Ga naar inhoud

Netwerkfout bij het openen van Kia Connect (iOS 16)


HHR

Aanbevolen Berichten

Uiteraard ben ik weer aan het testen geslagen en heb contact terug ontvangen van Kia Connect en mijn Dealer. Als eerst mijn dealer, die vraagt me dit het weekend nog even aan te kijken en mocht er dan nog problemen zijn dan moet ik contact met ze opnemen en dan gaan ze kijken wat ze kunnen gaan doen. Hij heeft het over iets omwisselen, wat hij ermee bedoelt, geen idee.

Maar nu heb ik ook van Kia Connect bericht terug ontvangen, na ik ze heb gevraagd niet met een standaard Q&A bericht terug te komen maar mijn klacht, incl. die van jou (heb ze namelijk de link naar deze pagina toegezonden zodat ze kunnen zien dat jij er ook last van hebt), goed te bekijken en eventueel intern door te vragen, krijg ik het volgende zojuist terug van Kia Connect: Ik heb de vraag voor je doorgezet naar ons technisch support team. Zodra wij hier antwoord op hebben, zullen wij dit zo spoedig mogelijk naar jou terugkoppelen.

Half uurtje later kreeg ik deze mail:  Momenteel is er een storing waardoor er een netwerk fout optreedt, ons team is druk bezig om het probleem op te lossen. Zodra het probleem opgelost is zullen wij dit naar jou terugkoppelen.  

Jawel, zouden we dan nu toch aandacht hebben gekregen en gaan ze het weekend er mee door om het probleem op te lossen? 😃😉


Zoals geschreven, ik heb zelf ook weer zitten testen en ben nu 5x ingelogd (de app geopend) en mijn eerste keer ging het goed, 2e keer ook (maar toen was ik weggeweest). Maar mijn 3e, 4e en 5e keer is niet gelukt en kreeg ik weer een Netwerk fout in beeld (nu was ik al die tijd thuis gebleven en is de auto niet weggeweest). Straks moet ik nog even weg, dan ga ik het nog een keer testen en zien wat ik dan krijg. 5x ingelogd zojuist, kan me niet voorstellen dat ik vanavond al een maximumaantal dagelijkse voertuigcontroles overschrijding krijg 😊

Blijf mooi even testen, kan ik ook zien hoe vaak je mag inloggen. Ik denk dat dit ook wel een foutje is in hun systeem want bij onze vorige Kia E-Niro hadden we hier geen last van en toen keek ik ook soms 5 tot 10x per dag (niet elke dag natuurlijk). Maar we gaan het zien en geeft toch een beetje hoop dat ze het gaan oplossen en we straks gewoon weer mee kunnen doen. Jammer dat niet meer mensen hier hun probleem melden, volgens de dealer zouden er meer mensen bij hun aan de telefoon hebben gezeten om te laten weten dat ze niet kunnen inloggen. We wachten het rustig af en mocht jij iets vernemen, of het werkt weer, laat het me weten. Dit zal ik uiteraard ook andersom doen 🙂.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook zo'n reactie van KIA Connect gekregen, waarschijnlijk na jouw contact:

Quote

Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Connect. 

Ik heb de vraag voor je doorgezet naar ons technisch support team. Zodra wij hier antwoord op hebben, zullen wij dit zo spoedig mogelijk naar jou terugkoppelen. 

Ik vertrouw erop je hierbij voldoende geinformeerd te hebben. 

Of ze dit weekend hiermee doorgaan, moeten we maar eventjes afwachten.

Status: 15:45: ik kan nog steeds niet aanloggen - weer de foutmelding 997.

Het vreemde is dat ik in het beginscherm van de app zie: "Laatste update: 19.04 15:08". Blijkbaar vindt er wel een 'soort van' communicatie plaats??

aangepast door HeinoKia
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, zei HeinoKia:

Status: 15:45: ik kan nog steeds niet aanloggen - weer de foutmelding 997.

Het vreemde is dat ik in het beginscherm van de app zie: "Laatste update: 19.04 15:08". Blijkbaar vindt er wel een 'soort van' communicatie plaats??

Dat viel mij ook al op maar was te laat om het me te realiseren. Dacht even dat ik het verkeerd had gezien. Maar ik zag ook bij status een tijd staan, een moment dat ik niet heb gekeken dus ook niet die tijd kon geven. 

Dacht op dat moment ook, volgens mij heeft de auto wel contact en heeft die data verzonden. Ook aantal km’s klopte met wat in de auto staat. Denk dat je helemaal gelijk hebt dat er toch een ‘soort van’ communicatie is geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren, vrijdag 19-04-'24, heb ik 6x kunnen inloggen en geen maximaal inloggen bericht ontvangen. Ik denk overigens dat je dit bericht krijgt omdat hij heel lang aan het zoeken is naar de auto informatie en dat dit voor Kia geld kost. Het is maar een aannamen want bij onze vorige auto heb ik wel vaker op een dag gekeken en kreeg ik nooit de melding. Daarom denk ik dat het komt omdat er contact problemen zijn en daardoor de app te lang open staat en dat je dan dit probleem krijgt. Zal Kia even helpen mee denken :)

Nu valt mij op dat wij samen een iPhone hebben. Jammer dat er niet iemand online is met een Android toestel. Misschien zit daar wel een verschil in en werkt het wel met een Android toestel en zit er een communicatie fout tussen Kia en een iPhone? Mocht er iemand met een Android zich geroepen voelen om zich in dit gesprek te mengen, graag. 

Mijn test van gisteren heeft weer elke keer Netwerk problemen opgeleverd en mij viel hetzelfde op als wat jij schreef (heb het nu ook zelf goed gezien) "Het vreemde is dat ik in het beginscherm van de app zie: "Laatste update: 19.04 15:08". Blijkbaar vindt er wel een 'soort van' communicatie plaats??". Ik had dit ook gezien om 21:53 uur, toen ik weer thuis was. Ongeveer om 20:20 uur kwam ik thuis en de app heeft toen aangegeven (om 21:53 uur) Laatste update: 19.04 20:20. Wat jij zegt, er zal wel een 'soort van' communicatie plaatsvinden. Had dat nog niet eerder gezien.

Vanmorgen, zaterdag 20-04-'24, weer een test gedaan om 06:00 (thuis) en om 08:11 (waar de auto nu staat op te laden) en bij allebei weer Netwerkfout. Uiteraard, ze hebben een probleem met het netwerk en dat gaan ze oplossen. Had nog even de hoop dat als ik hem zou opladen dat die wel iets zou doen. Het is namelijk de eerste keer dat ik mijn auto ga opladen (heb hem net 4 dagen). Heb van alles maar een print screen gemaakt, dan kan ik het altijd nog laten zien aan Kia, mochten ze daar meer informatie over willen hebben. 

Ben benieuwd wanneer dit opgelost is. Mag er toch vanuit gaan dat meer mensen hier last van hebben en ik hoop dat er snel een update komt om dit op te lossen. Van de dealer begreep ik dat ze iets willen proberen voor het omwisselen (wat, weet ik niet), maar ik denk dat dit nog geen zin heeft of het ligt wel aan de SIM modulen, dat die niet communiceert? Al hoewel ik van jou heb begrepen dat ze dit bij jou ook iets hebben gedaan met je SIMkaart (resetten via Kia Connect) en dat heeft ook niets opgeleverd. Kan maar beter even wachten tot Kia iets laat weten, al hoewel mijn wachten lontje niet zo lang is :P

aangepast door ElectricKia
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd, ik krijg ook wel te zien dat hij informatie binnen haalt. Maar als ik zelf iets aanklik om uit te voeren, bv alvast de airco aanzetten of een adres doorsturen naar de auto, dan krijg ik toch elke keer netwerk fout te zien. Ook als ik op het pijlrondje klik, rechtsboven, dan krijg ik de foutmelding. 
 

Zoals je ziet heeft die informatie ontvangen van de auto, om 12:26 uur. Maar ik keek zelf pas om 12:51 uur. Dan krijgt hij wel informatie in de app binnen maar ik kan zelf niets doen om de app te gebruiken (vandaag voor de 6e x gekeken en de app geopend). 

Kan jij wel iets doen in de app? Of krijg je dan ook netwerk melding? De app openen kan ik wel, maar wil er iets mee kunnen doen 😁.

IMG_7921.jpeg

IMG_7922.jpeg

IMG_7923.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


14:45 weer aangelogd: succesvol

Deuren via de app ontgrendeld en vervolgens weer vergrendeld. Ik stond buiten en heb gezien dat de deuren en verlichting reageerden.

Ik ben nu duIMG_1651.thumb.PNG.4c586f6039731cdc098d175bb1888956.PNGs hoopvol, maar ga dit weekend door met testen.

IMG_1650.PNG

IMG_1649.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kreeg een melding dat de auto is opgeladen. Dus informatie versturen doet die wel, merk ik. Of de deuren het bij mij ook doet, moet ik even controleren. 

Heb nu voor de 8e x de app geopend en die doet het nog steeds. Ga zo even de deur proberen als ik de kabel eruit haal (nu regent het). Haha

IMG_7932.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap er ook niets meer van. Hij laat zien dat die is opgeladen maar ik kan geen opdrachten uitvoeren. Denk dat we toch iets meer geduld moeten hebben. Hoop dat ze bij Kia Connect deze topic ook lezen, dan zijn ze goed op de hoogte. Morgen ga ik mijn bevindingen nog even mailen naar de support afdeling, hoop dat het helpt. 
 

Kreeg zojuist een mail met reclame om Kia Connect te installeren. Hahaha, ik hoopte nog dat er in zou staan dat er een iPhone update was of zo. Maar nee, reclame. 
 

IMG_7938.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je telefoon met USB gekoppeld is aan een PC ( of lader?) kan het zijn dat die geen verbinding kan maken. Ik laad mijn telefoon (android) aan de PC.

Ook wil de server (die ergens in Duitsland zou staan) weleens moeite hebben met het opzetten van een verbinding.

Of het de server is, of de apparatuur in de auto, de verbindingen zijn 'brak', maar (schrale) troost: dat is bij Hyundai ook zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Peter, ik snap de logica niet met usb laden aan een pc. Daarnaast doe ik dit nooit, alleen aan een normale ‘’echte’ Apple oplader, nooit met een usb (ook niet in de auto). 

Ik heb 3 jaar een oude Kia E-Niro gehad en nooit problemen met mijn verbinding. Het ligt aan het netwer, en specifiek de communicatie met de nieuwe Kia Niro EV. Ik verwacht zelf dat er toch iets met de auto en de verbinding is met hun netwerk. Maar dat zullen we moeten afwachten, tot Kia Connect een antwoord heeft.  In de tussentijd is het handig om problemen, of ervaringen, te melden zodat dit ook door Kia Connect gelezen kan worden (heb ze deze topic gegeven). 

Niet lullig bedoeld maar ik heb niets met andere merken te maken. Ik heb mijn auto en die communiceert niet goed, dat moet opgelost worden. Ook voor andere mensen waarbij het niet goed werkt. Ander merk werkt waarschijnlijk ook op die server maar dat is niet mijn probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Samenvattend: vandaag 7x ingelogd, 4x succesvol met interactie app en auto, 3x een 997-foutmelding.

Tip aan de Kia Connect engineers: kijk eens goed naar de logging van deze communicatiepogingen (zowel de succesvolle als de niet-succesvolle) op de centrale Kia server en van de auto. Jullie kunnen de auto's toch remote uitlezen? Wij zien als simpele eindgebruikers toch wel cryptische foutmeldingen, maar jullie moeten toch meer informatie zien?

aangepast door HeinoKia
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan in ieder geval inloggen, krijg geen melding dat ik teveel keer heb gekeken. Gisteren ruim 20x gekeken en ik kon er nog altijd in, dat is hier al een verbetering. Vanmorgen uiteraard weer een test gedaan maar weer geen informatie vanuit de auto en laatste update is nog van gisteren om 15:57 uur toen de auto was opgeladen. Ga straks even stukje rijden en kijken of ik daarna nog spontaan bericht krijg van de auto, update tijd. Heb in de avond nog een reset gedaan en herinstalleren maar het heeft allemaal niets geholpen. Denk dat we overgeleverd zijn aan de Techneuten :( 

Zelf kan ik niet de deuren openen, airco op afstand aanzetten, of uit en ook geen bestemming naar de auto sturen (wat gisteren 1x wel is gelukt). Het is erg vreemd allemaal en duidelijk is wel dat ze daar een hoop te doen hebben om dit op te lossen. Zeker nu we al met 3 kunnen aantonen dat het goed mis is en dat dit bij nieuwe Kia Niro EV is. Het zou me dan ook helemaal niets verbazen dat deze van de zelfde boot komen en in de zelfde tijd zijn gemaakt. Ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn. Ik heb vanmorgen de Support desk nog maar eens een update toegezonden met 2 linkjes naar deze community/forum (heb 2 support tickets open staan, ook maar naar allebei verzonden). Ik hoop dan ook dat ze er morgen mee beginnen want als het echt in Duitsland staat, de server om dit te regelen, dan zullen ze ook wel weekend vrij hebben gehad :) :P .

Heb ze ook nog even doorgegeven welke softwareversie in in de auto hem van het infotainment systeem en welke Kia Connect versie ik gebruik en modelnaam van mijn systeem. Misschien hebben ze daar nog iets aan, wie weet heb ik wel een oudere versie of zo? En misschien kunnen we wel beter naar een oudere versie overstappen, dat het dan wel weer werkt of zo. Ik bedenk ook maar wat, ben benieuwd. Kia Connect 2.1.18 (voor iPhone).



Schermafbeelding2024-04-21om10_23_19.thumb.png.3e56138590a1215b1f1befa65acd11fb.png
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren mijn Kia Niro in ontvangst genomen. Hier ook problemen met Kia Connect. Bij mijn Kia Ceed werkte het perfect. Bij de nieuwe Kia alles opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd. Alles gelukt alleen nu bij het opstarten geeft hij Disconnect aan. Ik kan dus mijn remote niet gebruiken. Wat wel vreemd is dat ik wel een melding krijg op mijn Apple Watch als ik de deur niet afgesloten heb. Ik kan hem daarna dus niet op slot doen op afstand. Zou niet weten hoe dit op te lossen.

IMG_5092.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Denholt Dat lijkt op hetzelfde probleem. Graag dit ook melden bij Kia Connect en de dealer. Hoe meer meldingen, hoe sneller ze dit erkennen als een structureel probleem en het goed gaan oppakken! Even simpel resetten helpt echt niet.

aangepast door HeinoKia
  • Thanks 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


51 minuten geleden, zei HeinoKia:

@Denholt Dat lijkt op hetzelfde probleem. Graag dit ook melden bij Kia Connect en de dealer. Hoe meer meldingen, hoe sneller ze dit erkennen als een structureel probleem en het goed gaan oppakken! Even simpel resetten helpt echt niet.

Onze Kia 2,5 jaar oud heeft op 10 april een update gehad, sinds die dag kunnen we geen status van het rijbereik meer binnen halen. Volgen Kia moeten we resetten, al tig keer gedaan maar dat helpt 1keer daarna lukt het niet meer. De dealer heeft eind juni pas tijd om er naar te kijken! Gr Marjon

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteraard vervelend, maar als er meer mensen dit melden bij Kia Connect, en de dealer, dan zullen er zeker meer vaart achter zetten, wat HeinoKia al zegt. Vanmorgen heb ik Kia Connect een update toegezonden met mijn bevindingen en kreeg vanmiddag zomaar een bericht terug (had ik niet verwacht op een zondag). Ze waren blij met mijn meldingen en informatie want dan konden ze daar mee verder aan de slag en ze houden me op de hoogte zodra ze het probleem hebben gevonden. 

Als het echt een update probleem is, zoals WenM zegt dan mogen ze van mij wel de oude software versie er weer op zetten. Maar goed, eerst even aankijken wat Kia Connect gaat melden. 

Vandaag gaat het openen van de app goed maar kan nog altijd niet contact maken met de auto. Vreemde is wel dat, zodra ik de auto heb gestart en stukje heb gereden en weer uit zet, de auto wel een melding stuurt naar de Kia Connect app met informatie. Maar zelf informatie opvragen of de verwarming aanzetten op afstand gaat niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het blijft vreemd dat de één wel iets kan doen, de ander helemaal niets. Want ik krijg dus echt de deuren niet open, of dicht. Ook de airco starten lukt bij mij niet via de app. Krijg alleen af en toe informatie vanuit de auto en dat is het dan. 

Dit kreeg ik vanmorgen nog binnen. 

IMG_7959.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...