Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto die bij ons  80% in vakanties gebruikt wordt.

Dan wordt er een caravan getrokken (Swift Mondial 420). Het is al meerdere keren voorgekomen dat AWD makkelijk geweest zou zijn, zodat afkoppelen om verder te kunnen niet nodig zou zijn geweest. Vandaar dat de KIA Sportage Plug-in Hybrid op de shortlist staat.

Nu mijn vraag. Met een caravan achter de auto zal het aantal elektrisch te rijden kilometers gering zijn. Bij aankomst op een camping zal de accu leeg zijn. Is er dan nog wel AWD beschikbaar?

Posted

Ik kan mij niet voorstellen dat AWD iets te maken heeft met de accu. AWD is er gewoon lijkt mij, onafhankelijk van de accu. Overigens even een telefoontje naar een dealer, en je weet het zeker (gratis tip).

Posted

Ligt eraan welke wielen allemaal door de verbrande motor worden aangedreven. Het is theoretisch mogelijk 2 wielen enkel electrisch aan te drijven. Geen idee in dit geval.

Posted

Goedemorgen,

Voor zover ik begrepen heb van de dealer is het 60/40 verhouding. Meer voorwiel doorgaans. Ook de elektromotor schakelt via de versnellingsbak dus lijkt me de AWD altijd aanwezig, ook in de HEV stand!

Of het echt zo is… Don’t know! Moeten de auto nog krijgen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1
Posted
3 uur geleden, zei MaikelHer:

Goedemorgen,

Voor zover ik begrepen heb van de dealer is het 60/40 verhouding. Meer voorwiel doorgaans. Ook de elektromotor schakelt via de versnellingsbak dus lijkt me de AWD altijd aanwezig, ook in de HEV stand!

Of het echt zo is… Don’t know! Moeten de auto nog krijgen!emoji1362.png

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zo heb ik het inderdaad ook begrepen. Het is een klassiek AWD systeem, met een fysieke aandrijfas die naar achteren loopt waarbij de krachten van zowel de elektromotor als de brandstofmotor over de vier wielen verdeeld worden. Het is ook met een lege accu een 4WD systeem. 
Je kan natuurlijk ook het Hybrid systeem zo instellen dat de auto nog een aantal KM elektrische range beschikbaar houdt voor aankomst op de camping.

• Like 1