Jump to content

Recommended Posts

Posted

In mijn Kia Sportage HEV (DynamicPlusLine, 2022) zie ik af en toe, onderaan het scherm, tussen de twee meters, op de plek waar het huidige verbruik met een balk wordt aangegeven, de melding ‘roasting’ met een icoontje erbij (soort ‘voet op een pedaal’).

Ik kan nergens iets hierover vinden, kan iemand mij aangeven wat dit betekent?

Posted (edited)
2 uur geleden, zei Peter-036:

Zal daar geen "coasting"staan?"

"Uitrollen" zeg maar.

Klopt, typefoutje 🫣

Dank voor je reactie, helemaal duidelijk 👍

Edited by Jim Gubbels
  • Like 1
Posted
9 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Dat zal "coasting" zijn. In het Nederlands hebben ze daar "zeilen" van gemaakt volgens mij...

Klopt, dank je 👍, uitrollen dus 😉

• Like 1
Posted
Op 20-8-2022 om 09:13, zei Jim Gubbels:

Klopt, dank je 👍, uitrollen dus 😉

Dat uitrollen teken is dus om dan de accu op te laden, dit gebeurd dus door gedoseerd remmen en " Uitrollen".😉

Posted
Op 20-8-2022 om 09:03, zei Murcielaygo:

Dat zal "coasting" zijn. In het Nederlands hebben ze daar "zeilen" van gemaakt volgens mij...

Zeilen haha, wel zuiniger als er een zijl zou openklappen op je dak en dan met de wind nog wat verder kan rollen :P

Posted (edited)

Ik heb die instelling bij mij ook wel zien staan (en op "aan" gezet), maar ik zie nooit ergens zo'n melding op het scherm verschijnen. Overigens zeil ik er zelf al wel lustig op los hoor!

Ik gebruik overigens de Kia navi niet, kan het daar soms mee te maken hebben?

Edited by Geer00
Posted
1 uur terug, zei Geer00:

Ik heb die instelling bij mij ook wel zien staan (en op "aan" gezet), maar ik zie nooit ergens zo'n melding op het scherm verschijnen. Overigens zeil ik er zelf al wel lustig op los hoor!

Ik gebruik overigens de Kia navi niet, kan het daar soms mee te maken hebben?

Ja dat klopt, je ziet het alleen als je een route hebt ingesteld, aan de hand daarvan komt hij met de uitrol meldingen.

Posted (edited)

Ik krijg nu ook melding als bij stilstand de auto voor me begint te rijden en je gaat zelf niet direct mee, dan krijg je de melding " Voertuig voor je vertrekt " 🥱

Je hoeft dan niet de navigatie geactiveerd te hebben.

Edited by BarneyRubble
Posted
1 minuut geleden, zei BarneyRubble:

Ik krijg nu ook melding als bij stilstand de auto voor me begint te rijden en je gaat zelf niet direct mee, dan krijg je de melding " Voertuig voor je vertrekt " 🥱

Is dit dan ook gekoppeld aan het gebruik van de navi? Want dit mis ik dus ook in de praktijk.

Posted
2 minuten geleden, zei Geer00:

Is dit dan ook gekoppeld aan het gebruik van de navi? Want dit mis ik dus ook in de praktijk.

Nee, is ook zonder navigatie