Rick Posted August 15, 2022 Posted August 15, 2022 Heeft er hier misschien iemand ervaring of kennis over het plaatsen van een laadpaal die ook gebruikt kan worden door andere bewoners, en dat je dan bijvoorbeeld voor de bewoners een ander/normaal tarief telt en voor de niet bewoners een prijs telt met wat winst erop, zoals dat ook is bij andere openbare laadpalen? Werkt dit dan met een pasje of met een gebruikerscode of hoe gaat dit te werk? (als er al ergens een ander topic over is dan mag deze verplaatst worden) Quote
Murcielaygo Posted August 15, 2022 Posted August 15, 2022 In het forumdeel over de e-Niro en dergelijke staat VEEL over laadpalen en -passen.Ik heb zelf geen (PH)EV, maar wat ik me kan herinneren kun je zelfs privé zoiets maken, door een laadpaal met "backoffice". Dat kost je dan wat abonnements-tarief, maar dat zou je kunnen terugverdienen.Bij een appartementen complex in eigendom zou zoiets misschien door een VVE geregeld kunnen worden? 1 Quote
Rick Posted August 27, 2022 Author Posted August 27, 2022 Dank voor de info. Weet je toevallig hoe het zit met snelladers, en de PHEV? volgensmij kon met een snel lader juist niet de max laad snelheid van de PHEV gehaald worden? Het moet een paal worden met 2 aansluitingen, en 3 fase. volgensmij kan de PHEV dan wel zijn maximum snelheid ermee laden. Ingewikkeld nog haha Quote
Peter-036 Posted August 27, 2022 Posted August 27, 2022 Een snellader (=DC lader) heeft voor een PHEV niet veel zin, en de meeste (alle?) PHEV's kunnen niet aan een DC/snellader geladen worden. 1 Quote
Rick Posted August 27, 2022 Author Posted August 27, 2022 (edited) Ah oke, dus geen snellader iig. Even opgezocht: Maximale laadvermogen 1-fase AC (kW) 7.2 Laadtijd 1-fase 16 Ampère (20% - 100%) ca 3u 30min Laadtijd 1-fase 32 Ampère (20% - 100%) ca 1 u en 40 min. Edit: PHEV Kan dus niet op 3-fase laden. Max is 1-fase, bij een 3-fase paal, wat is dan het maximaal vermogen.. toch de 7.2? Edited August 27, 2022 by Rick Quote
Rick Posted August 27, 2022 Author Posted August 27, 2022 Blijkt dat we hier 3x50a hebben.. Dan zou ik dus toch met een 3-fase de 1-fase 32a kunnen gebruiken? Quote
Peter-036 Posted August 28, 2022 Posted August 28, 2022 Correct! Maar dan moet ook alles tussen netaansluiting en laadpaal daarop berekend zijn. Ampere maal Volt is Watt, dus je kunt 't zelf uitrekenen. 1 Quote
Rick Posted August 28, 2022 Author Posted August 28, 2022 5 uur geleden, zei Peter-036: Correct! Maar dan moet ook alles tussen netaansluiting en laadpaal daarop berekend zijn. Ampere maal Volt is Watt, dus je kunt 't zelf uitrekenen. Maar als we 3x50a hebben(volgens Enexis), moet dat dan niet ook op de meter staan? Er staat op: 3 x 240v / 400v / 50 hz 0,25 - 5 (100)A Sorry ben hier een leek in haha, Quote
Peter-036 Posted August 28, 2022 Posted August 28, 2022 Dat staat hier ook op de meter in huis, maar ik heb hier 'slechts' 3x25A. Is dat de meter voor de VVE (het hele complex?), of de meter bij jouwzelf in huis? Niet dat ik er echt verstand van heb....... Quote
chrisvhv Posted August 28, 2022 Posted August 28, 2022 Blijkt dat we hier 3x50a hebben.. Dan zou ik dus toch met een 3-fase de 1-fase 32a kunnen gebruiken? Die 3x50A zal voor de stroomverzorging van het appartement zijn, verlichting, lift, pompen en zo. Hopelijk zijn er nog vrije groepen die je kunt gebruiken. Anders geloof ik niet dat er zomaar 3x32A te gebruiken is. Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk Quote
Rick Posted August 28, 2022 Author Posted August 28, 2022 6 uur geleden, zei Peter-036: Dat staat hier ook op de meter in huis, maar ik heb hier 'slechts' 3x25A. Is dat de meter voor de VVE (het hele complex?), of de meter bij jouwzelf in huis? Niet dat ik er echt verstand van heb....... Meer dan mij Dat is de hoofdmeter van et gebouw indd. Ik zie op een andere kast zelfs 63A staan.. Quote
Rick Posted August 28, 2022 Author Posted August 28, 2022 39 minuten geleden, zei chrisvhv: Die 3x50A zal voor de stroomverzorging van het appartement zijn, verlichting, lift, pompen en zo. Hopelijk zijn er nog vrije groepen die je kunt gebruiken. Anders geloof ik niet dat er zomaar 3x32A te gebruiken is. Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk Goeie vraag, volgens mij waren er nog 2 ganse groepen vrij, En met Load Balancer dan? of is dat weer wat anders haha Quote
Recommended Posts