Sportage 5
2021 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 vind je hier
354 topics in dit forum
-
- 15 antwoorden
- 2,5k weergaven
mijn Sportage HEV Dynamic Line plus uit 2022 liet eerst een digitale snelheidsmeter tussen de anologe en tachometer zien maar laat nu een opladende auto zien. Hoe kan ik dit aanpassen?
Laatste antwoord door PhaseShifter, -
Enkele dagen geleden had mijn Sportage een stuk of 15 foutmeldingen, geen idee wat er was maar na enkele keren ging het weer weg, ik denk een sensor probleem. Nu vandaag wou ik wegrijden en krijg ik de melding "storing hybrid system" en het motor lampje blijft branden. K.O. Sportage ? Iemand dit al meegemaakt? Inmiddels KIA wegenhulp gebeld om op te slepen.
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 1 volger
- 25 antwoorden
- 6k weergaven
Hoe kan het dat een lichtere uitvoering met minder pk's een trekgewicht heeft van 1600 kg. En een PHEV die meer pk's heeft en zwaarder weegt maar een trekgewicht van 1350 kg mag hebben?
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo sportage rijders, Even een vraagje. Waar hangt bij jullie (voor zover je er gebruik van maakt) de badge voor de Franse tolweg. Bij mijn vorige auto moest dat ding in het gespikkelde deel van de voorruit (bij de spiegel in de buurt) hangen. Zover ik het goed zie heeft de sportage niet zo'n gespikkeld deel. Graag jullie bevindingen. Thanx
Laatste antwoord door Elbee60, -
Ik heb nu voor de derde keer een compleet lege accu , nadat de kia Sportage PHEV uit 2022, 2 weken gedurende vakantie stil stond. Wie heeft dit ook ervaren, en wat zou de oorzaak en oplossing zijn?
Laatste antwoord door Elbee60, -
- 5 antwoorden
- 729 weergaven
Misschien een vreemd onderwerp maar ik ben benieuwd of meer mensen last hebben van het volgende: Ik heb een Sportage Dynamic Plusline (2023). Deze uitvoering heeft half leder/stoffen bekleding. Ik heb de auto nieuw gekocht en al vanaf het begin merkte ik dat het lijkt alsof de bekleding erg gevoelig is voor vlekken. Als ik de auto van binnen poets dan neem ik de bekleding met een licht vochtige doek en gewoon lauwwarm kraanwater af. Geen agressieve schoonmaakmiddelen of iets dergelijks. Ongeveer 2 dagen na het poetsen zie ik dat er witte strepen/vlekken in de bekleding trekken. Niemand zit met vieze (werk) kleding in de auto en wij zijn ook geen viespeuken die eten …
Laatste antwoord door elsinga, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 764 weergaven
Ik zit me rot te zoeken in de instellingen om de plafondverlichting automatisch aan te laten gaan bij het instappen en bij het wegrijden natuurlijk automatisch uit, waar zit dat in hemelsnaam? Zag in de handleiding knop 3, maar dan gaan ze niet aan bij het instappen. Wie heeft de tip?
Laatste antwoord door Henri497, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo ben op zoek naar een Nederlandse handleiding(instructie) boekje wie o wie heeft hem in pdf bestand kia sportage 2022 gt line bedankt
Laatste antwoord door Wim-A, -
Laadkabel problemen 1 2
door ldzwolle- 2 volgers
- 47 antwoorden
- 12,5k weergaven
Ik heb sinds november 2022 en Kia Sportage PHEV. Normaal gesproken doe je na het opladen eerst de paal ontgrendelen door je pasje ervoor te houden. Dan haal ik de stekker uit de laadpaal, rol de kabel op (met behulp van de EV-reel) en ontgrendel ik de deur en haal de stekker uit de auto. Sinds het begin van dit jaar moest ik wat vaker de deur weer op / van het slot doen omdat niet meteen de laadkabel ontgrendeld werd aan de auto kant. Sinds vorige week ben ik met 3 laadsessies ca 45 minuten bezig geweest om de kabel eraf te krijgen. Vergrendelen/ontgrendelen via het portierslot werkt niet meer uiteindelijk gaat hij na veel pogingen wel weer los als ik vergrendel/ontgre…
-
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hoe zet ik de ruitenwissers van Sportage (2022) in de onderhoudsstand? De handleiding geeft het volgende aan: Zet de auto uit Zet de ruitenenwisserschakelaar in de stand voor enkelvoudig wissen Houdt de ruitenwisserschakelaar langer dan 2 seconden ingedrukt Daarna moet je de arm kunnen optrekken, idem voor achterwisser. Lukt mij niet. Iemand een idee?
Laatste antwoord door Victus, -
Kia Connect app
door Yathunder- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Wie heeft ook de ervaring dat de Connect app ineens aangeeft maximaal aantal per dag bereikt. Auto is nieuw dus veel spelen en onderzoeken… mede door laad uitdagingen (zoals als benoemd in het forum stekker<>sportage<>vergrendelen) Ideale tip cq oplossing nog niet gelezen overigens…. Lees graag jullie ervaringen hiermee? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Yathunder, -
zie https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/PXilV8
-
Toerenteller
door Dirtbiter- 1 volger
- 11 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik begrijp de toerenteller van de Kia Sportage PHEV niet goed 🙃 Hij lijkt regelmatig op de snelweg, ondanks dat aangegeven wordt dat ik elektrisch rijdt, 2500 toeren te maken. Wanneer hij aangeeft 'opladen', is het vaak ongeveer 900 toeren. En er staat een markering bij ongeveer 2300 toeren, waarvan ik niet begrijp wat dat is? Nu las ik eerder ergens dat het stationair lopen van de motor is voor de verwarming van de auto. Als je de verwarming uit zet (of airco op koelen), dan loopt de toerenteller naar 0. Maar daar werd over 1300 toeren gesproken, een waarde die ik eigenlijk nooit zie. Wie kan er wat uitleg geven?
Laatste antwoord door Wim-A, -
- 13 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Binnenkort krijgen wij de bestelde kia sportage. Vraagje: als je de navigatie gebruikt, wordt je dan gewaarschuwd voor bijvoorbeeld flitspalen, wegwerkzaamheden, files e.d.? Ben benieuwd naar reacties!
Laatste antwoord door Henri497, -
- 1 volger
- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo allemaal, even voorstellen, Ik ben Peter en ik verwacht binnen een paar weken mijn Kia Dynamicline hybride AT6 uitvoering via een lease maatschappij. De Dynamicline heeft standaard geen stoel en stuur verwarming en dus ook geen schakelaars voor beide opties op de middenconsole. Nu las ik onlangs op een Engelstalige internetsite dat de Dynamicline vermoedelijk al voorbereid is voor stoel en stuur verwarming maar dat alleen de bedieningsschakelaars ervoor ontbreken. Zou dan kwestie zijn van montage van alleen de schakelaars. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee of dit kan kloppen? Verneem het graag......
Laatste antwoord door Marinus 22, -
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
Mijn Sportage (HEV Dynamic PlusLine) bouwjaar 2023, heeft een uitstekende tankklep. De klep komt als het ware een stuk naar voren t.o.v. de rest van de carrosserie. Ik heb het dan niet over 1 mm verschil maar je spreekt toch wel over zeker over een paar mm. Het valt in ieder geval behoorlijk op. Vandaag dit aangegeven bij de dealer tijdens de 1e (oliewissel)beurt. Dealer gaf aan dat dit een bekend probleem is bij bepaalde modellen en dat er van hun uit al een aantal meldingen naar Kia zijn gegaan. Blijkbaar niet een kwestie van even afstellen. Oplossing had men vooralsnog niet voorhanden. Ik moest maar afwachten.... Mijn vraag is of iemand op dit forum bekend …
Laatste antwoord door ErwinSP, -
Bluetooth en OS 18
door Wim-A- 16 antwoorden
- 986 weergaven
Sinds mijn iPhone de upgrade naar OS 18 heeft gehad merk ik dat mijn BT naar de Sportage af en toe wegvalt. Ik heb al een andere telefoon geprobeerd (ook met OS 18) en daar gebeurt het ook mee. Zijn er nog meer mensen die dit gemerkt hebben?
Laatste antwoord door JeroenvL, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 7,1k weergaven
Gisteren kreeg ik tijdens het rijden tot drie maal toe de melding “controle actief luchtklepsysteem”. Verder merkte ik geen bijzonderheden tijdens het rijden. De km-stand had overigens net de 15.000 gepasseerd, volgende week heb ik de beurt hiervoor (olie wissel). Ik ben even bij de dealer langs gereden. Bij het uitlezen vonden zij geen bijzonderheden, blijkbaar zou het te maken hebben met het actief lamelsysteem in de gril dat de luchttoevoer voor de koeling regelt. Men gaat volgende week tijdens de beurt e.e.a. nogmaals nakijken. Ik heb op internet verder niets gevonden over de melding bij andere rijders, behalve bijgevoegd plaatje van de foutmelding uit …
Laatste antwoord door M. Visser, -
- 2 antwoorden
- 629 weergaven
Hallo, Ik heb een vraag over winterwielen met TMPS sensoren. Nu heb ik nog een Kia Niro met 16" wintervelgen met TMPS sensoren 52933-D4100. Zeer binnenkort heb ik mijn Kia Sportage V met zomerwielen; echter wil ook weer winterbanden/velgen op de Sportage. Heb al ingelezen dat de TMPS sensoren op de Sportage van het type 52940-BV100 zijn. Echter kunnen de TMPS sensoren van de Kia Niro ook gebruikt worden op de Sportage ? Dan moet ik alleen nieuwe velgen en banden regelen. Welke maat velgen is het advies voor de winter?
Laatste antwoord door Ben Wouters, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 638 weergaven
Vandaag was het weer raak, voor de 3de keer is mijn kofferbak vanzelf open gegaan terwijl ik niet in de buurt was. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt? Niet erg veilig, men kan zo de auto in dan. En als je achteruit geparkeerd staat raak je ineens de muur of garage of weet ik veel wat allemaal. Ineens kreeg ik een melding dat de kofferbak niet gesloten was, en jawel ik ga kijken en hij is weer vanzelf open gegaan. Dit dus nu al minimaal 3x.
Laatste antwoord door Rick, -
Spiegels inklappen
door gios- 11 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo medegebruikers, Wie van jullie weet of je de spiegels bij nadering van de auto kunt uitschakelen. Nu gaan ze op en neer als je er langs loopt met de sleutel in je broekzak.
-
- 3 antwoorden
- 733 weergaven
Ik heb een Sportage PHEV en na de laatste updates zijn de tankstations POI niet meer zichtbaar in navigatie scherm. En ja het vinkje staat aangevinkt. Vanuit KIA live kan ik wel de lijst met tankstations zien. Verder zie ik wel oplaadpunten. Zeer irritant dus dat vinkje heb ik uitgezet. Hebben meer PHEV rijders deze POI niet meer? Ik vond wel handig om de brandstofprijzen in beeld te zien. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door gjklasens, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Is er al iemand die een dashcam heeft geplaatst in de Sportage via een connectie met een Dongar Tech adapter of via de zekeringkast? Vooral wat de bevindingen zijn, eventuele problemen tijdens de installaties of advies voor iemand die voor de eerste keer een dashcam zou willen inbouwen. Heb zelf nog niets ondernomen of durven ondernemen vandaar dat ik eerst even hier in het forum wil luisteren naar mensen met ervaring. Ik denk wat keuze dashcam betreft dat het wellicht om persoonlijke voorkeuren ligt en daar verschillende merken voor in aanmerking komen nog maar gezwegen van budget. In eerste instantie dacht ik eerst aan de installatie zelf en voor het eigen gemak.…
Laatste antwoord door Patrick T., -
- 1 volger
- 21 antwoorden
- 3,8k weergaven
Allen, inmiddels ruim 3000km met de Sportage gereden en ondanks dat het premium HK geluidsysteem het best aardig doet, mis ik de bas ervaring een beetje. Nu staat in de Kia webshop de JBL BassPro SL2 Subwoofer, die inclusief inbouw €350,- moet kosten. Gezien het feit dat mijn Sportage een lease-auto is wil ik ook niet zelf gaan lopen prutsen en is die €350,- best wel redelijk. Maar: wie heeft ervaring met deze subwoofer aanvulling? Hoor het graag!
Laatste antwoord door surfingjohn, -
- 2 volgers
- 20 antwoorden
- 2,2k weergaven
Gaan bij het afremmen met adaptive cruise control automatisch de remlichten branden?
Laatste antwoord door JohnnyBGoode,