Wim-A Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 50 minuten geleden, zei Rick O: Dit is iets anders, dit is een waarschuwing welke je in je navigatie instelt voor flitsers en trajectcontrole. Nee. De 'piepjes' die Faab bedoelt maken onderdeel uit van de veiligheidssystemen van de auto. De waarschuwingen voor flitspalen etc zitten idd in de navigatie, maar dat is echt iets anders. Quote
Faab Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 (aangepast) 1 hour ago, Rick O said: Dit is iets anders, dit is een waarschuwing welke je in je navigatie instelt voor flitsers en trajectcontrole. Dit kun je evt. permanent uitzetten Ok dat wist ik niet. Hoe zet je dat uit dan? Ik wil wel gewoon een melding van flitspalen en trajectcontroles zien, maar niet dat constante gepiep. Zeker als de verkeersborden-herkenning niet goed werkt en mijn KIA denkt dat ik maar 70 mag op een 100KM weg met trajectcontrole. Dan blijft hij constant piepen. Dit gebeurt ook op de A4 na 19u als hij denkt nog steeds maar 100 te mogen, terwijl je er 130 mag. 13 Augustus, 2024 aangepast door Faab Quote
Wim-A Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 1 uur geleden, zei Faab: Ok dat wist ik niet. Hoe zet je dat uit dan? Ik wil wel gewoon een melding van flitspalen en trajectcontroles zien, maar niet dat constante gepiep. Zeker als de verkeersborden-herkenning niet goed werkt en mijn KIA denkt dat ik maar 70 mag op een 100KM weg met trajectcontrole. Dan blijft hij constant piepen. Dit gebeurt ook op de A4 na 19u als hij denkt nog steeds maar 100 te mogen, terwijl je er 130 mag. Zie ook mijn eerdere reactie. Dat probleem van 120 na 19 uur etc is maar op 1 manier op te lossen: op dat moment je cruisecontrol handmatig op 120 zetten. Maar de 'snelheidspiepjes' zijn iets anders dan de roodlichtwaarschuwingen. Quote
Rob18 Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 6 uur geleden, zei Faab: Werkt dit uitzetten via de mute knop op het stuur bij jou wel dan? Bij mij werkt het niet. Vandaag weer eens de speedlimit gebruikt, maar valt inderdaad niets te regelen met de Mute knop. Wel de snelheid aan te passen met de linker + - toets op het stuur. En piept bij een hogere snelheid. Begrijp ook niet goed wat met de Mute knop wordt bedoeld in de beschrijving bij de update. Quote
gjklasens Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 Ik heb OTA aan staan. Download ie dan automatisch nieuwe versie en krijg ik dan de vraag om te installeren?Zover ik kan zien is er nog niets gedownload. Dus of het werkt geen idee. Installeer knop blijft grijsAnders maar es op een sticky zetten Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Wim-A Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 59 minuten geleden, zei gjklasens: Download ie dan automatisch nieuwe versie en krijg ik dan de vraag om te installeren? Ja. Maar het komt niet overal tegelijk op het scherm. Het kan van de een op de andere auto soms weken schelen. Als je 'meteen' aan de bak wilt: USB. Quote
Rob18 Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 1 uur terug, zei gjklasens: Ik heb OTA aan staan. Download ie dan automatisch nieuwe versie en krijg ik dan de vraag om te installeren? Zover ik kan zien is er nog niets gedownload. Dus of het werkt geen idee. Installeer knop blijft grijs Anders maar es op een sticky zetten Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Kan mij niet voorstellen dat de update via OTA (is een bestand van 49 GB). Dus USB stick. 1 Quote
Wim-A Geplaatst 13 Augustus, 2024 Geplaatst 13 Augustus, 2024 3 uur geleden, zei Rob18: (is een bestand van 49 GB) ????? Ik heb hem op een USB stick van 32 GB gezet en probleemloos geüpdate.... Quote
Faab Geplaatst 14 Augustus, 2024 Geplaatst 14 Augustus, 2024 On 8/13/2024 at 1:36 PM, Wim-A said: Zie ook mijn eerdere reactie. Dat probleem van 120 na 19 uur etc is maar op 1 manier op te lossen: op dat moment je cruisecontrol handmatig op 120 zetten. Maar de 'snelheidspiepjes' zijn iets anders dan de roodlichtwaarschuwingen. Ik heb overigens niet de optie van "Speed limit information" zoals getoond in de plaatjes op de KIA update site. Ik heb alleen"Hulp bij snelheidslimiet", " SLW (Snelheidslimiet waarschuwing" en "Uit". (zie bijgevoegd screenshot) Zal dat de reden zijn dat dit niet (anders) werkt bij mij dan zoals beschreven op de KISA update site? Quote
Wim-A Geplaatst 14 Augustus, 2024 Geplaatst 14 Augustus, 2024 Ik vrees dat je niet weet dat je die middelste kolom naar beneden kunt schuiven; dan komt er dit beeld: En met de onderste optie (tolerantie) kun je bepalen of de waarschuwing meteen, of bij 5 of 10 km overschrijding moet komen. En niet onbelangrijk: de plaatjes op de KIA site zijn van een ccNc navigatie. Die zit in de EV9 en nieuwer, niet in de Sportage. 1 Quote
Faab Geplaatst 15 Augustus, 2024 Geplaatst 15 Augustus, 2024 16 hours ago, Wim-A said: Ik vrees dat je niet weet dat je die middelste kolom naar beneden kunt schuiven; dan komt er dit beeld: En met de onderste optie (tolerantie) kun je bepalen of de waarschuwing meteen, of bij 5 of 10 km overschrijding moet komen. En niet onbelangrijk: de plaatjes op de KIA site zijn van een ccNc navigatie. Die zit in de EV9 en nieuwer, niet in de Sportage. Ik vrees dat ik dat wel weet en dan zie je dat er in de KIA plaatjes (https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/wHlL9a) 4 opties zijn en bij mij maar 3. Ik heb geen "information" en alleen "assist", "warning" en "off". En die plaatjes met de paarse kleurtjes zijn wel degelijk van een "Standard-class Gen5W" zoals erbij staat. De plaatjes met de groene accenten zijn van een ccNc (zoals ook erbij staat). Quote
Wim-A Geplaatst 15 Augustus, 2024 Geplaatst 15 Augustus, 2024 Je hebt gelijk hoor. Mijn opmerkingen en foto's waren vriendelijk en behulpzaam bedoeld. Vervelend als dat anders over kwam. Quote
Faab Geplaatst 15 Augustus, 2024 Geplaatst 15 Augustus, 2024 1 hour ago, Wim-A said: Je hebt gelijk hoor. Mijn opmerkingen en foto's waren vriendelijk en behulpzaam bedoeld. Vervelend als dat anders over kwam. Geen probleem! Het blijft apart dat er schijnbaar verschil zit in de "Standard-class Gen5W" op de KIA website en die van mij. Wellicht is dit per land/regio of model toch anders. Quote
Wim-A Geplaatst 15 Augustus, 2024 Geplaatst 15 Augustus, 2024 1 uur geleden, zei Faab: Wellicht is dit per land/regio Het staat op de site ook in het Engels; wellicht alleen de VS-uitvoering. Die is sowieso anders dan de Europese versie. Quote
gjklasens Geplaatst 19 Augustus, 2024 Geplaatst 19 Augustus, 2024 Ik heb update ook geinstalleerd en mite werkt ook niet zoals vermeld in de handleiding update. Maar ook de teksten kloppen niet tov de engelse uitleg. Denk dat voor NL model niet werkt Ik had de snelheidswaatschuwing uitgrzet en naContact aan uit is weer de standaard optie aktief. Alleen piept ie gelukkig niet. Even getest door zelf ook aan te zetten en de tolerantie op -5 te zetten. Piep werkt niet gelukkig. Denk dat dat hele stuk gewoon niet werkt. Wat ook nog steeds niet mogelijk is om de POI tankstations zichtbaar op scherm te zien. Ook de prijzen niet. Ik heb een PHEV dus wellicht dat dat het probleem is. En ja ik weet dat ik vinkjes aan moet zetten Ik zie wel laadstations en andere POIWat ook niet werkt GELUKKIG: irritante piep bij achteruit rijden. Dat is eigenlijk veiligheids probleem en zpu moetrn werken. Maar geen probleem totdat er iets gebeurd. Is KIA dan aansprakelijk?Voor de rest alleen wat kaart updatesVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Wim-A Geplaatst 19 Augustus, 2024 Geplaatst 19 Augustus, 2024 6 minuten geleden, zei gjklasens: Wat ook niet werkt GELUKKIG: irritante piep bij achteruit rijden. Dat is eigenlijk veiligheids probleem en zpu moetrn werken. Maar geen probleem totdat er iets gebeurd. Is KIA dan aansprakelijk? Kia is volgens mij niet aansprakelijk wanneer jij je niet bij de dealer meldt om die piep werkend te krijgen. Ik snap uit je verhaal dat je blij bent dat die uit staat, maar dat is niet goed en daar zou je mee naar de dealer moeten gaan. Quote
Theo0225 Geplaatst 20 Augustus, 2024 Geplaatst 20 Augustus, 2024 Zojuist update uitgevoerd. Tijdsduur een kleine 40 minuten. Update bestaat uit twee delen. Na eerste deel opnieuw valideren. Begon weer vanaf 0%. Was wel even schrikken. Maar tweede deel was met enkele minuten klaar. Testrit gemaakt. Niks bijzonders te melden. Conclusie: update geslaagd. 1 Quote
gjklasens Geplaatst 21 Augustus, 2024 Geplaatst 21 Augustus, 2024 Kia is volgens mij niet aansprakelijk wanneer jij je niet bij de dealer meldt om die piep werkend te krijgen. Ik snap uit je verhaal dat je blij bent dat die uit staat, maar dat is niet goed en daar zou je mee naar de dealer moeten gaan.Ik heb me bij KIA dealer gemeld uiteraard, maar kunnen ze niets aan doen. Is Software en geen hardware probleem. Vraag me af of meer mensen met een Sportage PHEV dit hebbenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Wim-A Geplaatst 21 Augustus, 2024 Geplaatst 21 Augustus, 2024 39 minuten geleden, zei gjklasens: Vraag me af of meer mensen met een Sportage PHEV dit hebben Dat zou bijna moeten. We krijgen toch allemaal dezelfde software. Ik heb een HEV en bij mij piept het als nooit tevoren Quote
gjklasens Geplaatst 21 Augustus, 2024 Geplaatst 21 Augustus, 2024 Dat zou bijna moeten. We krijgen toch allemaal dezelfde software. Ik heb een HEV en bij mij piept het als nooit tevoren Wim Daarom vraag ik specifiek voor de PHEV omdatIk nog meer dingen mis die HEV blijkbaar wel heeft Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Jim Gubbels Geplaatst 22 Augustus, 2024 Geplaatst 22 Augustus, 2024 Op 20-8-2024 om 14:18, zei Theo0225: Zojuist update uitgevoerd. Tijdsduur een kleine 40 minuten. Update bestaat uit twee delen. Na eerste deel opnieuw valideren. Begon weer vanaf 0%. Was wel even schrikken. Maar tweede deel was met enkele minuten klaar. Testrit gemaakt. Niks bijzonders te melden. Conclusie: update geslaagd. Idem, dezelfde ervaring, met dezelfde conclusie. Quote
Rick Scott Geplaatst 22 Augustus, 2024 Geplaatst 22 Augustus, 2024 Op 21-8-2024 om 08:53, zei gjklasens: Ik heb me bij KIA dealer gemeld uiteraard, maar kunnen ze niets aan doen. Is Software en geen hardware probleem. Vraag me af of meer mensen met een Sportage PHEV dit hebben Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Bij mij werkt het achteruitrijsignaal ook niet. Kia PHEV 2024. Quote
gjklasens Geplaatst 22 Augustus, 2024 Geplaatst 22 Augustus, 2024 Bij mij werkt het achteruitrijsignaal ook niet. Kia PHEV 2024.Kun jij wel tankstations POI zien op jouw navigatie scherm?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Peter van der Vlies Geplaatst 22 Augustus, 2024 Geplaatst 22 Augustus, 2024 On 8/13/2024 at 4:08 PM, gjklasens said: Ik heb OTA aan staan. Download ie dan automatisch nieuwe versie en krijg ik dan de vraag om te installeren? Zover ik kan zien is er nog niets gedownload. Dus of het werkt geen idee. Installeer knop blijft grijs Anders maar es op een sticky zetten Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Deze update is geen OTA update. Kan alleen via USB stick.. Quote
Peter van der Vlies Geplaatst 22 Augustus, 2024 Geplaatst 22 Augustus, 2024 Na eerdere berichtgeving, over de Australische update, had ik hoop dat de Europese update iets nieuws zou brengen. Helaas Helaas , alleen nog meer vervelende piepjes volgens Europese wet en regels….. Wie geen piepjes wil moet deze update niet installeren. Volgens KIA support center komt deze wijziging niet via OTA. “gelukkig” Soundcloud….(via abonnement) Wie gebruikt dat, als iedereen Spotify gebruikt??? Verder lijkt het erop dat men zich meer gaat toewijden op de nieuwe ccnc unit. En helaas wireless AA/ACP gaat waarschijnlijk nooit komen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.