Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Vanmorgen gereden en merk op dat hij de laatste update ontvangt zodra ik de auto weer uit zet. Kwam om 10:13 uur aan en mijn laatste update is van 10:15 uur. Dat geeft die heel netjes door, maar verder werkt het jammer genoeg niet bij mij. Kan geen status aanvraag doen of remote aanklikken. Gewoon even ter info voor Kia Connect :)

 

4117B81F-BC48-46E3-B32C-F199C47BAE61_1_101_o.jpeg

Posted (edited)

Van Kia Connect heb ik ook geen update, bedoelde de update in de app, die je ziet staan. Grappig dat jij wel van alles kan doen, als je hebt gereden, en ik gewoon niets. Dan zijn er wel meerdere problemen bij Kia Connect. 

Hoop dat ze er snel uit zijn want ik mis het wel om van alles te kunnen regelen. 
 

* correctie in mijn bericht!
Liep net even naar de auto en kon opeens de deuren openen en weer sluiten. Dat kon ik eerst nog helemaal niet. Kleine hoop op oplossing en anders is het bij mij nu toch ook wanneer ik heb gereden, dat die het dan doet. 
 

IMG_7964.jpeg

IMG_7963.png

IMG_7962.png

Edited by ElectricKia
Posted

Bij mij werkt het weer, update van de helpdesk:

Mijn collega's van het technisch support team geven aan dat zij kunnen zien dat je in staat was om het voertuig toe te voegen aan de app. Zij zagen echter ook dat de laatste afstandsbedieningen mislukten omdat de sms'jes de Head unit niet bereikten. Zij hebben Vodafone gevraagd om de SIM opnieuw toe te wijzen. 

Wij willen jou vragen om een harde reset van de head unit uit te voeren.De reset kan worden uitgevoerd door de reset knop met een paperclip in te drukken, de reset knop is aanwezig bij de volume knop van het toestel.

  • Thanks 1
Posted (edited)

Dat ziet er goed uit @HeinoKia maar bij mij werkt het 1 minuut, na het reset knopje in te drukken, en daarna weer niet meer. Heb ook een mail ontvangen van Kia Connect en die hebben mij, net even iets anders beschreven mail toegezonden, want ik hoefde niet op reset te klikken, en het werkte niet. Nu jij komt met deze reset, heb ik het gedaan en na 1 minuut was alweer een netwerk fout. Ga het ze maar weer melden :(

Ik heb alweer mail van ze terug ontvangen met daarin dat ze mijn vraag doorgezet hebben naar technisch support en dat ze me spoedig zullen terug koppelen.

Edited by ElectricKia
Posted
1 uur terug, zei HeinoKia:

Bij mij werkt het weer, update van de helpdesk:

Mijn collega's van het technisch support team geven aan dat zij kunnen zien dat je in staat was om het voertuig toe te voegen aan de app. Zij zagen echter ook dat de laatste afstandsbedieningen mislukten omdat de sms'jes de Head unit niet bereikten. Zij hebben Vodafone gevraagd om de SIM opnieuw toe te wijzen. 

Wij willen jou vragen om een harde reset van de head unit uit te voeren.De reset kan worden uitgevoerd door de reset knop met een paperclip in te drukken, de reset knop is aanwezig bij de volume knop van het toestel.

Blijft het werken?
Bij mij dus echt niet :( 

Posted

Ik heb een stukje gereden, ook op resetten geklikt, en tot mijn verbazing werkt het, alles. Ik kan zien dat de deuren open staan, klimaat kan ik aanzetten en weer uit, deur op slot en van het slot halen. Ik kan in ieder geval nu al iets meer dan vanmorgen. Nu hoop ik alleen dat het niet over 5 a 10 minuten weer over is, wat hiervoor gebeurde. 

Gaat de goede kant op, voorzichtig positief (heb het ook Kia Connect laten weten). 

Posted

Voorlopig geen problemen. De helpdesk kijkt nu blijkbaar weer naar het Vodafoon netwerk en de communicatie met de SIM in de auto. Misschien een modem probleem en niet direct een software dingetje.

  • Thanks 1
Posted

Wat goed zeg, ik ben jaloers. Bij mij heeft het een uurtje gewerkt en nu is het weer afgelopen met de pret. Sterker nog, ik kan de app weer niet meer in omdat ik maximumaantal dagelijkse voertuigcontroles heb overschreden. Heb misschien 10 of 15x de app open gehad, dus deze maximumaantal snap ik echt niet. 

Maar goed, dan maar wachten tot morgenochtend en hopen dat het dan weer lukt. 

  • Like 1
Posted

Ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen vrijdag, hier doet hij het af en toe wel en dan weer uren niet. Lijkt een generiek probleem, waar hebben jullie dit gemeld? Ga ik het aantal meldingen verhogen.

Posted
13 minuten geleden, zei Jos S:

Ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen vrijdag, hier doet hij het af en toe wel en dan weer uren niet. Lijkt een generiek probleem, waar hebben jullie dit gemeld? Ga ik het aantal meldingen verhogen.

Ik heb netwerkprobleem aangegeven. Het is echt een goede klantenservice en het helpt zeker als je ook een bericht stuurt. Liefst zoveel mogelijk informatie over het niet werken en wanneer. 
 

https://cloud.eu.connect.kia.com/DesktopWebform_KiaConnectInApp?c=nl 

Posted

Sinds vandaag lid van dit forum en sinds vrijdag in bezit van een nieuwe Niro EV. Ook hier hetzelfde probleem met Connect. Ik heb gelijk een mail gestuurd naar Kia. Was eerst bang dat het aan mij lag, maar dat dus niet. Ik hoop dat ze de bug snel vinden. 

  • Thanks 1
Posted

En de reactie van Kia

Wat vervelend om te vernemen dat je dit probleem ervaart. Wij zijn hiervan op de hoogte en ons team is druk bezig om het probleem op te lossen. Zodra het probleem opgelost is zullen wij dit naar jou terugkoppelen. 

  • Thanks 1
Posted
16 minuten geleden, zei Jos S:

En de reactie van Kia

Wat vervelend om te vernemen dat je dit probleem ervaart. Wij zijn hiervan op de hoogte en ons team is druk bezig om het probleem op te lossen. Zodra het probleem opgelost is zullen wij dit naar jou terugkoppelen. 

Dat is mooi Jos, hoe meer mensen reageren, hoe beter het is :)

Posted

Ik kreeg zojuist een bericht binnen van Kia Connect:
 

We hebben zojuist informatie ontvangen dat er een probleem lijkt te zijn met de sms-bezorging in Vodafone Nederland. Onze Vodafone-contactpersoon onderzoekt de situatie al samen met hen.

Ik informeer je bij deze dat het probleem wordt onderzocht en zo snel mogelijk zal worden opgelost.
Hartelijk dank voor je geduld tot nu toe.

Posted
3 uur geleden, zei ElectricKia:

Ik kreeg zojuist een bericht binnen van Kia Connect:
 

We hebben zojuist informatie ontvangen dat er een probleem lijkt te zijn met de sms-bezorging in Vodafone Nederland. Onze Vodafone-contactpersoon onderzoekt de situatie al samen met hen.

Ik informeer je bij deze dat het probleem wordt onderzocht en zo snel mogelijk zal worden opgelost.
Hartelijk dank voor je geduld tot nu toe.

Dus toch een Vodafone probleempje..

Posted

Ja, toch een Vodafone probleem en ik denk dat jij gewoon echt heel erg geluk hebt. Want hier is het echt nog niet opgelost :( . Fijn dat het bij jou nog altijd goed is, hoop dat het zo blijft.

Maar ze zijn er nog altijd mee bezig, op de achtergrond en hopen het zo snel mogelijk te kunnen oplossen. Wie weet heb jij gewoon net even geluk gehad of zo? :P 

Posted (edited)

Misschien wel, ik blijf duimen …maar het belangrijkste is dat ze nu weten waar ze het probleem moeten zoeken en niet meer adviseren om zelf een reset uit te voeren…😞

Dat heeft wel een tijdje geduurd overigens.

Edited by HeinoKia
  • Thanks 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...