Ga naar inhoud

Netwerkfout bij het openen van Kia Connect (iOS 16)


HHR

Aanbevolen Berichten

Vanochtend moest ik opnieuw inloggen op mijn Kia Connect app. Daarna leek alles normaal te werken. Na een paar ritten en drie keer gebruik van de app werkt alles nog steeds goed, geen melding van netwerkfout en alle gegevens zijn bijgewerkt. Moge het zo blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is mooi @neho
Ik heb vanmorgen ook opnieuw moeten inloggen omdat ik er gisteren uit ben gegooid maar zonder succes en kan de auto niet benaderen. Ze weten nu waar het aan ligt dus ik wacht nog maar even geduldig af. Gelukkig heeft de dealer al aangegeven dat als het niet lukt dat ze dan nog iets anders willen proberen. Ik heb wel de hoop dat het goed komt :) 

Maar voor nu, werkt het bij mij nog niet.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


En de (inmiddels bekende) reactie vd helpdesk van Kia Connect:

We hebben zojuist informatie ontvangen dat er een probleem lijkt te zijn met de sms-bezorging in Vodafone Nederland. Onze Vodafone-contactpersoon onderzoekt de situatie al samen met hen.

Ik informeer je bij deze dat het probleem wordt onderzocht en zo snel mogelijk zal worden opgelost.

aangepast door HeinoKia
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nu een paar keer geprobeerd de status van de auto op te vragen en werkt tot nu toe goed. Auto ontgrendelt met de sleutel en weer vergrendeld met de app, werkt ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei Vallie:

Ik heb nu een paar keer geprobeerd de status van de auto op te vragen en werkt tot nu toe goed. Auto ontgrendelt met de sleutel en weer vergrendeld met de app, werkt ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat heb jij gedaan om het zo goed te krijgen? 
Want volgens Kia Connect ligt het aan Vodafone en kunnen ze er op dit moment zelf niets aan doen. Mijn dealer heeft al aangegeven om het hele SIM gebeuren eruit te halen en van een oudere Kia E-Niro erin te stoppen. Vraag me af of dat werkt, maar als het werkt zou dat een oplossing zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij wie werkt het inmiddels allemaal weer, en werkt het weer volledig?
En als het niet werkt zou je dan willen helpen met onderstaande informatie:
- welk type Kia heb je?
- welk type telefoon heb je (merk)?
- welk firmware zit eruit?
- welke versie Kia Connect heb je?
- heb je ooit contact gehad met Kia Connect en je auto?
- wat werkt er op dit moment niet?

Alvast heel erg bedankt voor de informatie en hulp. Ik wil graag Kia Connect erop wijzen dat ze toch wat sneller te werk moeten gaan want het zou nu aan Vodafone liggen en het verbaast me dat het allemaal zo lang moet duren. Daarom vraag ik me ook af of oudere modellen, of andere modellen, hier ook last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb te vroeg gejuicht. Werkt nu weer niet :(
Was denk ik een toevalstreffer.
Ik heb overigens mijn twijfels of het aan Vodafone ligt. Dit omdat het soms wel lukt.
Zit er een e-sim in de auto of een fysieke sim kaart?
De data (aantal procenten in de accu / actieradius en waar de auto staat) komt wel binnen wanneer je de auto uitschakelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, zei Vallie:

Ik heb te vroeg gejuicht. Werkt nu weer niet :(
Was denk ik een toevalstreffer.
Ik heb overigens mijn twijfels of het aan Vodafone ligt. Dit omdat het soms wel lukt.
Zit er een e-sim in de auto of een fysieke sim kaart?
De data (aantal procenten in de accu / actieradius en waar de auto staat) komt wel binnen wanneer je de auto uitschakelt.

Jammer dat het toch niet goed verloopt. Volgens Kia Connect komt het door het doorgeven van een soort SMS-bericht en dat verloopt dan niet goed bij Vodafone. Weet je, ik twijfel daar dan ook maar niet aan want ze zullen toch wel eerlijk zijn over wat er fout gaat.

Er zou een soort kastje in de auto zitten met daarin een simkaart en die koppelen ze dan met de auto en het systeem zodat die weet welk kastje in welke auto zit. Ik weet daar ook niet het fijne van, daarom vroeg ik me af wie er last heeft van dit probleem. Zijn het ook mensen met een ouder model of alleen mensen die afgelopen 2 a 3 weken de auto hebben gekregen (nieuw). 

Het vervelende is natuurlijk dat mensen, die er geen probleem mee hebben, niet zo snel hier komen kijken en informatie verstrekken. Wat ik nog wel hoop :) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Jammer dat het toch niet goed verloopt. Volgens Kia Connect komt het door het doorgeven van een soort SMS-bericht en dat verloopt dan niet goed bij Vodafone. Weet je, ik twijfel daar dan ook maar niet aan want ze zullen toch wel eerlijk zijn over wat er fout gaat.

Er zou een soort kastje in de auto zitten met daarin een simkaart en die koppelen ze dan met de auto en het systeem zodat die weet welk kastje in welke auto zit. Ik weet daar ook niet het fijne van, daarom vroeg ik me af wie er last heeft van dit probleem. Zijn het ook mensen met een ouder model of alleen mensen die afgelopen 2 a 3 weken de auto hebben gekregen (nieuw). 

Het vervelende is natuurlijk dat mensen, die er geen probleem mee hebben, niet zo snel hier komen kijken en informatie verstrekken. Wat ik nog wel hoop  

Mee eens. Ik ben ook wel benieuwd of het aan deze lichting Niro EV’s ligt.
Het duurt inderdaad wel erg lang.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij werkt het nu ook (voorlopig?) weer. Het zou wel plezierig zijn als Kia Connect wat hierover zou communiceren: wat is er precies aan de hand, hoe hebben ze het opgelost of hoe gaan ze het oplossen, etc. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanmorgen werkte het bij mij ook even, nu weer niet meer. Krijg het niet meer aan de praat en communicatie is niet mogelijk. Het lijkt wel of Vodafone de sms berichten in de avond drukt?! Ik vraag me ook af wat er nu aan de hand is want Kia Connect reageert ook niet meer 🤨.

Bij mij werkt het nu weer niet meer. Nu om 20:18 uur krijg ik weer geen contact, vanmorgen rond 10 uur wel en dat was mijn laatste contact. 

IMG_8014.png

IMG_8015.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet eerlijk zijn, begin er nu wel een beetje genoeg van te krijgen. Vanmorgen om 8 uur lukte het me om 1x een status aanvraag te doen en daarna is het weer huilen met de pet. Geen status aanvraag en ook niet deuren sluiten of openen. Ik ga maar weer eens met Kia Connect contact opnemen want ze blijven mij ook wel erg stil op het moment. Het zal ook wel dat het misschien aan Vodafone ligt maar dan kan je daar toch ook wel druk achter zetten.

image.thumb.png.482f265651984f1c64012707283be170.png

image.thumb.png.a24f8b762dd91d584621d2833b35f581.png

image.thumb.png.b7e5b9e2f7e7457c478837a1cf3a9393.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uh ja, ze hebben inmiddels in hun Q&A een nieuw standaard bericht geplaatst. De klantenservice krijgt nu opdracht om met dit antwoord terug te koppelen (tenminste, dat denk ik). Ik heb zojuist ook maar weer een nieuwe mail toegezonden en nu toch aangegeven dat ik er na 1,5 week minder blij van begin te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat er schot in zit, bij mij werkt het nu weer. Uiteraard ben ik zeer voorzichtig blij, maar ik kan jullie melden dat Kia Connect mij heeft bericht met het volgende:

Ik wil je hierbij melden dat de problemen met Vodafone verholpen zijn. Ik verwacht dat er weer probleemloos van Connect gebruik gemaakt kan worden. Mocht dit contact nog niet automatisch gebeuren, kan een reset in de auto hieraan bijdragen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat er schot in zit, bij mij werkt het nu weer. Uiteraard ben ik zeer voorzichtig blij, maar ik kan jullie melden dat Kia Connect mij heeft bericht met het volgende:

Ik wil je hierbij melden dat de problemen met Vodafone verholpen zijn. Ik verwacht dat er weer probleemloos van Connect gebruik gemaakt kan worden. Mocht dit contact nog niet automatisch gebeuren, kan een reset in de auto hieraan bijdragen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Ik heb inmiddels deze mail ook ontvangen.
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij deze wil ik Kia Connect bedanken voor de snelle hulp.
Uiteraard wil ik ook iedereen bedanken die hier tijd heeft gemaakt om z'n ervaring te delen zodat Kia Connect snel door had dat er iets aan de hand was. Door deze samenwerking is het mooi opgelost en hopen dat het niet meer terug komt. Vodafone, bedankt voor het corrigeren van jullie systeem. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hebben jullie toevallig al een oplossing? Ik heb mijn kia sportage 6 dagen en kan sinds vanmiddag niet meer in de kia connect app. Hij geeft aan dat het maximumaantal voertuigcontrolles is overschreden. Mijn vriend kan met hetzelfde account nog wel inloggen op de app. Heel vreemd....

aangepast door Chellebell
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...