Pieter S Posted October 25, 2022 Posted October 25, 2022 Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de stoelen in de GT-line en GT-plus-line. Is dat alleen de ventilator voor de ventilatie of zit er compleet andere bekleding op. Kun je bij een GT-line achteraf nog ventilatie laten aanbrengen? gr Pieter Quote
Auke Riemsma Posted October 25, 2022 Posted October 25, 2022 46 minuten geleden, zei Pieter S: Ik vroeg me af wat het verschil is tussen de stoelen in de GT-line en GT-plus-line. Is dat alleen de ventilator voor de ventilatie of zit er compleet andere bekleding op. Kun je bij een GT-line achteraf nog ventilatie laten aanbrengen? gr Pieter Hoi Pieter, in de stoelen van de Plus-line zitten allemaal kleine gaatjes waardoor de gekoelde lucht stoomt (via de airco). zie foto Ook zijn de twee voorstoelen meervoudig elektrisch te verstellen waarbij de bestuurdersstoel zelf twee geheugen standen heeft. Dus ik denk niet dat je eenvoudig de ventilatie kunt aanbrengen. Quote
jan1304 Posted October 26, 2022 Posted October 26, 2022 Is de ventilatie niet meer en niet minder dan een ventilator onder de stoelen, althans zo was het bij mijn Ql. Veel soelas vond ik het niet bieden. Quote
Auke Riemsma Posted October 26, 2022 Posted October 26, 2022 3 uur geleden, zei jan1304: Is de ventilatie niet meer en niet minder dan een ventilator onder de stoelen, althans zo was het bij mijn Ql. Veel soelas vond ik het niet bieden. De lucht is echt gekoeld via de airco en na een poosje met warm weer zet je hem echt wel weer van stand 3 naar stand 1. Quote
jan1304 Posted October 28, 2022 Posted October 28, 2022 Op 26-10-2022 om 19:52, zei Auke Riemsma: De lucht is echt gekoeld via de airco en na een poosje met warm weer zet je hem echt wel weer van stand 3 naar stand 1. Bij de vorige QL was dit niet direkt aangesloten op de airco maar kregen de fans de koude lucht aangezogen via de voetenruimte. Is er dan nu onder de stoel een flexibele leiding aangesloten op de airco ? Quote
Auke Riemsma Posted October 28, 2022 Posted October 28, 2022 4 uur geleden, zei jan1304: Bij de vorige QL was dit niet direkt aangesloten op de airco maar kregen de fans de koude lucht aangezogen via de voetenruimte. Is er dan nu onder de stoel een flexibele leiding aangesloten op de airco ? Ik ben even op onderzoek uitgeweest, maar jouw verhaal klopt wel, onder de stoel zit een uitlaat van de airco die uitblaast. en onder de stoel een ventilator die het opzuigt. Wel is het zo dat hij wel erg goed koelt. Quote
jan1304 Posted October 29, 2022 Posted October 29, 2022 Op 28-10-2022 om 14:42, zei Auke Riemsma: Ik ben even op onderzoek uitgeweest, maar jouw verhaal klopt wel, onder de stoel zit een uitlaat van de airco die uitblaast. en onder de stoel een ventilator die het opzuigt. Wel is het zo dat hij wel erg goed koelt. Bij mijn QL viel het tegen ( ik had er meer van verwacht) en je moest de airco op de voeten plaatsen wilde het uberhaupt effect hebben. Misschien dat de geometrie van de buizen nu anders zijn dan 3 jaar geleden. Quote
Charley Kurvers Posted October 30, 2022 Posted October 30, 2022 Bij mij werkte het heel goed in de zomer met de hoge temperaturen. ( zitvlak en rug ) Quote
Rick Posted October 31, 2022 Posted October 31, 2022 Misschien als je je de stoelen besteld met echt leder en laat inbouwen, dan kun je misschien kiezen voor ventilatie? Quote
jan1304 Posted November 3, 2022 Posted November 3, 2022 Op 31-10-2022 om 10:27, zei Rick: Misschien als je je de stoelen besteld met echt leder en laat inbouwen, dan kun je misschien kiezen voor ventilatie? Wil het werken moet je de stoelen bestellen met perforatie. De fans incl de schakelaars kon voor de QL besteld worden op alieexpres, voor de QN heb ik ze daar nog niet gezien. Quote
Recommended Posts