Martinus1957 Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Goedemiddag Op welke uitvoering van de Sportage zit de slimme automatische achterklep.? Op de onze Sportage DynamicPlus uitvoering moet het wel zitten( zie foto), maar als ik achter de auto kom gaat de klep niet open. Alles gedaan zoals in het boekje staat Hoofdstuk 5-26 tot en met 5-31. Ik denk zelf dat het aan de smartkey ligt. Wie heeft dezelfde uitvoering en werkt het bij jullie wel? Quote
Wim-A Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Ja hoor, op Dynamic Plus werkt het hier gewoon. Al geprobeerd om een beetje heen en weer achter de auto te lopen? Ander plekje? Quote
Rick O Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Werkt hier ook, de deuren moeten overigens al een tijdje afgesloten zijn voor het werkt Quote
Headlong Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 1 uur terug, zei Rick O: Werkt hier ook, de deuren moeten overigens al een tijdje afgesloten zijn voor het werkt Dit. Als de portieren al van slot zijn gegaan werkt de intelligente functie niet (meer). Quote
GerritV Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Zijn de overige portieren nog wel op slot. Achterklep gaat alleen automatich open als je er vlak achter staat en de overige portieren nog zijn gesloten, tenminste zo werk het bij mijn CEED SW Dynamic Plusline. Quote
ErwinSP Posted October 25, 2023 Posted October 25, 2023 (edited) Heb zelf ook dit probleem gehad. Binnengebracht bij dealer om te laten nakijken. Blijkt dat achter de bumper een antenne zit die de sleutel detecteert. Bij het monteren van de trekhaak, een tijdje geleden, waren ze vergeten om het stekkertje van deze antenne weer aan te sluiten. Hierna functioneerde de smart achterklep weer prima. Edited October 25, 2023 by ErwinSP 1 Quote
Martinus1957 Posted October 26, 2023 Author Posted October 26, 2023 20 uur geleden, zei ErwinSP: Heb zelf ook dit probleem gehad. Binnengebracht bij dealer om te laten nakijken. Blijkt dat achter de bumper een antenne zit die de sleutel detecteert. Bij het monteren van de trekhaak, een tijdje geleden, waren ze vergeten om het stekkertje van deze antenne weer aan te sluiten. Hierna functioneerde de smart achterklep weer prima. We hebben inderdaad een hele mooie elektrische trekhaak laten monteren. Ik ga binnenkort bij de dealer langs om naar het probleem te kijken. Quote
Bert67 Posted October 28, 2023 Posted October 28, 2023 Vandaag merkte ik dat de achterklep om onverklaarbare reden niet meer automatisch open gaat. werkte voorheen altijd. de instellingen staan ook goed, auto is afgesloten maar de achterklep gaat niet open als ik er achter sta met de sleutel op zak. Quote
Henri497 Posted November 2, 2023 Posted November 2, 2023 Op 28-10-2023 om 22:26, zei Bert67: Vandaag merkte ik dat de achterklep om onverklaarbare reden niet meer automatisch open gaat. werkte voorheen altijd. de instellingen staan ook goed, auto is afgesloten maar de achterklep gaat niet open als ik er achter sta met de sleutel op zak. Hoor je ook de piepjes niet als je vlak achter de auto langsloopt? Dan weet je in ieder geval of de auto het signaal van je sleutel überhaupt oppikt. En dan ga ik er even vanuit dat je de sleutel niet omwikkeld met aluminium folie in je broekzak hebt zitten 1 Quote
Martinus1957 Posted November 11, 2023 Author Posted November 11, 2023 Goedemorgen Gisteren bij de dealer geweest, volgens de man achter de balie was er een onderbreking in de bekabeling. De monteur zei, er zat een stekker niet goed. Maar nu doet ie het. 2 Quote
Bert67 Posted November 11, 2023 Posted November 11, 2023 (edited) Op 2-11-2023 om 18:57, zei Henri497: Hoor je ook de piepjes niet als je vlak achter de auto langsloopt? Dan weet je in ieder geval of de auto het signaal van je sleutel überhaupt oppikt. En dan ga ik er even vanuit dat je de sleutel niet omwikkeld met aluminium folie in je broekzak hebt zitten Piepjes hoor ik ook niet meer , was eerder wel hoorbaar als ik in de buurt van de achterklep kwam. er zijn meer veranderingen die ik opgemerkt heb : - sfeerverlichting is anders van kleur als ik de auto ontgrendel dan de vorige dag. - dashboard instelling staat niet op dezelfde instelling als de dag ervoor - temparatuur instelling staat op 22 graden terwijl de dag ervoor de instelling lager stond. Ik heb de auto update uitstaan vanwege de gemelde problemen hier op de forum. ik zou dus nog de firmware moeten hebben vanaf de levering van april 2023 toch gedraagt de auto zich anders dan normaal Edited November 11, 2023 by Bert67 Quote
Henri497 Posted November 12, 2023 Posted November 12, 2023 8 uur geleden, zei Bert67: Piepjes hoor ik ook niet meer , was eerder wel hoorbaar als ik in de buurt van de achterklep kwam. er zijn meer veranderingen die ik opgemerkt heb : - sfeerverlichting is anders van kleur als ik de auto ontgrendel dan de vorige dag. - dashboard instelling staat niet op dezelfde instelling als de dag ervoor - temparatuur instelling staat op 22 graden terwijl de dag ervoor de instelling lager stond. Dat is erg vreemd? En als je een van deze veranderingen weer aanpast naar zoals jij het wil(Kleur, temperatuur, dashboard) staan ze dan de dag erna meteen weer op een andere instelling? Want dan lijkt het erop alsof de auto automatisch reset naar bijvoorbeeld fabrieksinstellingen of zoiets. Quote
Bert67 Posted November 12, 2023 Posted November 12, 2023 Als ik de instellingen weer aanpas naar mijn voorkeur , ( temperatuur en info tussen de tellers )dan is dit de dag erop weer anders. als ik bij een tussenstop weer instap dan zijn de instellingen wel het zelfde. Sfeerverlichting heb ik ingesteld op blauw. als ik na een langere tijd of de dag erop bij de auto kom en instap dan is de kleur oranje , na het contact aanzetten wordt het weer blauw. is dit normaal ? volgens mij was dit eerder niet zo. Quote
Bert67 Posted November 22, 2023 Posted November 22, 2023 Oorzaak van de veranderingen van de instellingen en niet reageren van de slimme achterklep functie heb ik gevonden. Ik heb een marterverjager onder de motorkap die aangesloten is op de 12 volt stroomaansluiting. het stroomverbruik van deze marterverjager is blijkbaar te veel voor de 12 volt accu die in de PHEV is ingebouwd. Afgelopen zondag was de accu zelfs leeg en kon ik de kia niet starten/aanzetten. met startkabels de kia aan de praat gekregen. Spanning loopt blijkbaar te veel terug om de instellingen te onthouden en de achterklep te laten werken. Na het loskoppelen van de marterverjager heb ik geen problemen meer. ( wel kans op problemen met een marter onder de motorkap ) 1 Quote
Recommended Posts