Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo Kia rijders. 

Ik ga een nieuwe auto bestellen en overweeg een 1.6 T-GDi MHEV DynamicLine 5D 110kW.

Nu rijd ik sinds 2011 al in Skoda Octavia's en nu sinds dat diesel niet meer mag in de lease blijkt dat het criteria opeens anders zijn en dus een ruimere keus qua type autos.

Ik twijfel tussen dus deze Kia en eventueel weer een Octavia (ik had de T-roc ook op het lijstje maar die is wel een stuk kleiner)

Kia Sportage

Voordelen
- Weer eens wat anders, iets nieuws. Nu ben ik vrij conservatief (ik hoef niet perse het nieuwste van het nieuwste)
- Trekgewicht 1650kg grote plus!!

Nadelen
- Af fabriek slechte/geen keuze in opties 

Octavia
Voordelen:
- Bekend recept 
- Bussinisplus edition (zelfde budget) is luxer dan de Kia
Nadeel:
Ik rijd al 10 jaar in dezelfde auto, word dan we een beetje saai (is misschien ook wel iets wat past bij de octavia)

Misschien nog tips/ideeen iemand?

Edited by Pascal de Ruiter
Posted
12 uur geleden, zei Jim Gubbels:

Garantie bij Kia 7 jaar, Skoda 4 jaar!

Das waar als ik m prive zou kopen.  Nu is het een zakelijke leasauto, dus ik heb m max 5 jaar ;-)

Posted

Ik heb er trouwens in gereden.

Wat mij opviel is dat ik het lastig vond om het aangrijppunt van de koppeling en gaspedaal te voelen waardoor het wat hakkerig werd. 

Kan aan mij liggen aangezien ik dus al 10 jaar (3 x octavia, 1 x Superb) heb gereden met een 90 pk (luie) diesel. Maar mijn vrouw had het ook en die heeft een benzine auto.
De verkoper zei dat het kwam omdat je hoger zit en de hoek met je benen anders is als in een lagere auto. 

(ik heb heel vroeger diverse echte SUV's gehad om trailers te trekken zoals de eerste gen Sorento, Nissan Terrano, Opel frontera, Isuzu trooper, allen benzine en toen had ik het niet)

Kortom is dit normaal en een kwestie van wennen?

Posted
2 uur geleden, zei Pascal de Ruiter:

Ik heb er trouwens in gereden.