Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
342 topics in dit forum
-
- 13 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Binnenkort krijgen wij de bestelde kia sportage. Vraagje: als je de navigatie gebruikt, wordt je dan gewaarschuwd voor bijvoorbeeld flitspalen, wegwerkzaamheden, files e.d.? Ben benieuwd naar reacties!
Laatste antwoord door Henri497, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal, even voorstellen, Ik ben Peter en ik verwacht binnen een paar weken mijn Kia Dynamicline hybride AT6 uitvoering via een lease maatschappij. De Dynamicline heeft standaard geen stoel en stuur verwarming en dus ook geen schakelaars voor beide opties op de middenconsole. Nu las ik onlangs op een Engelstalige internetsite dat de Dynamicline vermoedelijk al voorbereid is voor stoel en stuur verwarming maar dat alleen de bedieningsschakelaars ervoor ontbreken. Zou dan kwestie zijn van montage van alleen de schakelaars. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee of dit kan kloppen? Verneem het graag......
Laatste antwoord door Marinus 22, -
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
Mijn Sportage (HEV Dynamic PlusLine) bouwjaar 2023, heeft een uitstekende tankklep. De klep komt als het ware een stuk naar voren t.o.v. de rest van de carrosserie. Ik heb het dan niet over 1 mm verschil maar je spreekt toch wel over zeker over een paar mm. Het valt in ieder geval behoorlijk op. Vandaag dit aangegeven bij de dealer tijdens de 1e (oliewissel)beurt. Dealer gaf aan dat dit een bekend probleem is bij bepaalde modellen en dat er van hun uit al een aantal meldingen naar Kia zijn gegaan. Blijkbaar niet een kwestie van even afstellen. Oplossing had men vooralsnog niet voorhanden. Ik moest maar afwachten.... Mijn vraag is of iemand op dit forum bekend …
Laatste antwoord door ErwinSP, -
Bluetooth en OS 18
door Wim-A- 16 antwoorden
- 799 weergaven
Sinds mijn iPhone de upgrade naar OS 18 heeft gehad merk ik dat mijn BT naar de Sportage af en toe wegvalt. Ik heb al een andere telefoon geprobeerd (ook met OS 18) en daar gebeurt het ook mee. Zijn er nog meer mensen die dit gemerkt hebben?
Laatste antwoord door JeroenvL, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 6,6k weergaven
Gisteren kreeg ik tijdens het rijden tot drie maal toe de melding “controle actief luchtklepsysteem”. Verder merkte ik geen bijzonderheden tijdens het rijden. De km-stand had overigens net de 15.000 gepasseerd, volgende week heb ik de beurt hiervoor (olie wissel). Ik ben even bij de dealer langs gereden. Bij het uitlezen vonden zij geen bijzonderheden, blijkbaar zou het te maken hebben met het actief lamelsysteem in de gril dat de luchttoevoer voor de koeling regelt. Men gaat volgende week tijdens de beurt e.e.a. nogmaals nakijken. Ik heb op internet verder niets gevonden over de melding bij andere rijders, behalve bijgevoegd plaatje van de foutmelding uit …
Laatste antwoord door M. Visser, -
- 2 antwoorden
- 553 weergaven
Hallo, Ik heb een vraag over winterwielen met TMPS sensoren. Nu heb ik nog een Kia Niro met 16" wintervelgen met TMPS sensoren 52933-D4100. Zeer binnenkort heb ik mijn Kia Sportage V met zomerwielen; echter wil ook weer winterbanden/velgen op de Sportage. Heb al ingelezen dat de TMPS sensoren op de Sportage van het type 52940-BV100 zijn. Echter kunnen de TMPS sensoren van de Kia Niro ook gebruikt worden op de Sportage ? Dan moet ik alleen nieuwe velgen en banden regelen. Welke maat velgen is het advies voor de winter?
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 566 weergaven
Vandaag was het weer raak, voor de 3de keer is mijn kofferbak vanzelf open gegaan terwijl ik niet in de buurt was. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Niet erg veilig, men kan zo de auto in dan. En als je achteruit geparkeerd staat raak je ineens de muur of garage of weet ik veel wat allemaal. Ineens kreeg ik een melding dat de kofferbak niet gesloten was, en jawel ik ga kijken en hij is weer vanzelf open gegaan. Dit dus nu al minimaal 3x.
Laatste antwoord door Rick, -
Spiegels inklappen
door gios- 11 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo medegebruikers, Wie van jullie weet of je de spiegels bij nadering van de auto kunt uitschakelen. Nu gaan ze op en neer als je er langs loopt met de sleutel in je broekzak.
-
- 3 antwoorden
- 638 weergaven
Ik heb een Sportage PHEV en na de laatste updates zijn de tankstations POI niet meer zichtbaar in navigatie scherm. En ja het vinkje staat aangevinkt. Vanuit KIA live kan ik wel de lijst met tankstations zien. Verder zie ik wel oplaadpunten. Zeer irritant dus dat vinkje heb ik uitgezet. Hebben meer PHEV rijders deze POI niet meer? Ik vond wel handig om de brandstofprijzen in beeld te zien. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Is er al iemand die een dashcam heeft geplaatst in de Sportage via een connectie met een Dongar Tech adapter of via de zekeringkast? Vooral wat de bevindingen zijn, eventuele problemen tijdens de installaties of advies voor iemand die voor de eerste keer een dashcam zou willen inbouwen. Heb zelf nog niets ondernomen of durven ondernemen vandaar dat ik eerst even hier in het forum wil luisteren naar mensen met ervaring. Ik denk wat keuze dashcam betreft dat het wellicht om persoonlijke voorkeuren ligt en daar verschillende merken voor in aanmerking komen nog maar gezwegen van budget. In eerste instantie dacht ik eerst aan de installatie zelf en voor het eigen gemak.…
Laatste antwoord door Patrick T., -
- 2 volgers
- 21 antwoorden
- 3,3k weergaven
Allen, inmiddels ruim 3000km met de Sportage gereden en ondanks dat het premium HK geluidsysteem het best aardig doet, mis ik de bas ervaring een beetje. Nu staat in de Kia webshop de JBL BassPro SL2 Subwoofer, die inclusief inbouw €350,- moet kosten. Gezien het feit dat mijn Sportage een lease-auto is wil ik ook niet zelf gaan lopen prutsen en is die €350,- best wel redelijk. Maar: wie heeft ervaring met deze subwoofer aanvulling? Hoor het graag!
Laatste antwoord door surfingjohn, -
- 2 volgers
- 20 antwoorden
- 2,1k weergaven
Gaan bij het afremmen met adaptive cruise control automatisch de remlichten branden?
Laatste antwoord door JohnnyBGoode, -
- 2 volgers
- 7 antwoorden
- 1k weergaven
Gisteren mijn Sportage opgehaald (2jaar oud) GT-Line. Of ik heb niet goed gekeken maar ik zie nergens een zonnebril houder. Hebben jullie leuke oplossingen hiervoor?
Laatste antwoord door Jim Gubbels, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Sportage, maar waar ik me in vergist heb zijn de stoelen. Ik rij regelmatig een rit van 10 uur en heb dan een houten kont van de stoelen. Hiervoor een citroen gereden en daar geen centje pijn. Bij een testrit merk je dit soort problemen natuurlijk nooit. Maar bij een auto van bijna €50.000 had ik toch wel betere stoelen verwacht. Zijn er opties om het zitcomfort te verbeteren?
Laatste antwoord door Jim Gubbels, -
- 2 volgers
- 15 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik sta op een naar boven hellende weg, voet op de rem, verkeerslicht op rood. Verkeerslicht wordt groen, laat de rem los, trap het gaspedaal in om gas te geven en de motor slaat niet aan en de auto begint naar achteren te rollen. Snel voet op de rem en rem weer los laten om gas te geven: geen reactie van motor: auto rolt weer achteruit. Bij een derde poging ging de motor weer aan en kon ik wegrijden. bijzonderheden: van te voren 3 uren stilstaan, stukje rijden, stilstaan bij verlaten parkeerplaats met meer dan 3000 auto's (formule 1 Spa-Francorchamps). Batterij was helemaal leeg en reed dus op benzine.
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 544 weergaven
Zoals in een ander lijntje beloofd, bij deze de foto’s van mijn nieuwe Kia. Kia sportage GT plusline PHEV 2024 in de kleur penta metal Besteld september 2023 Geleverd 5 augustus 2024 Eerste 100km zitten erop. Heel erg wennen tov mijn mazda cx30 van knoppen naar touch screen, ook moet ik nog alles instellen op de knoppen in het stuur dat carplay opstart etc. Maar lijkt tot op heden allemaal gebruiksvriendelijk. Viel me alleen zojuist pas op dat er geen achterruitenwisser op zit, en dat je bij het weglopen echt op afsluiten moet drukken (of is dit een instelling?), bij mazda deur dicht gooien en weglopen, nu krijg ik een bericht op mijn telefoon dat de auto niet is afge…
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 2 volgers
- 11 antwoorden
- 4,5k weergaven
Na de tijds wisselen zomer-/wintertijd kreeg ik de auto niet open met de afstandsbediening Sportage met ochtend-/wintertijd humeur Laatst wilde ik onze Sportage openen, helemaal niks…. Daarna met de reserve sleutel nog een poging, helemaal niks… En toen…. Sportage openen dmv het verwijderen van het klepje van het linker voor portier, daarna met de sleutel het slot/de auto geopend. Een hoop getoeter, gouw de startknop ingedrukt, getoeter weg. …..En toen…… Geen uitklappende spiegels, opnieuw starten….. Alleen de electro (HEV) motor doet iets. ….En toen…… O ja wintertijd, zoek ik in het menu, vink je weg bij zomertijd….. Weer op slot doen en v…
Laatste antwoord door AnneM, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Vannacht tijdens het laden is de zekering in de meterkast uitgesprongen. De batterij stond op 93%. Vanmorgen weer geprobeerd de KIA op te laden maar er knipperd alleen een rood lampje en melding in de app "kan niet starten met laden, onverwachte voertuig status". Laad altijd via stopcontact. Volgens mij laad die ook niet meer bij onder het rijden.. Gaat lekker met de Sportage 5... Iemand enig idee wat het kan zijn of hetzelfde voorval gehad al?
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Onlangs een nieuwe Sportage HEV in ontvangst genomen, en het valt op dat elke keer als het EV lampje uit gaat, en de motor aan slaat, er een keiharde piep ( van een riem? ) te horen is buiten de auto. Een tijd later op de snelweg hoor ik ineens een schurend geluid, waarna het opvalt dat de auto niet meer overschakelt op EV modus. Na uitzetten start de auto prompt ook niet meer, omdat het systeem wat de motor moet starten kennelijk kapot is. Enfin, afgesleept. De dealer laat later weten na een poos, dat er een krukaspulley kapot zou zijn - wat ik gek vind omdat de motor nog gewoon prima liep voor het uitzetten. Ook zou dit een bekend probleem zijn bij Kia, en de h…
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 570 weergaven
Goedenavond, Ik sta op het punt een 2 jaar oude Sportage GT te kopen, waar ik benieuwd over ben is of de 7 jaar garantie ook volledig geldt voor de airco (behalve natuurlijk steenslag o.i.d.) Ik kan op internet geen garantie voorwaarden vinden, alles wordt verwezen naar het garantieboekje in de auto, maar ja die heb ik nog niet en vergeten in te kijken tijdens de proefrit! Een link naar het betreffende document mag ook natuurlijk, alvast bedankt!
Laatste antwoord door AnneM, -
- 1 antwoord
- 527 weergaven
Afgeschreven van factuur terinlichting en info onderhoud ------------------------------------------------------------------------- Ik heb zopas mijn eerste onderhoud gehad 15000.km ( belgie) bij kia dealer. Oplijsting; -15000 kn onderhoud beurt 76.50 euro -10% (vaste klant) totaal 68.85 Euro -service kit-oil filter 20.82 euro 20.82 euro -uitlezing en diagnose 43.50 euro 43.50 euro -Q8 formula special fe 0w20 (x 4.80 l ) …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 760 weergaven
Vandaag is de trekhaak gemonteerd. Ziet er goed uit en automatisch openen achterklep werkt nog. Kabelset was plug en play volgens de inbouwers, inleren was niet nodig. Vraag: de achteruitrijcamera werkt nog prima met een fietsendrager achterop, maar in mijn Kodiaq kreeg ik netjes een melding dat er een aanhanger aangesloten was en dus bepaalde systemen uitgeschakeld waren (blind spot, afstand achter) en was er bij richting aangeven een extra ikoontje zichtbaar in het dashboard. En bij mijn Sportage niets van dat alles. Uiteraard ga ik nog testen of er achter nog een afstandswaarschuwing komt en ik heb vast snel genoeg door of de blind spot nog werkt, Maar zou ik een…
Laatste antwoord door elsinga, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
De Kia Sportage PHEV 2023 heeft Drive mode >Terrain waar je kunt kiezen voor Snow, Mud of Sand. Ik kwam dit weekend mi onnodig vast te zitten op nat grasland omdat de KIA in Terrain-Mud modus, de snelheid, automatisch ging afremmen. Er staat nergens in de papieren cq digitale manual nergens hoe deze Terrain Modus exact werkt. Ik kan niet vinden of de instellingen aangepast kunnen worden en of deze modus alleen bij een volle accu in EV modes werkt maar niet cq minder goed bij een 20% lege accu in de HEV modus. Ik hoop dat iemand het weet, want op deze manier wordt werking en nut ernstig beperkt. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, Groet, C…
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
- 10 antwoorden
- 1k weergaven
Allen, hij staat hier nu voor de deur en ik had wat foto's beloofd. Is nog MY24, dus met hogere trekgewicht. Ondertussen druk bezig met dashcam inbouwen. Voeding links langs de A-stijl gaat echt heel makkelijk, maar het rubber links naast het dashboard zit wel heel strak. Duurt dus iets langer.
Laatste antwoord door elsinga, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vandaag de eerste update laten instaleren van de navigatie. Echter geeft het systeem aan bij het opstarten dat de navigatie verouderd is en geüpdate dient te worden. Nu weet ik dat deze melding bij mijn vorige Sportage na verloop van tijd verdween. Gebeurt dat bij deze Sportage 5 ook? Hoor het graag.
Laatste antwoord door cismo14,