Wil002 Geplaatst 3 April, 2024 Geplaatst 3 April, 2024 Hallo, Ik heb een vraag over winterwielen met TMPS sensoren. Nu heb ik nog een Kia Niro met 16" wintervelgen met TMPS sensoren 52933-D4100. Zeer binnenkort heb ik mijn Kia Sportage V met zomerwielen; echter wil ook weer winterbanden/velgen op de Sportage. Heb al ingelezen dat de TMPS sensoren op de Sportage van het type 52940-BV100 zijn. Echter kunnen de TMPS sensoren van de Kia Niro ook gebruikt worden op de Sportage ? Dan moet ik alleen nieuwe velgen en banden regelen. Welke maat velgen is het advies voor de winter? 1 Quote
Wil002 Geplaatst 4 September, 2024 Topic Starter Geplaatst 4 September, 2024 Ik ben dus wat onderzoek gedaan. De 16" velgen van een Niro kunnen niet op de Sportage V (de TMPS sensoren zijn van een ander type). Heb ondertussen een 18" wintersetje gekocht (orginele Kia velgen; zelfde velgen als de zomerbanden). En de velgen van de Niro; 16" zwarte OXXO velgen met Goodyear ultragrip winterbanden verkocht. Quote
Ben Wouters Geplaatst 5 September, 2024 Geplaatst 5 September, 2024 Heb ook een HEV GT+ in bestelling en heb meteen All- Season banden besteld. Als je niet regelmatig naar de Alpen gaat een prima oplossing imo. Stuk goedkoper en niet 2x per jaar banden wisselen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.