Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gisteravond wederom maar weer eens geconfronteerd met het feit dat de openbare laadpalen niet naar behoren werken.
Aan de laadpaal stond, om het zo maar even te noemen, een MINI gekoppeld maar was niet aan het "laden" omdat er geen blauwe ring zichtbaar was.
Dus, kon ik mijn bolide aan de vrij zijde met kabel, laten opladen.
Eenmaal binnen, na ongeveer 10 min, kwam er een appje binnen dat de laadsessie was gestopt.
Na een uurtje of wat wachten, toch maar even naar de auto gegaan en alles nog eens aandachtig bekeken. Stond de MINI hetzelfde als eerst, yep, dat was het geval. Niet aan het laden dus.
Aan mijn zijde brandde de ring "WIT" wat betekend dat de sessie wel is aangemeld alleen niet laad.
Even de sessie afgemeld, minuutje of wat gewacht, weer aangemeld, paar tellen later een flinke tik (schakelmoment van het relais in de kast) en een blauwe ring.
Weer na ongeveer 10 min binnen te zijn, een appje dat de laadsessie weer was gestopt. Eerlijk was is er voor die avond er wel klaar mee.... :-(

Ik vraag mij toch af of er meerdere rijders, welke afhankelijk zijn van openbare laadpalen, dezelfde of soortgelijke ervaring hebben??

Posted

Nog nooit problemen mee gehad gelukkig.

Wel een keer gehad dat het laden heel langzaam ging, dit was bij mijn werk op het terrein, collega die dit beheerd gevraagd, hij kwam ook niet in de portal waarmee de laadpaal uit te lezen en in te stellen is, kreeg een foutmelding.

Half uurtje laten staan en toen schoot ie in ene weer naar 11 kW