Jump to content

Stoel en stuurverwarming al voorbereid in een Hybrid Dynamicline??

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo allemaal, even voorstellen, Ik ben Peter en ik verwacht binnen een paar weken mijn Kia Dynamicline hybride AT6 uitvoering via een lease maatschappij.  De Dynamicline heeft standaard geen stoel en stuur verwarming en dus ook geen schakelaars voor beide opties op de middenconsole. 

Nu las ik onlangs op een Engelstalige internetsite dat de Dynamicline vermoedelijk al voorbereid is voor stoel en stuur verwarming maar dat alleen de bedieningsschakelaars ervoor ontbreken. Zou dan kwestie zijn van montage van alleen de schakelaars. 

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee of dit kan kloppen? 

Verneem het graag......

Edited by PeterZ4
Toevoegingen
  • PeterZ4 changed the title to Stoel en stuurverwarming al voorbereid in een Hybrid Dynamicline??
Posted

Zou wel mooi zijn als dat zo zou zijn, maar lijkt me sterk. Je moet ook gaatjes in je bekleding hebben voor verwarming.

Posted

En het zijn (volledig) andere stoelen. Dynamic+ is electrisch verstelbaar (zonder geheugen) Dynamic is handmatig. Lijkt mij sterk dat dan bekabeling voor verwarming er wel onder zit. 

• Like 1
Posted
9 uur geleden, zei Kenniani:

Zou wel mooi zijn als dat zo zou zijn, maar lijkt me sterk. Je moet ook gaatjes in je bekleding hebben voor verwarming.

Met de gaatjes in de bekleding doel je op de stoelventilatie denk ik. Voor stoelverwarming hoeft dat niet, zeker niet met stoffen bekleding. Hadden mijn vorige auto's met stoelverwarming ook niet. Ventilatie verwacht ik zeker niet aan te treffen, zit alleen in de luxere uitvoeringen 

Posted
6 uur geleden, zei ErikSportV:

En het zijn (volledig) andere stoelen. Dynamic+ is electrisch verstelbaar (zonder geheugen) Dynamic is handmatig. Lijkt mij sterk dat dan bekabeling voor verwarming er wel onder zit. 

Als de auto heb ga ik op onderzoek uit. Er zit overigens onder de stoelen sowieso bekabeling voor gordel/airbag en usb c aansluiting,  kan het ook voorbereid zijn voor verwarming wellicht.  Is de moeite van het onderzoeken waard.

• 1 month later...
Posted
Op 8-11-2023 om 22:28, zei PeterZ4:

Hallo allemaal, even voorstellen, Ik ben Peter en ik verwacht binnen een paar weken mijn Kia Dynamicline hybride AT6 uitvoering via een lease maatschappij.  De Dynamicline heeft standaard geen stoel en stuur verwarming en dus ook geen schakelaars voor beide opties op de middenconsole. 

Nu las ik onlangs op een Engelstalige internetsite dat de Dynamicline vermoedelijk al voorbereid is voor stoel en stuur verwarming maar dat alleen de bedieningsschakelaars ervoor ontbreken. Zou dan kwestie zijn van montage van alleen de schakelaars. 

Verneem het graag......

Is er ook een Kia technicus aanwezig op dit forum met wie ik mijn bevindingen tot nu toe zou kunnen delen? 

Graag een pb, van harte gewaardeerd. 

Posted
9 uur geleden, zei PeterZ4:

Is er ook een Kia technicus aanwezig op dit forum met wie ik mijn bevindingen tot nu toe zou kunnen delen? 

Graag een pb, van harte gewaardeerd. 

In de webshop is set stoelverwarming te koop. Is dit misschien iets. 

IMG_2806.jpeg

Posted

Ik heb een Launch (nu Executive). Als ik even zie hoeveel extra onderdelen onder mijn stoelen zitten (verwarming, ventilatie en verstelling), betwijfel ik of dat later kan worden ingebouwd. De in de webshop genoemde verwarming set zou wel moeten kunnen, maar dan worden vermoedelijk extra gaten geboord voor de schakelaars ergens in de console. 

Posted

Bedrading voor betreffende schakelaars is allemaal aanwezig weet ik inmiddels, moet nu uitvinden tot hoever alles aanwezig en wat nodig is dit werkend te krijgen. Een Kia technicus weet dat ongetwijfeld, vandaar mijn laatste post

• 9 months later...
Posted (edited)
Op 8-1-2024 om 22:00, zei PeterZ4:

Bedrading voor betreffende schakelaars is allemaal aanwezig weet ik inmiddels, moet nu uitvinden tot hoever alles aanwezig en wat nodig is dit werkend te krijgen. Een Kia technicus weet dat ongetwijfeld, vandaar mijn laatste post

Hoi PeterZ4,

Ik ben benieuwd of je er nog achter bent gekomen of het alleen een kwestie is van schakelaars plaatsen?

Of heb je het op een andere manier werkend gekregen of is het niet gelukt?

Edited by DvK
Fout in tekst
Posted
Op 8-11-2023 om 22:28, zei PeterZ4:

Verneem het graag......

Ik denk niet dat dat gaat lukken, als dit andere stoelen zijn, zal hier geen spiraal pakket ingebouwd zijn. Want dat zou dan betekenen dat ze voor elke uitvoering extra kosten maken met een spiraalpakket wat niet gebruikt wordt. 

Misschien een klein kampvuurtje maken onder de stoel!

• Haha 3