Patrick T. Geplaatst 22 Augustus, 2024 Geplaatst 22 Augustus, 2024 Op 21-8-2024 om 08:53, zei gjklasens: Ik heb me bij KIA dealer gemeld uiteraard, maar kunnen ze niets aan doen. Is Software en geen hardware probleem. Vraag me af of meer mensen met een Sportage PHEV dit hebben Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Bij mij werkt de beep prima. Beetje vervelend als je 's morgens vroeg moet vertrekken en van de afrit moet terwijl er nog mensen slapen maar voor de rest heb ik er geen last van. Ik mag toch vermoeden EU zijnde dat er geen verschillen zijn tussen BE en NL Sportage PHEV. Quote
Rubenvdhoek Geplaatst 4 September, 2024 Geplaatst 4 September, 2024 De update lijkt nu voor mijn auto beschikbaar te zijn. overigens wel OTA. Wat me een beetje zorgen baart is de signalen bij snelheid overschrijding. Zijn die nu wel of niet uit te schakelen. Quote
Headlong Geplaatst 4 September, 2024 Geplaatst 4 September, 2024 Ik heb de update gedaan en heb sindsdien geen enkele waarschuwing gehoord. 2 Quote
elsinga Geplaatst 5 September, 2024 Geplaatst 5 September, 2024 Als je die waarschuwingen voor de update niet had, heb je ze daarna ook niet. 1 Quote
Andreas Geplaatst 15 September, 2024 Geplaatst 15 September, 2024 (aangepast) Iemand die de update bij een EV6 (2024) geprobeerd heeft? Krijg sinds een paar dagen de OTA update gepushed die zichzelf wil installeren ondanks dat auto updates uitstaan. Die piepjes zouden echt een dealbreaker zijn, voorral daar de helft van de tijd de auto de snelheid niet goed heeft of pas na een paar 100m die wel de goede snelheid weet. edit: zie nu pas dat dit in Sportage topic stond. 15 September, 2024 aangepast door Andreas Quote
BarneyRubble Geplaatst 16 September, 2024 Geplaatst 16 September, 2024 Op 13-8-2024 om 20:48, zei Wim-A: ????? Ik heb hem op een USB stick van 32 GB gezet en probleemloos geüpdate.... Ik heb zojuist geprobeerd om de download update via usb te installeren, ik krijg als ik hem plaats direct de melding "geen media gedetecteerd" ook krijg ik bij het aanzetten van het kontakt direct de melding dat er een update is die ik via de OTA kan laten installeren maar sinds het laatste gedoe met de vorige update heb ik die alsnog uit staan en moet ik de updaten via OTA eerst aanvinken wil ik hem kunnen updaten, dat wil ik nu dus eigenlijk niet en wil hem via de usb stick laten installeren, er staat overigens dat mocht je via de OTA gaan updaten dat dit dan alleen de Navigatie Update betreft en dus waarschijnlijk niet de Software van de Kia zelf ???. Maar heb via de Software van Kia de update dus op een usb laten zetten, die staat nu op exFat wat in het update programma ook geadviseerd wordt, maar hoe kan ik de OTA nu onderdrukken en de optie via usb laten installeren laten uitvoeren als hij geen media kan vinden.?? Quote
Wim-A Geplaatst 16 September, 2024 Geplaatst 16 September, 2024 @BarneyRubble Ik weet niet hoe je de update op de stick hebt gezet, maar het lijkt alsof je zaken 'uitgepakt' hebt. Wanneer je de tool gebruikt staat er op je usb-stick alleen dat wat hier op mijn afbeelding staat. Als er meer op staat/ dingen uitgepakt zijn, krijg je foutmeldingen zoals 'geen media'. Quote
Marinus 22 Geplaatst 16 September, 2024 Geplaatst 16 September, 2024 Op 22-8-2024 om 20:58, zei Peter van der Vlies: Deze update is geen OTA update. Kan alleen via USB stick.. Bij mij gewoon via OTA Quote
Marinus 22 Geplaatst 16 September, 2024 Geplaatst 16 September, 2024 Op 22-8-2024 om 21:46, zei Patrick T.: Bij mij werkt de beep prima. Beetje vervelend als je 's morgens vroeg moet vertrekken en van de afrit moet terwijl er nog mensen slapen maar voor de rest heb ik er geen last van. Ik mag toch vermoeden EU zijnde dat er geen verschillen zijn tussen BE en NL Sportage PHEV. Wat je ook kunt doen is de auto achteruit inparkeren zodat je 's morgens vroeg gewoon vooruit weg kunt rijden. Dan heeft er niemand last van piepjes. 1 Quote
Marinus 22 Geplaatst 16 September, 2024 Geplaatst 16 September, 2024 Ik had de update al op een USB gezet stap in de auto om hem te installeren en OTA was al bezig met voorbereiding update. Na een rit van 1,5 uur op bestemming auto uitgezet, na 1 uur rij ik weg en werd mij gevraagt wil je de update installeren op automatisch update aangeklikt en 30 seconden later begon de update. Na 3 á 4 minuten was hij geinstalleerd. Tot nu toe geen vreemde dingen ondekt. Dus USB niet gebruikt. Quote
BarneyRubble Geplaatst 16 September, 2024 Geplaatst 16 September, 2024 45 minuten geleden, zei Wim-A: @BarneyRubble Ik weet niet hoe je de update op de stick hebt gezet, maar het lijkt alsof je zaken 'uitgepakt' hebt. Wanneer je de tool gebruikt staat er op je usb-stick alleen dat wat hier op mijn afbeelding staat. Als er meer op staat/ dingen uitgepakt zijn, krijg je foutmeldingen zoals 'geen media'. Via de tool gedaan, whatsnew heb ik uitgepakt maar wordt sowieso niet gevonden maar bij jou mis ik : Igupgrade xml., waarschijnlijk ook een tekstbestandje, ik zal die 3 er morgen is afhalen en kijken wat ie dan doet. thanks Quote
fiddler Geplaatst 17 September, 2024 Geplaatst 17 September, 2024 On 8/22/2024 at 9:46 PM, Patrick T. said: Ik mag toch vermoeden EU zijnde dat er geen verschillen zijn tussen BE en NL Sportage PHEV. Awel zunne, in BE doch fiks voordeliger bij de aankoop ! Quote
Wim-A Geplaatst 17 September, 2024 Geplaatst 17 September, 2024 3 uur geleden, zei fiddler: Awel zunne, in BE doch fiks voordeliger bij de aankoop ! Grappig. Je schrijft 'Vlaams', woonplaats randstad, en je schrijft mee in een Sportage-item als eigenaar van een Niro ... 1 Quote
Henk Bekkema Geplaatst 17 September, 2024 Geplaatst 17 September, 2024 Helaas is de navigatie zoekfunctie nog steeds slecht. Als je een adres zoekt moet je dat helemaal tot op de letter correct invullen anders pakt ie het niet. Wel jammer alhoewel ik toch steeds met Waze werk via Android Auto. Quote
Marinus 22 Geplaatst 18 September, 2024 Geplaatst 18 September, 2024 12 uur geleden, zei Henk Bekkema: Helaas is de navigatie zoekfunctie nog steeds slecht. Als je een adres zoekt moet je dat helemaal tot op de letter correct invullen anders pakt ie het niet. Wel jammer alhoewel ik toch steeds met Waze werk via Android Auto. Je kunt ook de bestemming inspreken. Ik wilde bv naar een autowasserette, je drukt de knop in om opdrachten te geven. Ik heb doorgegeven "autowasserette het voske etten-leur" en binnen 4 seconden gaf hij de juiste lokatie aan. Dit werkte bij mijn vorige auto (mercedes) stukken minder. hier hoef je naar mijn gevoel niets in te toetsen, werkt bij mij zéér goed. Quote
Patrick T. Geplaatst 18 September, 2024 Geplaatst 18 September, 2024 Na de recente update wou ik vandaag de snelweg vermijden maar vind ik de instelling niet meer terug om deze aan te passen zodat de navigatie enkel binnenwegen voorstelt. Heeft iemand dit ook voorgehad of opgemerkt? Alvast bedankt voor jullie input. Quote
Patrick T. Geplaatst 18 September, 2024 Geplaatst 18 September, 2024 Op 17-9-2024 om 16:12, zei fiddler: Awel zunne, in BE doch fiks voordeliger bij de aankoop ! Klopt wel maar de samenstelling van de versies of optiepacks zijn ook verschillend. Vandaar dat de prijs soms moeilijk te vergelijken zijn. Quote
BarneyRubble Geplaatst 18 September, 2024 Geplaatst 18 September, 2024 Op 16-9-2024 om 23:54, zei BarneyRubble: Via de tool gedaan, whatsnew heb ik uitgepakt maar wordt sowieso niet gevonden maar bij jou mis ik : Igupgrade xml., waarschijnlijk ook een tekstbestandje, ik zal die 3 er morgen is afhalen en kijken wat ie dan doet. thanks Zoals altijd de update via de standaard Update Tool op usb stick van 64gb laten zetten, deze wordt geformatteerd naar exFat en zou na het voltooien gewoon in de kia moeten werken, kan me niet voorstellen dat je eerst nog wat op de stick moet veranderen, krijg toch de melding "geen media gevonden" natuurlijk kan ik het via de OTA doen maar via de usb 3.0 ( mocht kia dat ook ondersteunen ) dan lijkt dit me een stuk sneller gaan. Ben nu bezig om het op een andere usb stick van 32gb te zetten en dan weer kijken of hij nu wel de media kan vinden, blijft een gekker situatie waarom het met een Sandisk 64GB 3.0 niet normaal werkt ?? Bij @Wim-A staat het bestandje Igupgrade xml. er niet bij en bij mij dus wel, ook iets aparts, ik laat het weten of het met de andere usb stick nu wel werkt incl de Igupgrade xml. Quote
BarneyRubble Geplaatst 18 September, 2024 Geplaatst 18 September, 2024 37 minuten geleden, zei Patrick T.: Na de recente update wou ik vandaag de snelweg vermijden maar vind ik de instelling niet meer terug om deze aan te passen zodat de navigatie enkel binnenwegen voorstelt. Heeft iemand dit ook voorgehad of opgemerkt? Alvast bedankt voor jullie input. Zodra ik de update via usb kan installeren ( wil het nu ff niet via OTA ) doen dan zal ik het voor je bekijken, zou wat moois zijn als dat niet meer zou werken, ik laat je het weten. Quote
BarneyRubble Geplaatst 18 September, 2024 Geplaatst 18 September, 2024 31 minuten geleden, zei BarneyRubble: Zoals altijd de update via de standaard Update Tool op usb stick van 64gb laten zetten, deze wordt geformatteerd naar exFat en zou na het voltooien gewoon in de kia moeten werken, kan me niet voorstellen dat je eerst nog wat op de stick moet veranderen, krijg toch de melding "geen media gevonden" natuurlijk kan ik het via de OTA doen maar via de usb 3.0 ( mocht kia dat ook ondersteunen ) dan lijkt dit me een stuk sneller gaan. Ben nu bezig om het op een andere usb stick van 32gb te zetten en dan weer kijken of hij nu wel de media kan vinden, blijft een gekker situatie waarom het met een Sandisk 64GB 3.0 niet normaal werkt ?? Bij @Wim-A staat het bestandje Igupgrade xml. er niet bij en bij mij dus wel, ook iets aparts, ik laat het weten of het met de andere usb stick nu wel werkt incl de Igupgrade xml. Zojuist de update via een andere usb stick geprobeerd, ook hetzelfde verhaal "geen media gevonden" schiet mij maar lek !!! Ga nu de update opnieuw op een usb stick laten zetten en kijken welke bestanden er dan op komen te staan, ik ga er op dit moment geen bestanden afhalen die er bij anderen niet op staan, deze komen er niet voor niks op en zullen zeker een doel hebben. wordt weer vervolgd Quote
Marinus 22 Geplaatst 19 September, 2024 Geplaatst 19 September, 2024 11 uur geleden, zei BarneyRubble: Zojuist de update via een andere usb stick geprobeerd, ook hetzelfde verhaal "geen media gevonden" schiet mij maar lek !!! Ga nu de update opnieuw op een usb stick laten zetten en kijken welke bestanden er dan op komen te staan, ik ga er op dit moment geen bestanden afhalen die er bij anderen niet op staan, deze komen er niet voor niks op en zullen zeker een doel hebben. wordt weer vervolgd Is de OTA niet bezig met de update, als dat zo is kun je niet meer met de USB-stick update hij is dan al bezig? dit duurt inderdaad iets langer dan via USB. Quote
Wim-A Geplaatst 19 September, 2024 Geplaatst 19 September, 2024 4 minuten geleden, zei Marinus 22: Is de OTA niet bezig met de update, als dat zo is kun je niet meer met de USB-stick update hij is dan al bezig? dit duurt inderdaad iets langer dan via USB. Nee, hij krijgt de melding 'geen media gevonden'. Er is dus duidelijk iets anders aan de hand; het lijkt wel of de stick niet gelezen kan worden, maar ja hij heeft ook al een andere stick geprobeerd. Heel bijzonder, dat wel, maar ook heel vervelend. Quote
elsinga Geplaatst 19 September, 2024 Geplaatst 19 September, 2024 Wordt wel de USB-A aansluiting gebruikt? Want de USB-C aansluitingen zijn alleen voor opladen. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 September, 2024 Geplaatst 19 September, 2024 (aangepast) 12 uur geleden, zei elsinga: Wordt wel de USB-A aansluiting gebruikt? Want de USB-C aansluitingen zijn alleen voor opladen. Jazeker, morgen weer met een andere stick proberen! Die ik opnieuw via de tool er op heb laten zetten. 19 September, 2024 aangepast door BarneyRubble Quote
JeroenvL Geplaatst 20 September, 2024 Geplaatst 20 September, 2024 Bij gebrek aan USB stick heb ik gewoon een SD-kaart en een cardreader gebruikt met een USB-A kabel. Werkt ook. Ik zag ergens in de release notes iets over Soundcloud in de Media opties. Dat is zeker iets wat in Nederland weer niet beschikbaar is? Want ik zag na de update niet de mogelijkheid dat ik Souncloud kon selecteren. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.