BarneyRubble Geplaatst 18 Oktober, 2024 Geplaatst 18 Oktober, 2024 (aangepast) 2 uur geleden, zei Dirtbiter: Bedankt voor je hulp en de moeite die je erin steekt @Wim-A!! Die optie zit er bij mij helaas echt niet in... Dus ik denk dat ze in de 'B' versie van de software een paar kleine aanpassingen hebben gedaan, waar dit er 1 van is. Om te voldoen aan de EU regels van dit jaar denk ik. Klinkt misschien overbodig maar heb je het kontakt aanstaan ( rijmodus ) want anders vindt hij in het zoekvenster maar de helft. Kontakt aan en dan in het zoekvenster " Snelheid " intypen. Je kan het ook hier vinden ( zie onderste foto ) Of kijk hier is, ook erg handig. http://webmanual.kia.com/STD_GEN5W/AVNT/EU/Dutch/index.html 18 Oktober, 2024 aangepast door BarneyRubble 1 Quote
Patrick T. Geplaatst 19 Oktober, 2024 Geplaatst 19 Oktober, 2024 Op 18-9-2024 om 21:15, zei BarneyRubble: Zodra ik de update via usb kan installeren ( wil het nu ff niet via OTA ) doen dan zal ik het voor je bekijken, zou wat moois zijn als dat niet meer zou werken, ik laat je het weten. Heb je toevallig al even kunnen checken mbt de mogelijkheid om 'snelwegen vermijden' nog te selecteren is in de nieuwe update? Bij mij is die iig niet meer beschikbaar. Vervelend als je bvb op reis gaat en voor de binnenwegen wil kiezen ipv snelwegen. Vraag me af waarom ze deze zouden verwijderen? Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 Oktober, 2024 Geplaatst 19 Oktober, 2024 40 minuten geleden, zei Patrick T.: Heb je toevallig al even kunnen checken mbt de mogelijkheid om 'snelwegen vermijden' nog te selecteren is in de nieuwe update? Bij mij is die iig niet meer beschikbaar. Vervelend als je bvb op reis gaat en voor de binnenwegen wil kiezen ipv snelwegen. Vraag me af waarom ze deze zouden verwijderen? Heb je hier gekeken ? 1 Quote
Patrick T. Geplaatst 19 Oktober, 2024 Geplaatst 19 Oktober, 2024 4 uur geleden, zei BarneyRubble: Heb je hier gekeken ? Ja inderdaad heb ik gecheckt en bij lij staat alles er behalve snelwegen vermijden. Heb die vroeger regelmatig gebruikt als we met vakantie in Frankrijk waren. Deze is er sedert de laatste update niet meer bij mij. Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 Oktober, 2024 Geplaatst 19 Oktober, 2024 50 minuten geleden, zei Patrick T.: Ja inderdaad heb ik gecheckt en bij lij staat alles er behalve snelwegen vermijden. Heb die vroeger regelmatig gebruikt als we met vakantie in Frankrijk waren. Deze is er sedert de laatste update niet meer bij mij. Ga meteen morgenochtend bij mezelf kijken, de update staat er inmiddels op Quote
BarneyRubble Geplaatst 20 Oktober, 2024 Geplaatst 20 Oktober, 2024 (aangepast) 13 uur geleden, zei BarneyRubble: Ga meteen morgenochtend bij mezelf kijken, de update staat er inmiddels op Idd de optie snelwegen vermijden is er niet meer. Wel is er bij de route opties er 1 bijgekomen die je kan aanvinken als je echt alleen maar snelweg wilt rijden, je kan deze volgorde van nu 4 opties ook zelf indelen ( zie de foto's ) Gr. Barney 20 Oktober, 2024 aangepast door BarneyRubble 1 Quote
Wim-A Geplaatst 20 Oktober, 2024 Geplaatst 20 Oktober, 2024 16 uur geleden, zei Patrick T.: Ja inderdaad heb ik gecheckt en bij lij staat alles er behalve snelwegen vermijden. Heb die vroeger regelmatig gebruikt als we met vakantie in Frankrijk waren. Deze is er sedert de laatste update niet meer bij mij. Probeer eens Waze. Quote
BarneyRubble Geplaatst 20 Oktober, 2024 Geplaatst 20 Oktober, 2024 8 minuten geleden, zei Wim-A: Probeer eens Waze. Ik gebruik zelf nooit de navigatie van kia, het is en blijft bedroevend slecht, op mijn display continu een 80km bord wat ik volgens de navigatie mag rijden ( zonder route aan ) wat bijna nooit klopt en hij verzint zelf routes waar je stapelgek van wordt. Android Auto altijd aanstaan en dan Google Maps. Maar! Sinds een week nu Waze aan het uitproberen , super goede duidelijke stembegeleiding, mooie super heldere kaart en veel route opties, moet alleen nog ff kijken of je daar " vermijd snelweg " aan kan vinken. De navigatie van Flitsmeister kan soms nog steeds wel eens te laat reageren bij een afslag waardoor je alsnog verkeerd rijd. 1 Quote
Patrick T. Geplaatst 20 Oktober, 2024 Geplaatst 20 Oktober, 2024 6 uur geleden, zei BarneyRubble: Idd de optie snelwegen vermijden is er niet meer. Wel is er bij de route opties er 1 bijgekomen die je kan aanvinken als je echt alleen maar snelweg wilt rijden, je kan deze volgorde van nu 4 opties ook zelf indelen ( zie de foto's ) Gr. Barney Bedankt om het na te kijken. Ik weet dat je de volgorde kan aanpassen maar zelfs op onderste plek maakt het geen verschil uit.... Quote
Patrick T. Geplaatst 20 Oktober, 2024 Geplaatst 20 Oktober, 2024 4 uur geleden, zei Wim-A: Probeer eens Waze. Ik werk wel graag met de KIA navigatie. Heb er zelf niet direct enig probleem mee gehad buiten deze wijziging. Vind het ook beetje jammer dat men Waze, TomTom, Google Maps moet gebruiken terwijl er een navigatiesysteem in de wagen zit waarvoor men toch ook heeft betaald. Ik neem wel je tip mee voor de weinige keren dat ik dan effectief de binnenwegen wil nemen in een niet zo bekende omgeving zoals soms op vakantie. Blijkbaar kan men in de nieuwe EV3 augmented reality extra als optie nemen, dan kan het ook niet de bedoeling zijn om beroep te doen op apps. Als men met bepaalde apps, in mijn geval via Apple Carplay, werkt zijn er dan soms andere problemen die de kop opsteken. Als men er zelf de voorkeur aan geeft dan is dit uiteraard een persoonlijk iets maar ik wil toch graag dat de navigatie van de wagen optimaal. Het wegnemen van die optie begrijp ik niet al te goed want werkte prima. Quote
Wim-A Geplaatst 20 Oktober, 2024 Geplaatst 20 Oktober, 2024 6 uur geleden, zei BarneyRubble: moet alleen nog ff kijken of je daar " vermijd snelweg " aan kan vinken. Ja, in het waze-menu op je telefoon bij Instellingen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 20 Oktober, 2024 Geplaatst 20 Oktober, 2024 3 uur geleden, zei Patrick T.: Bedankt om het na te kijken. Ik weet dat je de volgorde kan aanpassen maar zelfs op onderste plek maakt het geen verschil uit.... In Waze kan je het idd nog wel instellen, mogelijk een optie voor je. 1 Quote
Gast Geplaatst 23 Oktober, 2024 Geplaatst 23 Oktober, 2024 Op 20-10-2024 om 16:06, zei BarneyRubble: Ik gebruik zelf nooit de navigatie van kia, het is en blijft bedroevend slecht, op mijn display continu een 80km bord wat ik volgens de navigatie mag rijden ( zonder route aan ) wat bijna nooit klopt en hij verzint zelf routes waar je stapelgek van wordt. Android Auto altijd aanstaan en dan Google Maps. Maar! Sinds een week nu Waze aan het uitproberen , super goede duidelijke stembegeleiding, mooie super heldere kaart en veel route opties, moet alleen nog ff kijken of je daar " vermijd snelweg " aan kan vinken. De navigatie van Flitsmeister kan soms nog steeds wel eens te laat reageren bij een afslag waardoor je alsnog verkeerd rijd. Er zijn de laatste 6 jaar heel veel nuttige opties uit de Kia navigatie software verdwenen. (Meer dan 1 tussenpunt, handig GPS coördinaten invoeren, snelwegen vermijden, routes opslaan, etc. etc.). In mijn vorig auto, de Niro allemaal nog aanwezig in het eerste half jaar na aanschaf. De updates deed ik voor het kaartmateriaal, niet voor de layout en de verdwenen opties... En er is - voor velen althans - onzin bijgekomen (wie zit er te wachten op aanbiedingen van de bakker waar je toevallig langs rijdt?). Het is een commercieel doorgeslagen product geworden. Tevens geven de 4 route opties die je kan kiezen bij mij nagenoeg (op een paar kilometer na) altijd hetzelfde resultaat. Waze is superieur, alhoewel de laatste tijd wat traag qua weghalen van file meldingen. Wat is jouw ervaring daarmee? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.