Henri497 Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 Ben een beetje een leek met computers dus sorry als het een stomme vraag is Kan ik een update ook rechtstreeks vanaf een laptop met een USB kabel installeren? Ik heb het hele bestand vanaf de updater op mijn harde schijf gezet, Of moet dat perse met een USB stick of SD kaart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 3 uur geleden, zei Henri497: Ben een beetje een leek met computers dus sorry als het een stomme vraag is Kan ik een update ook rechtstreeks vanaf een laptop met een USB kabel installeren? Ik heb het hele bestand vanaf de updater op mijn harde schijf gezet, Of moet dat perse met een USB stick of SD kaart. Nee dit kan niet. Hoe wil de auto dan zien waar jou bestand staat? Moet een opstart medium zijn als een USB stick. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri497 Posted October 15, 2022 Share Posted October 15, 2022 1 uur terug, zei Rick: Nee dit kan niet. Hoe wil de auto dan zien waar jou bestand staat? Moet een opstart medium zijn als een USB stick. Oké tnx, ik zei toch al dat ik een leek ben. USB stick aanschaffen dan maar, ik had al een SD kaart gekocht maar die past natuurlijk niet. Als ik via de instellingen naar systeem/info ga kan ik update niet aanklikken of werkt dat pas als er een USB stick ingeplugd is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Gubbels Posted October 16, 2022 Share Posted October 16, 2022 Update per usb-stick gelukt, bleek waarschijnlijk te liggen aan de kwaliteit en dan m.n. de snelheid (lezen/schrijven) van de usb-stick. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan1304 Posted October 17, 2022 Share Posted October 17, 2022 Op 15-10-2022 om 13:59, zei Henri497: Oké tnx, ik zei toch al dat ik een leek ben. USB stick aanschaffen dan maar, ik had al een SD kaart gekocht maar die past natuurlijk niet. Als ik via de instellingen naar systeem/info ga kan ik update niet aanklikken of werkt dat pas als er een USB stick ingeplugd is? Klopt, let ff op welke stick je koopt. Voldoende lees en schrijf snelheid. Staat alles op de stick dan is het een kwestie van inpluggen in de auto en het dash info systeem begint automatisch....duurt wel ff. En....als de melding komt installatie volgt na auto uit en aan zetten ....moet je de auto ook echt uit zetten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri497 Posted October 17, 2022 Share Posted October 17, 2022 Oke dank u, USB stick van 64 gig en 25 MB snelheid daar moet het mee gaan gebeuren. Ik zal het laten weten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri497 Posted October 21, 2022 Share Posted October 21, 2022 Op 17-10-2022 om 11:21, zei jan1304: Klopt, let ff op welke stick je koopt. Voldoende lees en schrijf snelheid. Staat alles op de stick dan is het een kwestie van inpluggen in de auto en het dash info systeem begint automatisch....duurt wel ff. En....als de melding komt installatie volgt na auto uit en aan zetten ....moet je de auto ook echt uit zetten. Oke met de juiste USB stick is het gelukt, 35 minuten ongeveer. Was nog wel even in twijfel toen er stond " update gaat verder na uitzetten auto" terwijl die balk met voortgangspercentage al aan het lopen was. Toch maar auto uitgezet(was inmiddels 67%) en gelukkig ging hij gewoon verder Kaartversie is nu hetzelfde als @Wilmar beschreef, alleen de firmwareversie is anders, ik heb nu NQ5e_H.EUR.12.220623.MICOM op het display staan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan1304 Posted October 24, 2022 Share Posted October 24, 2022 Op 21-10-2022 om 11:27, zei Henri497: Kaartversie is nu hetzelfde als @Wilmar beschreef, alleen de firmwareversie is anders, ik heb nu NQ5e_H.EUR.12.220623.MICOM op het display staan? Hij heeft een plug In, en jij hebt een Hybride.....daar zal het verschil inzitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri497 Posted October 24, 2022 Share Posted October 24, 2022 4 uur geleden, zei jan1304: Hij heeft een plug In, en jij hebt een Hybride.....daar zal het verschil inzitten. Aha dat zou inderdaad zo maar eens kunnen, tnx Jan1304. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan1304 Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 Gelezen op een buitenlands Sportage forum......er zou een grote update komen van het navigatie systeem.....de huidige HERE kaarten zouden volledig vervangen worden door TomTom. De update zou bij de dealer volgen. Wie weet iets meer ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 3 uur geleden, zei jan1304: Gelezen op een buitenlands Sportage forum......er zou een grote update komen van het navigatie systeem.....de huidige HERE kaarten zouden volledig vervangen worden door TomTom. De update zou bij de dealer volgen. Wie weet iets meer ? Echt? heb je een link? Hoop dat het waar is, HERE is echt waardeloos! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted November 3, 2022 Share Posted November 3, 2022 More TomTom in Hyundai and Kia - News - AUTOWELT - SasaTimes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wim-A Posted November 4, 2022 Share Posted November 4, 2022 16 uur geleden, zei jan1304: Gelezen op een buitenlands Sportage forum......er zou een grote update komen van het navigatie systeem.....de huidige HERE kaarten zouden volledig vervangen worden door TomTom. De update zou bij de dealer volgen. Wie weet iets meer ? Een update voor 'iedereen'? Ik zie dit staan: In the future all cars from Koreo and TomTom on board. Dat betekent volgens mij dat 'in de toekomst nieuwe auto's zullen worden voorzien van TomTom' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted November 4, 2022 Share Posted November 4, 2022 5 minuten geleden, zei Wim-A: Een update voor 'iedereen'? Ik zie dit staan: In the future all cars from Koreo and TomTom on board. Dat betekent volgens mij dat 'in de toekomst nieuwe auto's zullen worden voorzien van TomTom' Kan, maar de sportage 2022/2023 en EV's zijn ook nog 'nieuw'. TomTom zit financieel ook niet geweldig, kan best dat ze het pushen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wim-A Posted November 5, 2022 Share Posted November 5, 2022 Op 4-11-2022 om 12:55, zei Rick: Kan, maar de sportage 2022/2023 en EV's zijn ook nog 'nieuw'. TomTom zit financieel ook niet geweldig, kan best dat ze het pushen.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted November 7, 2022 Share Posted November 7, 2022 Meer info (betere info) All Hyundai And Kia Models To Use TomTom's GPS System In Europe | Carscoops Hyundai And Kia Getting TomTom Navigation Services In Europe (motor1.com) hoopgevend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan1304 Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 ben er zelf ook wel blij mee ondanks dat de Here kaarten !!! wel goed zijn. Het algoritme mbt berekenen en kijken naar live "verkeer" ismijnsinziens het probleem. Op mijn motor heb ik TT navigatie dat ook met herberekening en live traffic werkt, enerzijds vraagt die mij of ik een aangepaste route wil, anderzijds heb ik daar het gevoel dat het smoother werkt en niet via ieder achterdeur weg denkt door te sluizen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted November 8, 2022 Share Posted November 8, 2022 43 minuten geleden, zei jan1304: ben er zelf ook wel blij mee ondanks dat de Here kaarten !!! wel goed zijn. Het algoritme mbt berekenen en kijken naar live "verkeer" ismijnsinziens het probleem. Op mijn motor heb ik TT navigatie dat ook met herberekening en live traffic werkt, enerzijds vraagt die mij of ik een aangepaste route wil, anderzijds heb ik daar het gevoel dat het smoother werkt en niet via ieder achterdeur weg denkt door te sluizen. Ik vind de HERE kaarten echt slecht, wegen die al 10 jaar niet meer bestaan, doodlopende straten, u-bochten midden op de weg. Kan echt niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan1304 Posted November 10, 2022 Share Posted November 10, 2022 Op 8-11-2022 om 09:43, zei Rick: Ik vind de HERE kaarten echt slecht, wegen die al 10 jaar niet meer bestaan, doodlopende straten, u-bochten midden op de weg. Kan echt niet. Onze gebruikte HERE kaarten zijn slecht, ik gebruik HERE ook voor motortoer-software....en die zijn wel uitstekend. Ik denk dat het ook te maken heeft wat je inkoopt Iets met if you pay peanuts you get monkeys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenniani Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 14 november is er een update uitgekomen waardoor OTA update mogelijk is gemaakt, geen USB stick meer nodig dus na deze update. https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/1133 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmurfenB Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 TomTom kaarten komen naar bestaande Kia's. Dit is bevestigd door Kia voor MY'22 en MY'23 modellen, in de FAQ bij de laatste OTA update van 14-11-2022: [standard Gen5W Navigation] OTA Updates for maps and software (available vehicle). Onder deze OTA update staat het volgende onderin de FAQ: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre078 Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Mooie ontwikkeling. Binnenkort de update maar eens downloaden. Ben benieuwd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 De Updater tool zegt nog steeds de Mei versie te bevatten.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmurfenB Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 (edited) 1 uur terug, zei Rick: De Updater tool zegt nog steeds de Mei versie te bevatten.. Klopt. De november update is nog niet uit. Wel is er een tussentijdse software update tbv OTA updates uitgekomen voor MY'22 en MY'23 modellen uitgekomen. ( ModelYear202x) Edited November 16, 2022 by SmurfenB 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maximiliaan71 Posted November 17, 2022 Share Posted November 17, 2022 9 uur geleden, zei SmurfenB: Klopt. De november update is nog niet uit. Wel is er een tussentijdse software update tbv OTA updates uitgekomen voor MY'22 en MY'23 modellen uitgekomen. ( ModelYear202x) Reactie van mijn KIA dealer: "Wij zijn nog niet in kennis gesteld van geheel nieuwe software". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts