GJJ Posted January 29, 2023 Share Posted January 29, 2023 En nog een vraag. Na onze auto te hebben opgehaald waar bij aflevering werd gezegd dat deze mét Harmon Kardon speakers was maar geen HUD display hebben we dit even nagekeken in de brochure die ik gedownload heb in mei toen we de Niro EV hebben besteld. Daar staan beide in vermeld, dus zowel de HUD als Harmon Kardon in de optie lijst. Ook als ik er nu eentje ga configureren staan beide opties daar. Nu heb ik de dealer hier nog niet naar gevraagd, maar ik ben wel nieuwsgierig. Hebben meer mensen dit? En natuurlijk de vraag: kan dat zomaar? Na bestellen is de auto €3000 duurder geworden waarvan we overigens maar €1000 zelf hebben hoeven betalen, maar duurder met minder opties? En als dit er niet op zit, hoe zit het dan met andere dingen zoals veiligheid systemen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel112 Posted January 29, 2023 Share Posted January 29, 2023 En nog een vraag. Na onze auto te hebben opgehaald waar bij aflevering werd gezegd dat deze mét Harmon Kardon speakers was maar geen HUD display hebben we dit even nagekeken in de brochure die ik gedownload heb in mei toen we de Niro EV hebben besteld. Daar staan beide in vermeld, dus zowel de HUD als Harmon Kardon in de optie lijst. Ook als ik er nu eentje ga configureren staan beide opties daar. Nu heb ik de dealer hier nog niet naar gevraagd, maar ik ben wel nieuwsgierig. Hebben meer mensen dit? En natuurlijk de vraag: kan dat zomaar? Na bestellen is de auto €3000 duurder geworden waarvan we overigens maar €1000 zelf hebben hoeven betalen, maar duurder met minder opties? En als dit er niet op zit, hoe zit het dan met andere dingen zoals veiligheid systemen?Wij hebben ook in mei besteld. Toen was hk en hud geen optie. Hk was standaard op de DPL en Executive... HUD was alleen leverbaar op de Executive.. heb toen een poging gedaan om hud en elec stoelen als optie bij te betalen. Dit was NIET mogelijk. HUD werd al snel in juni aangeboden als vervanger van HK. Voor zover ik weet heb je bij elke prijsstijging een optie aanpassing de mogelijkheid gehad om kosteloos te annuleren binnen 14 dagen.. daarna is het denk ik helaas pindakaas... Hoop dat je hem er iets aan hebt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GJJ Posted January 29, 2023 Author Share Posted January 29, 2023 5 uur geleden, zei marcel112: 6 uur geleden, zei GJJ: En nog een vraag. Na onze auto te hebben opgehaald waar bij aflevering werd gezegd dat deze mét Harmon Kardon speakers was maar geen HUD display hebben we dit even nagekeken in de brochure die ik gedownload heb in mei toen we de Niro EV hebben besteld. Daar staan beide in vermeld, dus zowel de HUD als Harmon Kardon in de optie lijst. Ook als ik er nu eentje ga configureren staan beide opties daar. Nu heb ik de dealer hier nog niet naar gevraagd, maar ik ben wel nieuwsgierig. Hebben meer mensen dit? En natuurlijk de vraag: kan dat zomaar? Na bestellen is de auto €3000 duurder geworden waarvan we overigens maar €1000 zelf hebben hoeven betalen, maar duurder met minder opties? En als dit er niet op zit, hoe zit het dan met andere dingen zoals veiligheid systemen? Wij hebben ook in mei besteld. Toen was hk en hud geen optie. Hk was standaard op de DPL en Executive... HUD was alleen leverbaar op de Executive.. heb toen een poging gedaan om hud en elec stoelen als optie bij te betalen. Dit was NIET mogelijk. HUD werd al snel in juni aangeboden als vervanger van HK. Voor zover ik weet heb je bij elke prijsstijging een optie aanpassing de mogelijkheid gehad om kosteloos te annuleren binnen 14 dagen.. daarna is het denk ik helaas pindakaas... Hoop dat je hem er iets aan hebt Dat kunnen annuleren klopt helemaal hoor. En niet gedaan. wat je nu zegt herinner ik me ook, wel de HUD geen HK. Grappig hebben wij het dus precies andersom. Prima, ik hou wel van goed geluid. Ik blijf er gewoon in rijden, maar ik vind het wel bijzonder dat je kiest voor een uitvoering en dat niet alles van die uitvoering geleverd wordt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hippe lip Posted January 29, 2023 Share Posted January 29, 2023 2 uur geleden, zei GJJ: […] maar ik vind het wel bijzonder dat je kiest voor een uitvoering en dat niet alles van die uitvoering geleverd wordt. Hoezo bijzonder? Dat is toch gewoon met jou overlegd? De fabriek kan niet precies leveren wat jij wilt en de dealer vraagt je wat je wilt. Doorgaan met alternatieve specs of annuleren. Jij kiest voor doorgaan. Das toch een iets andere nuance dan hoe jij het hierboven beschrijft. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GJJ Posted January 29, 2023 Author Share Posted January 29, 2023 3 uur geleden, zei Hippe lip: Hoezo bijzonder? Dat is toch gewoon met jou overlegd? De fabriek kan niet precies leveren wat jij wilt en de dealer vraagt je wat je wilt. Doorgaan met alternatieve specs of annuleren. Jij kiest voor doorgaan. Das toch een iets andere nuance dan hoe jij het hierboven beschrijft. Dan heb ik het misschien niet goed uitgelegd. De vraag doorgaan kwam bij de prijsverhoging in juli, maar die is nooit gegaan over die wijziging van specificaties. Toen wij bestelden was het inclusief HUD maar exclusief Harmon Kardon. Bij aflevering precies andersom. Daar is niet een 'wel-of-niet-doorgaan' vraag voor gesteld. Nogmaals: het is prima, ik heb liever goed geluid dan een HUD. Maar ik was meer nieuwsgierig of dat een normale gang van zaken is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigmasailor Posted January 30, 2023 Share Posted January 30, 2023 Heb even in de brochure gekeken (van begin april) toen ik hem (ook DPL) bestelde. Was toen nog met HK maar zonder HUD. De HUD zat alleen bij de executive line (prijslijst feb 2022). September kreeg ik bericht dat als ik HK voor HUD zou omruilen hij eerder geleverd zou worden: niks van terecht gekomen. Twee kleurwisselingen later kwam hij vorige week met HUD en zonder HK. Ik ben helemaal tevreden met het geluid en de de HUD is een leuke toevoeging die ik weer zou kiezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts