JosRia Posted January 20, 2024 Posted January 20, 2024 NSCC-C FUNCTIE PRIJSLIJST.pdf Ik heb een nieuwe (in November 2023) afgeleverde Sportage HEV Dynamic plus model 2023 / 2024. De Sportage beschikt volgens de specificatie uit de prijslijst vanaf de Dynamic uitvoering over een smart cruise controle functie waarbij de snelheid automatisch door het Navigatiesysteem geregeld wordt. Volgens de beschrijving houdt dit in dat de wagen, een keer op de toegestane snelheid ingesteld, automatisch vaart mindert bij bochten en na de bocht weer naar de ingestelde (toegestane) snelheid gaat, ook moet het al;s je een route ingesteld heb voor de afslag snelheid minderen. Verder reageert het systeem op de snelheidsborden (harder en zachter naargelang de snelheidsborden aangeven). Bij mij werkt echter alleen het deel snelheidsborden en blijft de wagen op de snelweg gewoon vol gas doorgaan als er een bocht of afslag komt. Ik zie in mijn instellingen ook alleen in de Cruise Controle instellingen alleen de optie verkeersborden, niet de optie snelweg automatisch navigatie gebaseerd aanpassen). Ik weet nagenoeg zeker dat ik deze optie bij de aflevering gezien heb. Volgens mij is de functie na een update verdwenen. Mij dealer heeft even geen tijd en Kia connect geeft geen antwoord. Kan iemand mij zeggen wat hier niet goed gaat? PRIJSLIJST 2023: DIT IS DE FUNCTIE BESCHRIJVING: NSCC-C functie.pdfNSCC-C functie.pdf Dit moet volgens de instructie video de optie zijn: DIT TOONT MIJN SYSTEEM: (regelt alleen de aanpassing op basis van snelheidsborden, niet de wegomstandigheden: PS: moet de bagger aan advertentie popups op deze site echt????? 1 Quote
Smollie Posted January 21, 2024 Posted January 21, 2024 Als je ingestelde snelheid dezelfde is dan de toegestane snelheid zal deze groen worden en dan dus ook mee veranderen als de snelheid wijzigt via de verkeersborden . Dit gebeurt volgens mij enkel op de autostrade, waar er dus geen bochten zijn die niet kunnen genomen worden aan de opgegeven snelheid . Quote
Wim-A Posted January 21, 2024 Posted January 21, 2024 3 uur geleden, zei Smollie: Als je ingestelde snelheid dezelfde is dan de toegestane snelheid zal deze groen worden en dan dus ook mee veranderen als de snelheid wijzigt via de verkeersborden . Dit gebeurt volgens mij enkel op de autostrade, waar er dus geen bochten zijn die niet kunnen genomen worden aan de opgegeven snelheid . Dat klinkt op zich logisch, maar klopt niet met wat er in de hierboven afgedrukte handleiding staat. Quote
Panadero Posted January 22, 2024 Posted January 22, 2024 Ik rij een PHEV GT+ en deze gaat ook echt niet remmen voor een bocht! Mocht dit een instelling zijn dan lees ik graag even mee. Quote
Wim-A Posted January 22, 2024 Posted January 22, 2024 Ik heb denk ik het antwoord. In een KIA-brochure (zie bijlage) staat op pagina 4 over deze functie "op snelwegen wanneer je een scherpe bocht nadert met een verlaagde adviessnelheid. " Dus: alleen op snelwegen, en alleen indien voor die bocht een verlaagde adviessnelheid is aangegeven. Kia-Netherlands-drivewise-brochure.pdf 2 Quote
PhaseShifter Posted January 26, 2024 Posted January 26, 2024 (edited) Bochten afremmen zoals omschreven doet mijn GT+ PHEV ook niet Edited January 26, 2024 by PhaseShifter Quote
Guest Posted January 27, 2024 Posted January 27, 2024 Naar mijn idee is NCCC-C een speelgoed oplossing. Forget it. Leuke - kijk ons nou - feature in de brochure, voor een lagere prijs wat merken als T, M, B, A &L bieden. Maar onvergelijkbaar qua techniek en bruikbaarheid. Het is niet bepaald een veilig systeem, omdat het vertragen bij mijn GT+ erg abrupt gaat (en het weer versnellen veel te traag). Niet fijn voor het achterop komende verkeer. Zeker als het systeem 'denkt' een 70 km/u bord gezien te hebben, terwijl je 120 rijdt... Plus het leest de borden vaak niet goed, heeft een absurde prioriteiten selectie tussen camera, kaart en radar, is zo dom als AI in de Middeleeuwen, leest de onderborden niet (tijden), is niet gekoppeld aan de klok, etc. etc. Ik heb het na veel testen en uitproberen uitgezet, te veel irritaties. Mijn dealer had er ook genoeg van. Door mij toegevoegd aan de lijst niet of niet goed werkende features en software issues. Quote
Wim-A Posted January 28, 2024 Posted January 28, 2024 12 uur geleden, zei Fumbler: NCCC-C = NSCC Quote
Guest Posted January 28, 2024 Posted January 28, 2024 (edited) 10 uur geleden, zei Wim-A: = NSCC True. Thanks. Edited January 28, 2024 by Fumbler Quote
JosRia Posted January 30, 2024 Author Posted January 30, 2024 Ook de beschrijving, in de prijswise brochure laat getwijfel mogelijk Quote: "ADAPTIEVE CRUISE CONTROL MET NAVIGATIEONDERSTEUNING (NSCC-C: NAVIGATION-BASED SMART CRUISE CONTROL) De Adaptieve cruise control met navigatieondersteuning weet op basis van kaartinformatie uit je on-board navigatie op snelwegen of je een scherpe bocht nadert met een verlaagde adviessnelheid. Het systeem neemt dan automatisch gas terug en accelereert na de bocht weer tot de ingestelde snelheid " Unquote. Alleen het werkt niet. Na uitgebreid overleg met mijn dealer (Louwman Goes) is dit zijn antwoord: "U mag het er zeker niet mee eens zijn, ik zal u mail nogmaals bij Raymond wegleggen in deze hoedanigheid, Echter als er zaken niet in de systemen staan kan ik er verder ook niet heel veel aan doen." Raymond is van Kia Nederland. Niet mee eens zijn is het feit dat Raymond stelt dat niet alle opties ook in het systeem aangegeven zijn en mijn reactie daarop dat ik alle (werkende) opties in het syteem kan benaderen. Dus, als er iets ontbreekt t.o.v. waar je een meerprijs betaalt is het "Jammer dan, zoek het maar uit. Dit is mijn eerste Kia, nog nooit zo'n slechte / klantonvriendelijke dealer meegemaakt. Quote
Wim-A Posted January 30, 2024 Posted January 30, 2024 "De Adaptieve cruise control met navigatieondersteuning weet op basis van kaartinformatie uit je on-board navigatie op snelwegen of je een scherpe bocht nadert met een verlaagde adviessnelheid." Lees dit vooral als "alleen indien ook een blauw bord met een adviessnelheid voor de bocht staat". Quote
JosRia Posted March 4, 2024 Author Posted March 4, 2024 Leuk, tegen een meerprijs features aanbieden en die vervolgens niet leveren? Het kan ook niet werken want in het instellingen menu ontbreekt de keuze om deze optie aan of uit te zetten. De in de handleidingen, demo filmpjes etc etc naast de instelling Cruise controle op basis van snelheidsborden getoonde menukeuze is gewoon niet aanwezig. Niemand bij Kia voelt zich geroepen om hier Antwoord op te geven . Wat een aftersales, wat een merk. De eerste en de laatste. Quote
Recommended Posts