Jump to content

Recommended Posts

Posted

Inmiddels bij al mijn nieuwe Kia's incl. deze Sportage is hij weer behandeld met Waxoyl. Deze kosten zijn niet gering en koste mij weer 350 euro.

Hoe ga je hier nu mee om, om de werking van deze Waxoyl intakt te houden, volgens de gegevens zou deze beschermlaag nog steeds 3 jaar zijn bescherming en glans moeten blijven behouden.

Wat mogen we nu in ieder geval niet met deze beschermlaag doen?, Welke Shampoo mogen we gebruiken en is de wasstraat nog steeds taboe, sowieso genoeg reden om daar hier over te Discussiëren😉

Screenshot_20220605-201112_Edge.jpg

Posted
15 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Inmiddels bij al mijn nieuwe Kia's incl. deze Sportage is hij weer behandeld met Waxoyl. Deze kosten zijn niet gering en koste mij weer 350 euro.

Hoe ga je hier nu mee om, om de werking van deze Waxoyl intakt te houden, volgens de gegevens zou deze beschermlaag nog steeds 3 jaar zijn bescherming en glans moeten blijven behouden.

Wat mogen we nu in ieder geval niet met deze beschermlaag doen?, Welke Shampoo mogen we gebruiken en is de wasstraat nog steeds taboe, sowieso genoeg reden om daar hier over te Discussiëren😉

Ik gebruik zelf kenotec brilliant wash.

Ben nog steeds geen fan van de wasstraat.

Gebruik het 2 emmer systeem met een goede washmitt. 

Waxoyl is trouwens niet persee heel geweldig maar vooral heel duur. Ik zet zelf de auto 1x per jaar in de was met poorboys exp of collinite 845.

Posted

Zoals hierboven al aangegeven is Waxoyl vooral duur. Enige jaren terug heeft men bij Carclean een vergelijkende test gedaan met Waxoyl en Poorboy’s EXP. Kijk maar eens op het forum van Carclean. Uitkomst was toen dat Waxoyl niet slecht is, maar gezien de prijs die de veel dealers hiervoor rekenen er betere alternatieven zijn. Je kunt voor 20 tot 30 euro een prima wax kopen van Poorboy’s of Collinite. Mits goed aangebracht (niet te dik) kun je hier jaren mee vooruit.

Posted

Maar waar het nu om draait is, wat mogen we nu wel en wat mogen we niet, is alleen afspoelen voorlopig aan te raden, als we hem zelf willen wassen met welk soort shampoo mag dit dan? Insecten en vogelpoep verwijderen, ook alleen met water of toch insectenspray.?

Kortom, inmiddels is me Sportage best vuil geworden dus wat mag wel/niet.om de bescherming te behouden.🤔

Posted
29 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Maar waar het nu om draait is, wat mogen we nu wel en wat mogen we niet, is alleen afspoelen voorlopig aan te raden, als we hem zelf willen wassen met welk soort shampoo mag dit dan? Insecten en vogelpoep verwijderen, ook alleen met water of toch insectenspray.?

Kortom, inmiddels is me Sportage best vuil geworden dus wat mag wel/niet.om de bescherming te behouden.🤔

Zie website Waxoyl:

Mag je door de wasstraat met een lakverzegeling? - Waxoyl Nederland

Na hoeveel dagen na een behandeling mag je door een wasstraat? - Waxoyl Nederland

Posted (edited)

Ik was gewoon met:

https://www.waxworld.nl/artikel/326/meguiar-s-ultimate-wash-wax-1-42l.html

En ik wax met:

https://www.waxworld.nl/artikel/503/meguiar-s-ultimate-liquid-wax.html

Met een machine en pads.

Ik heb dit ongeveer de eerste 7 jaar gedaan met mijn Sportage 2022, en daarna de wasstraat, lak is alsnog als "nieuw" op wat swirls en steenslag na. (12 jaar)

Edited by Rick
Posted

Verder ben ik benieuwd naar hoe jullie het interieur onderhouden of schoonmaken, vooral de ledere stoelen..?

Posted

@BarneyRubble gewoon een goede shampoo gebruiken van Meguiars oid en twee emmers en een aparte washmitt voor de onderste delen van de auto. En idd collinite gebruiken, dan hou je het mooi bij.

@Rick ik gebruik een Gliptone setje met een paardenharen borstel. Je moet dan wel van de leergeur houden na behandeling 

• Thanks 1
Posted

Ik werk inmiddels al 15 jaar met het 2 emmersysteem en een watermagneet deken die ik in 4 stukken heb verdeelt, ben de naam van de shampoo ff kwijt ( ben nu op vakantie )  maar deze shampoo maakt er een soort filmlaagje op en wat voor weer dan ook, de Niro bleef altijd erg mooi shinen.😊

Als ik het zo lees dan gebruikt een ieder zijn eigen shampoo maar wassen jullie de nieuwe auto die met waxoyl is behandeld dus gewoon direct met elke willekeurige shampoo dat is inmiddels wel duidelijk, ik kan me nog goed herinneren dat de garage chef van mijn dealer me ooit vertelde dat mocht je auto met waxoyl behandeld zijn dat je hem dan alleen de eerste maanden met water mocht afspoelen zodat de waxoyl zich goed aan de lak kon hechten.🤔

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb nu gedaan wat de chef van de garage van mijn dealer heeft aanbevolen. Gewoon met het 2 emmer systeem waarvan 1 met vuilrooster de auto met alleen lauw water gewassen, je ziet dan meteen of de waxoyl goed is aangebracht en in mijn geval is dat perfect.

Na het wassen met de watermagneet erover heen en hij is weer echt showroom nieuw, zelfs na 2 weken parkeren op een boerderij.

Voorlopig blijf ik het zo doen, iedereen kan hier nu wel vertellen waarmee ze de auto mee behandelen maar mijn vraag was enkel en alleen gericht op, hoe behandel je een auto die net met waxoyl behandeld is om deze zo lang mogelijk zijn bescherming te laten behouden.🤔

• 1 year later...
Posted
Op 5-6-2022 om 20:12, zei BarneyRubble:

Zijn de velgen ook beschermd met waxoyl? Ik vraag dit voor een vriend 😊

Posted
Op 6-6-2022 om 14:28, zei Rick:

Ik heb dit ongeveer de eerste 7 jaar gedaan met mijn Sportage 2022

Dan is het nu dus 2029 ....

• Haha 1
Posted
1 uur geleden, zei J du Mortier:

Zijn de velgen ook beschermd met waxoyl? Ik vraag dit voor een vriend 😊

nee

Posted