Rick Posted March 14, 2022 Posted March 14, 2022 Topic voor algemene vragen, info, tips tricks, nieuws en noem maar op. Quote
Rick Posted March 14, 2022 Author Posted March 14, 2022 Interessante Video met veel uitleg Meteen ook een vraagje over 2 dingen die ik voorbij zag komen. - de SOS knop in het plafond, hoe en wat doet deze of hoe werkt dit? - in het menu zag ik toch de optie "motor geluid" is het dan toch mogelijk een motor geluid in te stellen bij een Hybride, of bedoelen ze hier een andere functie zoals bijvoorbeeld de demping van de motor voor de binnen cabine? Quote
Smollie Posted March 14, 2022 Posted March 14, 2022 Interessante Video met veel uitleg Meteen ook een vraagje over 2 dingen die ik voorbij zag komen. - de SOS knop in het plafond, hoe en wat doet deze of hoe werkt dit? - in het menu zag ik toch de optie "motor geluid" is het dan toch mogelijk een motor geluid in te stellen bij een Hybride, of bedoelen ze hier een andere functie zoals bijvoorbeeld de demping van de motor voor de binnen cabine?Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het motorgeluid electronisch kan versterkt worden in de cabine 1 Quote
Rick Posted March 14, 2022 Author Posted March 14, 2022 3 minuten geleden, zei Smollie: Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het motorgeluid electronisch kan versterkt worden in de cabine Een geluid voor het elektrisch rijden is handig, alleen versterken van bestaand motor geluid zie ik geen meerwaarde in.. Liever gewoon zo min mogelijk 'lawaai' dan. Quote
Rick Posted March 14, 2022 Author Posted March 14, 2022 Wie weet of de Europese/NL versie van de Sportage ook een Digital Key / NFC heeft om de auto met je telefoon te kunnen openen? Kia Sportage Key Features - First-Time Setup Guide | Kia How-to (hyundaimotorgroup.com) Quote
BarneyRubble Posted March 29, 2022 Posted March 29, 2022 Ff een dingetje over dit forum, Topics die ik zelf heb aangemaakt daar krijg ik automatisch bericht van via Email zodra iemand daar op heeft gereageerd, ook krijg ik een email zodra ik op een topic die een ander heeft gemaakt daar " Volgen " aanzet. Maar hoe zet ik bij het " hoofd topic " Sportage 5 " aan dat ik alle Topics die daar onder vallen daar ook een melding bij het plaatsen van een bericht een email van krijg ? Quote
Rick Posted March 30, 2022 Author Posted March 30, 2022 11 uur geleden, zei BarneyRubble: Ff een dingetje over dit forum, Topics die ik zelf heb aangemaakt daar krijg ik automatisch bericht van via Email zodra iemand daar op heeft gereageerd, ook krijg ik een email zodra ik op een topic die een ander heeft gemaakt daar " Volgen " aanzet. Maar hoe zet ik bij het " hoofd topic " Sportage 5 " aan dat ik alle Topics die daar onder vallen daar ook een melding bij het plaatsen van een bericht een email van krijg ? Volgensmij is dat niet Quote
Johan Schaap Posted April 2, 2022 Posted April 2, 2022 Mocht hier iemand zijn met de Full hybrid zou u dan de volgende binnenmaten van de kofferbak een willen opmeten? Breedte (tussen de wielkasten) Hoogte (tot aan afdekdoek/hoedenplank) Diepte (van rand tot achterzijde stoelen) Waarom wil dit weten? De kofferbak van de Sportage toont op foto's zo klein en voor de vakantie hebben we altijd een vaste indeling in onze C4 Picasso. Quote
BarneyRubble Posted April 9, 2022 Posted April 9, 2022 De Sportage heeft vanaf de DynamicPlus uitvoering Led-Matrix lampen. Hieronder wat info over dit mooie systeem? Voordelen van Matrix LED Matrix biedt enkele voordelen ten opzichte van conventionele verlichting. Het grootste voordeel is dat je aanzienlijk verder kunt kijken in het donker. Daarnaast past het systeem zelf de lichtstraal aan op het moment dat er objecten verblindt lijken te worden of wanneer de objecten door weerkaatsing de bestuurder kunnen verblinden, denk aan bijvoorbeeld verkeersborden. Alles bij elkaar opgeteld zorgt het ervoor dat de bestuurder een veiliger gevoel krijgt en zelfverzekerder in de auto zit. Daarnaast bieden LEDs ook meer branduren en zouden ze dus langer mee moeten gaan. Hoe werken Matrix LED-koplampen? Altijd rijden met grootlicht aan is verre van ideaal voor medeweggebruikers. Er zit daarom een camera net achter de voorruit die koplampen en achterlichten van het overige verkeer detecteert om verblinding te voorkomen. Vervolgens creëert de lamp zelf een schaduw rond het onderwerp dat eventueel verblindt zou kunnen worden. De auto dimt dus automatisch de bepaalde LEDs in het cluster, dat is nog eens slim! Vaak werkt het systeem ook pas boven een bepaalde snelheid. Het is daarom ook goed om te weten dat Matrix LED-koplampen het beste werken op onverlichte wegen. In de bebouwde kom zal je dus zelden gebruikt maken van dit type koplamp. De techniek staat niet stil, zeker als je kijkt hoe de ontwikkeling is gegaan van halogeenverlichting naar xenon en nu LED-verlichting. Automerken proberen hiermee daglicht te evenaren. We zijn benieuwd wat de volgende techniek gaat zijn! 2 1 Quote
Hans53 Posted April 12, 2022 Posted April 12, 2022 Op 10-4-2022 om 00:48, zei BarneyRubble: De Sportage heeft vanaf de DynamicPlus uitvoering Led-Matrix lampen. Hieronder wat info over dit mooie systeem? Voordelen van Matrix LED Matrix biedt enkele voordelen ten opzichte van conventionele verlichting. Het grootste voordeel is dat je aanzienlijk verder kunt kijken in het donker. Daarnaast past het systeem zelf de lichtstraal aan op het moment dat er objecten verblindt lijken te worden of wanneer de objecten door weerkaatsing de bestuurder kunnen verblinden, denk aan bijvoorbeeld verkeersborden. Alles bij elkaar opgeteld zorgt het ervoor dat de bestuurder een veiliger gevoel krijgt en zelfverzekerder in de auto zit. Daarnaast bieden LEDs ook meer branduren en zouden ze dus langer mee moeten gaan. Hoe werken Matrix LED-koplampen? Altijd rijden met grootlicht aan is verre van ideaal voor medeweggebruikers. Er zit daarom een camera net achter de voorruit die koplampen en achterlichten van het overige verkeer detecteert om verblinding te voorkomen. Vervolgens creëert de lamp zelf een schaduw rond het onderwerp dat eventueel verblindt zou kunnen worden. De auto dimt dus automatisch de bepaalde LEDs in het cluster, dat is nog eens slim! Vaak werkt het systeem ook pas boven een bepaalde snelheid. Het is daarom ook goed om te weten dat Matrix LED-koplampen het beste werken op onverlichte wegen. In de bebouwde kom zal je dus zelden gebruikt maken van dit type koplamp. De techniek staat niet stil, zeker als je kijkt hoe de ontwikkeling is gegaan van halogeenverlichting naar xenon en nu LED-verlichting. Automerken proberen hiermee daglicht te evenaren. We zijn benieuwd wat de volgende techniek gaat zijn! Quote
Smollie Posted April 13, 2022 Posted April 13, 2022 Hier een link van detailtest autogids België . 1 Quote
cees Posted April 16, 2022 Posted April 16, 2022 Vraagje Mocht hier iemand zijn met de Full hybrid gt plus line met afneembare trekhaak die niet a fabriek maar bij de dealer is gedaan graag wat foto's als die er zijn voor de liefhebbers een link voor de Trekhaak met elektrisch in- en uitklapbare kogel https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/P2285ADE00/ gr Cees PS ik heb de kia sportage hev gt-plusline besteld lunar zilver Quote
BarneyRubble Posted April 29, 2022 Posted April 29, 2022 Beste Forumleden hier op het nieuwe Sportage 5 Forum. Ik merk dat heel veel nieuwe berichten en reactie's op het moment niet meer in de daarvoor aangemaakte Topics geplaatst worden, dit zorgt er op dit moment voor dat het terug lezen en kijken over een bepaald onderwerp niet eenvoudig meer te vinden is en dat hebben we straks juist allemaal zo nodig want wat kunnen we hier straks veel van elkaar leren. En ik doe hier zeker zelf ook aan mee hoor dus ook ik moet hier meer op letten. Ik hoop dat jullie begrip voor dit bericht hebben en kunnen we verder met het elkaar vragen stellen, inforijke en leuke reactie's plaatsen en zeker ook de mooie foto's van je nieuwe bolide. Bvd, Barney. Quote
BarneyRubble Posted May 17, 2022 Posted May 17, 2022 (edited) Ik wil het even over " Gadgets " hebben geschikt voor de Sportage 5 2022. In de afbeelding zie je een handige Gadget geschikt voor mij nu huidige Kia Niro Ik heb deze 3 jaar geleden gekocht bij Aliexpress en plaats je na het openen van je middenarmsteun bovenop, je krijgt dan meerdere vakjes die je overal voor kan gebruiken echt heel handig ipv een diep gat, en de usb kabel kan er doorheen. Nu is de vraag, zou deze ook in de Sportage passen en zoniet, dan ben ik benieuwd of hij er nog aan komt, ik wou dit sowieso met jullie delen. Edited May 17, 2022 by BarneyRubble Quote
Bear Posted May 17, 2022 Posted May 17, 2022 12 minuten geleden, zei BarneyRubble: Ik wil het even over " Gadgets " hebben geschikt voor de Sportage 5 2022. In de afbeelding zie je een handige Gadget geschikt voor mij nu huidige Kia Niro Ik heb deze 3 jaar geleden gekocht bij Aliexpress en plaats je na het openen van je middenarmsteun bovenop, je krijgt dan meerdere vakjes die je overal voor kan gebruiken echt heel handig ipv een diep gat, en de usb kabel kan er doorheen. Nu is de vraag, zou deze ook in de Sportage passen en zoniet, dan ben ik benieuwd of hij er nog aan komt, ik wou dit sowieso met jullie delen. Ik heb ook die verdeler voor de middenarmsteun in mijn huidige Niro. Ook heb ik al de nieuwe voor de Sportage binnen, binnen 2 weken had ik deze in huis. Ik heb de Sportage nog niet, dus nog niet kunnen testen. Maar ga ervan uit dat het klopt, net als bij de Niro. Ik vond het echt van toegevoegde waarde en kan het iedereen aanbevelen. Dit is de link: https://a.aliexpress.com/_u6GP5V 1 1 Quote
BarneyRubble Posted May 17, 2022 Posted May 17, 2022 (edited) 14 minuten geleden, zei Bear: Ik heb ook die verdeler voor de middenarmsteun in mijn huidige Niro. Ook heb ik al de nieuwe voor de Sportage binnen, binnen 2 weken had ik deze in huis. Ik heb de Sportage nog niet, dus nog niet kunnen testen. Maar ga ervan uit dat het klopt, net als bij de Niro. Ik vond het echt van toegevoegde waarde en kan het iedereen aanbevelen. Dit is de link: https://a.aliexpress.com/_u6GP5V Super Bear, precies wat ik zoek, ik ben eigenlijk benieuwd of er misschien al een " muntenbakje " in zit, misschien kan iemand dit ons vertellen. Hij is hier ook te bestellen. CDEFG Middenconsole, armleuning, organizer, compatibel met Kia Sportage NQ5 2022 + armleuningen, opbergdoos, handschoenenvak, multifunctioneel opbergen, auto-middenconsole, tray, interieuraccessoires https://www.amazon.nl/dp/B09FPML1N4/ref=cm_sw_r_awdo_EYS0FYNFEFN5ASVDBNG7 Edited May 17, 2022 by BarneyRubble Quote
BarneyRubble Posted May 17, 2022 Posted May 17, 2022 (edited) Hier misschien nog wat leuks. https://nl.aliexpress.com/item/1005003638721019.html https://www.amazon.nl/dp/B09L62L3WS/ref=cm_sw_r_awdo_TTCZ7MCR0AK63XMTAJA7 https://www.amazon.nl/dp/B09L6278GD/ref=cm_sw_r_awdo_W8S6ZNWY3F81KQM7AAM1 https://www.amazon.nl/dp/B09YC8N8V7/ref=cm_sw_r_awdo_CWJT4JNAK8TYYQ553WGX Ik heb voor mezelf deze set besteld omdat ons hondje regelmatig met zijn nageltjes op de zwart gelakte armsteunen staat om uit het raam te kunnen kijken, dus geen krassen daar. Edited May 17, 2022 by BarneyRubble Quote
cees Posted May 18, 2022 Posted May 18, 2022 (edited) 17 uur geleden, zei BarneyRubble: Ik wil het even over " Gadgets " hebben geschikt voor de Sportage 5 2022. In de afbeelding zie je een handige Gadget geschikt voor mij nu huidige Kia Niro Ik heb deze 3 jaar geleden gekocht bij Aliexpress en plaats je na het openen van je middenarmsteun bovenop, je krijgt dan meerdere vakjes die je overal voor kan gebruiken echt heel handig ipv een diep gat, en de usb kabel kan er doorheen. Nu is de vraag, zou deze ook in de Sportage passen en zoniet, dan ben ik benieuwd of hij er nog aan komt, ik wou dit sowieso met jullie delen. heb de armsteundoos besteld via Aliexpress komt er aan zodra ik hem heb zet ik een foto op de site Edited May 18, 2022 by cees Quote
cees Posted May 20, 2022 Posted May 20, 2022 (edited) gisteren ontvangen Voor Kia Sportage NQ5 2022 1Pc Auto Armsteun Opbergdoos Plaat Auto Centrale Console Storage Case Auto Organizer Accessoires interieur alieExpress Edited May 20, 2022 by cees Quote
BarneyRubble Posted May 20, 2022 Posted May 20, 2022 6 uur geleden, zei cees: gisteren ontvangen Voor Kia Sportage NQ5 2022 1Pc Auto Armsteun Opbergdoos Plaat Auto Centrale Console Storage Case Auto Organizer Accessoires interieur alieExpress Super Cees, hoelang heeft het geduurd dat je hem binnen kreeg? Quote
cees Posted May 20, 2022 Posted May 20, 2022 33 minuten geleden, zei BarneyRubble: Super Cees, hoelang heeft het geduurd dat je hem binnen kreeg? 9 mei besteld 19 mei ontvangen stond bij de bestelling van AliExpress 15-daagse levering Quote
cees Posted May 24, 2022 Posted May 24, 2022 Vandaag Trekhaak met volledig elektrisch wegklapbare kogel gemonteerd op mijn Sportage HEV GT plusline IMG_3417.mp4 Quote
BarneyRubble Posted May 24, 2022 Posted May 24, 2022 1 uur terug, zei cees: Vandaag Trekhaak met volledig elektrisch wegklapbare kogel gemonteerd op mijn Sportage HEV GT plusline IMG_3417.mp4 Gaaf hoor, zit de 13 polige aansluiting aan de zijkant(en) ? Zie ik dat goed. Quote
Recommended Posts