ErwinSP Geplaatst 17 November, 2024 Geplaatst 17 November, 2024 Misschien een vreemd onderwerp maar ik ben benieuwd of meer mensen last hebben van het volgende: Ik heb een Sportage Dynamic Plusline (2023). Deze uitvoering heeft half leder/stoffen bekleding. Ik heb de auto nieuw gekocht en al vanaf het begin merkte ik dat het lijkt alsof de bekleding erg gevoelig is voor vlekken. Als ik de auto van binnen poets dan neem ik de bekleding met een licht vochtige doek en gewoon lauwwarm kraanwater af. Geen agressieve schoonmaakmiddelen of iets dergelijks. Ongeveer 2 dagen na het poetsen zie ik dat er witte strepen/vlekken in de bekleding trekken. Niemand zit met vieze (werk) kleding in de auto en wij zijn ook geen viespeuken die eten of drinken morsen en het dan lang laten zitten Ik ben zuinig op mijn auto en poets dan ook met enige regelmaat. Al met al......Iemand bekend met deze verschijnselen??? Quote
Jim Gubbels Geplaatst 17 November, 2024 Geplaatst 17 November, 2024 Ik beschik over dezelfde auto, maar dan uit 2022, ook een DynamicPlusLine maar ondervind geen vergelijkbare problemen. Misschien zou je eens kunnen navragen bij de Kia dealer? Succes in ieder geval! 1 Quote
Headlong Geplaatst 19 November, 2024 Geplaatst 19 November, 2024 Op 17-11-2024 om 19:14, zei ErwinSP: Misschien een vreemd onderwerp maar ik ben benieuwd of meer mensen last hebben van het volgende: Ik heb een Sportage Dynamic Plusline (2023). Deze uitvoering heeft half leder/stoffen bekleding. Ik heb de auto nieuw gekocht en al vanaf het begin merkte ik dat het lijkt alsof de bekleding erg gevoelig is voor vlekken. Als ik de auto van binnen poets dan neem ik de bekleding met een licht vochtige doek en gewoon lauwwarm kraanwater af. Geen agressieve schoonmaakmiddelen of iets dergelijks. Ongeveer 2 dagen na het poetsen zie ik dat er witte strepen/vlekken in de bekleding trekken. Niemand zit met vieze (werk) kleding in de auto en wij zijn ook geen viespeuken die eten of drinken morsen en het dan lang laten zitten Ik ben zuinig op mijn auto en poets dan ook met enige regelmaat. Al met al......Iemand bekend met deze verschijnselen??? Ik onderschrijf dit. Vind de bekleding erg gevoelig voor vlekken. 1 Quote
elsinga Geplaatst 20 November, 2024 Geplaatst 20 November, 2024 Zou het ook de "vleug" van de bekleding kunnen zijn? Zeg maar dat de haartjes daar net de andere kant uit staan door zitbewegingen en dan anders van kleur lijken? Zelfde effect als die voetbalvelden die verschillend gekleurde banen lijken te hebben, maar wat komt door het heen en weer maaien. Zelf leer, dus geen manier om het even te testen. Quote
gios Geplaatst 20 November, 2024 Geplaatst 20 November, 2024 1 uur terug, zei elsinga: Zou het ook de "vleug" van de bekleding kunnen zijn? Zeg maar dat de haartjes daar net de andere kant uit staan door zitbewegingen en dan anders van kleur lijken? Zelfde effect als die voetbalvelden die verschillend gekleurde banen lijken te hebben, maar wat komt door het heen en weer maaien. Zelf leer, dus geen manier om het even te testen. Als het goed is hebben wij dezelfde Sportage GT plusline die hebben ook nepleer en stof . Quote
elsinga Geplaatst 22 November, 2024 Geplaatst 22 November, 2024 Oeps.... Maar even getest en je kunt een tegen de rest van de stof ingestreken deel van de stof inderdaad als lichter zien. Was me tot nu toe niet opgevallen en stoor me er dus niet aan. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.