Jump to content

Recommended Posts

Posted

Topic voor algemene vragen, info, tips tricks, nieuws en noem maar op.

Posted

Interessante Video met veel uitleg

Meteen ook een vraagje over 2 dingen die ik voorbij zag komen.

- de SOS knop in het plafond, hoe en wat doet deze of hoe werkt dit?

- in het menu zag ik toch de optie "motor geluid" is het dan toch mogelijk een motor geluid in te stellen bij een Hybride, of bedoelen ze hier een andere functie zoals bijvoorbeeld de demping van de motor voor de binnen cabine?

Posted
Interessante Video met veel uitleg

Meteen ook een vraagje over 2 dingen die ik voorbij zag komen.

- de SOS knop in het plafond, hoe en wat doet deze of hoe werkt dit?
- in het menu zag ik toch de optie "motor geluid" is het dan toch mogelijk een motor geluid in te stellen bij een Hybride, of bedoelen ze hier een andere functie zoals bijvoorbeeld de demping van de motor voor de binnen cabine?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het motorgeluid electronisch kan versterkt worden in de cabine
  • Like 1
Posted
3 minuten geleden, zei Smollie:

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het motorgeluid electronisch kan versterkt worden in de cabine

Een geluid voor het elektrisch rijden is handig, alleen versterken van bestaand motor geluid zie ik geen meerwaarde in.. Liever gewoon zo min mogelijk 'lawaai' dan.

• 3 weeks later...
Posted

Ff een dingetje over dit forum, Topics die ik zelf heb aangemaakt daar krijg ik automatisch bericht van via Email zodra iemand daar op heeft gereageerd, ook krijg ik een email zodra ik op een topic die een ander heeft gemaakt  daar " Volgen " aanzet.

Maar hoe zet ik bij het " hoofd topic " Sportage 5 " aan dat ik alle Topics die daar onder vallen daar ook een melding bij het plaatsen van een bericht een email van krijg ?

Posted
11 uur geleden, zei BarneyRubble:

Ff een dingetje over dit forum, Topics die ik zelf heb aangemaakt daar krijg ik automatisch bericht van via Email zodra iemand daar op heeft gereageerd, ook krijg ik een email zodra ik op een topic die een ander heeft gemaakt  daar " Volgen " aanzet.

Maar hoe zet ik bij het " hoofd topic " Sportage 5 " aan dat ik alle Topics die daar onder vallen daar ook een melding bij het plaatsen van een bericht een email van krijg ?

Volgensmij is dat niet

Posted

Mocht hier iemand zijn met de Full hybrid zou u dan de volgende binnenmaten van de kofferbak een willen opmeten?

Breedte (tussen de wielkasten)

Hoogte (tot aan afdekdoek/hoedenplank)

Diepte (van rand tot achterzijde stoelen)

Waarom wil dit weten? De kofferbak van de Sportage toont op foto's zo klein en voor de vakantie hebben we altijd een vaste indeling in onze C4 Picasso.

Posted

De Sportage heeft vanaf de DynamicPlus uitvoering Led-Matrix lampen. Hieronder wat info over dit mooie systeem?

Voordelen van Matrix LED

Matrix biedt enkele voordelen ten opzichte van conventionele verlichting. Het grootste voordeel is dat je aanzienlijk verder kunt kijken in het donker. Daarnaast past het systeem zelf de lichtstraal aan op het moment dat er objecten verblindt lijken te worden of wanneer de objecten door weerkaatsing de bestuurder kunnen verblinden, denk aan bijvoorbeeld verkeersborden. Alles bij elkaar opgeteld zorgt het ervoor dat de bestuurder een veiliger gevoel krijgt en zelfverzekerder in de auto zit. Daarnaast bieden LEDs ook meer branduren en zouden ze dus langer mee moeten gaan.

Hoe werken Matrix LED-koplampen?

Altijd rijden met grootlicht aan is verre van ideaal voor medeweggebruikers. Er zit daarom een camera net achter de voorruit die koplampen en achterlichten van het overige verkeer detecteert om verblinding te voorkomen. Vervolgens creëert de lamp zelf een schaduw rond het onderwerp dat eventueel verblindt zou kunnen worden. De auto dimt dus automatisch de bepaalde LEDs in het cluster, dat is nog eens slim! Vaak werkt het systeem ook pas boven een bepaalde snelheid. Het is daarom ook goed om te weten dat Matrix LED-koplampen het beste werken op onverlichte wegen. In de bebouwde kom zal je dus zelden gebruikt maken van dit type koplamp.

De techniek staat niet stil, zeker als je kijkt hoe de ontwikkeling is gegaan van halogeenverlichting naar xenon en nu LED-verlichting. Automerken proberen hiermee daglicht te evenaren. We zijn benieuwd wat de volgende techniek gaat zijn!

Screenshot_20220410-004632~2.png

• Like 2
  • Thanks 1
Posted
Op 10-4-2022 om 00:48, zei BarneyRubble:

De Sportage heeft vanaf de DynamicPlus uitvoering Led-Matrix lampen. Hieronder wat info over dit mooie systeem?

Voordelen van Matrix LED

Matrix biedt enkele voordelen ten opzichte van conventionele verlichting. Het grootste voordeel is dat je aanzienlijk verder kunt kijken in het donker. Daarnaast past het systeem zelf de lichtstraal aan op het moment dat er objecten verblindt lijken te worden of wanneer de objecten door weerkaatsing de bestuurder kunnen verblinden, denk aan bijvoorbeeld verkeersborden. Alles bij elkaar opgeteld zorgt het ervoor dat de bestuurder een veiliger gevoel krijgt en zelfverzekerder in de auto zit. Daarnaast bieden LEDs ook meer branduren en zouden ze dus langer mee moeten gaan.

Hoe werken Matrix LED-koplampen?

Altijd rijden met grootlicht aan is verre van ideaal voor medeweggebruikers. Er zit daarom een camera net achter de voorruit die koplampen en achterlichten van het overige verkeer detecteert om verblinding te voorkomen. Vervolgens creëert de lamp zelf een schaduw rond het onderwerp dat eventueel verblindt zou kunnen worden. De auto dimt dus automatisch de bepaalde LEDs in het cluster, dat is nog eens slim! Vaak werkt het systeem ook pas boven een bepaalde snelheid. Het is daarom ook goed om te weten dat Matrix LED-koplampen het beste werken op onverlichte wegen. In de bebouwde kom zal je dus zelden gebruikt maken van dit type koplamp.

De techniek staat niet stil, zeker als je kijkt hoe de ontwikkeling is gegaan van halogeenverlichting naar xenon en nu LED-verlichting. Automerken proberen hiermee daglicht te evenaren. We zijn benieuwd wat de volgende techniek gaat zijn!

Screenshot_20220410-004632~2.png

Posted

Vraagje

Mocht hier iemand zijn met de Full hybrid gt plus line met afneembare trekhaak die niet a fabriek maar bij de dealer is gedaan graag wat foto's als die er zijn

voor de liefhebbers een link voor de Trekhaak met elektrisch in- en uitklapbare kogel   https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/P2285ADE00/

gr Cees   PS ik heb de kia sportage hev gt-plusline besteld lunar zilver

• 2 weeks later...
Posted

Beste Forumleden hier op het nieuwe Sportage 5 Forum.

Ik merk dat heel veel nieuwe berichten en reactie's op het moment niet meer in de daarvoor aangemaakte Topics geplaatst worden, dit zorgt er op dit moment voor dat het terug lezen en kijken over een bepaald onderwerp niet eenvoudig meer te vinden is en dat hebben we straks juist allemaal zo nodig want wat kunnen we hier straks veel van elkaar leren.😙

En ik doe hier zeker zelf ook aan mee hoor dus ook ik moet hier meer op letten.

Ik hoop dat jullie begrip voor dit bericht hebben en kunnen we verder met het elkaar vragen stellen, inforijke en leuke reactie's plaatsen en zeker ook de mooie foto's van je nieuwe bolide. 

Bvd, Barney.

• 3 weeks later...
Posted (edited)

Ik wil het even over " Gadgets " hebben geschikt voor de Sportage 5 2022.

In de afbeelding zie je een handige Gadget geschikt voor mij nu huidige Kia Niro

Ik heb deze 3 jaar geleden gekocht bij Aliexpress en plaats je na het openen van je middenarmsteun bovenop, je krijgt dan meerdere vakjes die je overal voor kan gebruiken echt heel handig ipv een diep gat, en de usb kabel kan er doorheen.

Nu is de vraag, zou deze ook in de Sportage passen en zoniet, dan ben ik benieuwd of hij er nog aan komt, ik wou dit sowieso met jullie delen.

Screenshot_20220517-183629_Edge.jpg

Screenshot_20220517-185300_Edge.jpg

Edited by BarneyRubble
Posted
12 minuten geleden, zei BarneyRubble:

In de afbeelding zie je een handige Gadget geschikt voor mij nu huidige Kia Niro

Ik heb deze 3 jaar geleden gekocht bij Aliexpress en plaats je na het openen van je middenarmsteun bovenop, je krijgt dan meerdere vakjes die je overal voor kan gebruiken echt heel handig ipv een diep gat, en de usb kabel kan er doorheen.

Nu is de vraag, zou deze ook in de Sportage passen en zoniet, dan ben ik benieuwd of hij er nog aan komt, ik wou dit sowieso met jullie delen.

Ik heb ook die verdeler voor de middenarmsteun in mijn huidige Niro. Ook heb ik al de nieuwe voor de Sportage binnen, binnen 2 weken had ik deze in huis. Ik heb de Sportage nog niet, dus nog niet kunnen testen. Maar ga ervan uit dat het klopt, net als bij de Niro. Ik vond het echt van toegevoegde waarde en kan het iedereen aanbevelen.

Dit is de link: https://a.aliexpress.com/_u6GP5V

• Like 1
  • Thanks 1
Posted (edited)
14 minuten geleden, zei Bear:

Ik heb ook die verdeler voor de middenarmsteun in mijn huidige Niro. Ook heb ik al de nieuwe voor de Sportage binnen, binnen 2 weken had ik deze in huis. Ik heb de Sportage nog niet, dus nog niet kunnen testen. Maar ga ervan uit dat het klopt, net als bij de Niro. Ik vond het echt van toegevoegde waarde en kan het iedereen aanbevelen.

Dit is de link: https://a.aliexpress.com/_u6GP5V

Super Bear, precies wat ik zoek, ik ben eigenlijk benieuwd of er misschien al een  " muntenbakje " in zit, misschien kan iemand dit ons vertellen.🤔

Hij is hier ook te bestellen.

CDEFG Middenconsole, armleuning, organizer, compatibel met Kia Sportage NQ5 2022 + armleuningen, opbergdoos, handschoenenvak, multifunctioneel opbergen, auto-middenconsole, tray, interieuraccessoires https://www.amazon.nl/dp/B09FPML1N4/ref=cm_sw_r_awdo_EYS0FYNFEFN5ASVDBNG7

Edited by BarneyRubble
Posted (edited)

Hier misschien nog wat leuks.

https://nl.aliexpress.com/item/1005003638721019.html

https://www.amazon.nl/dp/B09L62L3WS/ref=cm_sw_r_awdo_TTCZ7MCR0AK63XMTAJA7

https://www.amazon.nl/dp/B09L6278GD/ref=cm_sw_r_awdo_W8S6ZNWY3F81KQM7AAM1

https://www.amazon.nl/dp/B09YC8N8V7/ref=cm_sw_r_awdo_CWJT4JNAK8TYYQ553WGX

Ik heb voor mezelf deze set besteld omdat ons hondje regelmatig met zijn nageltjes op de zwart gelakte armsteunen staat om uit het raam te kunnen kijken, dus geen krassen daar.😉

Screenshot_20220517-193812_Edge.jpg

Edited by BarneyRubble
Posted (edited)
17 uur geleden, zei BarneyRubble:

heb de armsteundoos besteld via Aliexpress komt er aan zodra ik hem heb zet ik een foto op de site

Edited by cees
Posted (edited)

gisteren ontvangen Voor Kia Sportage NQ5 2022

1Pc Auto Armsteun Opbergdoos Plaat Auto Centrale Console Storage Case Auto Organizer Accessoires interieur alieExpress

Screenshot 2022-05-20 at 06-04-06 8.12€ Voor Kia Sportage NQ5 2022 1Pc Auto Armsteun Opbergdoos Plaat Auto Centrale Console Storage Case Auto Organizer Accessoires interieur - AliExpress.png

WhatsApp Image 2022-05-20 at 6.06.51 AM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-20 at 6.06.50 AM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-20 at 6.06.51 AM (1).jpeg

Edited by cees
Posted
6 uur geleden, zei cees:

gisteren ontvangen Voor Kia Sportage NQ5 2022

1Pc Auto Armsteun Opbergdoos Plaat Auto Centrale Console Storage Case Auto Organizer Accessoires interieur alieExpress

Screenshot 2022-05-20 at 06-04-06 8.12€ Voor Kia Sportage NQ5 2022 1Pc Auto Armsteun Opbergdoos Plaat Auto Centrale Console Storage Case Auto Organizer Accessoires interieur - AliExpress.png

WhatsApp Image 2022-05-20 at 6.06.51 AM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-20 at 6.06.50 AM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-20 at 6.06.51 AM (1).jpeg

Super Cees, hoelang heeft het geduurd dat je hem binnen kreeg?

Posted
33 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Super Cees, hoelang heeft het geduurd dat je hem binnen kreeg?

9 mei besteld 19 mei ontvangen stond bij de bestelling van AliExpress 15-daagse levering 15-daagse levering

Posted

Vandaag Trekhaak met volledig elektrisch wegklapbare kogel gemonteerd

op mijn Sportage HEV GT plusline

Posted
1 uur terug, zei cees:

Vandaag Trekhaak met volledig elektrisch wegklapbare kogel gemonteerd

op mijn Sportage HEV GT plusline

Gaaf hoor, zit de 13 polige aansluiting aan de zijkant(en) ? Zie ik dat goed.🤔