Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hoe zet ik het geluid bij het achteruitrijden zachter of uit.

Ik heb gezocht in de gebruikshandleiding maar kan het niet vinden, misschien kijk ik eroverheen wie weet de oplossing?

Ik zag al bij de Kia Niro dat er mensen zoeken waar de speaker zit om die te ontkoppelen maar ik denk niet dat dit de bedoeling is.

Edited by Marinus 22
Posted

Geluid bij achteruit rijden is wettelijk verplicht bij elektrische auto. Bij eerdere versies kon dit uit worden gezet met de VESS knop. Nu is deze knop vervallen. Helaas is het geluid niet zachter te zetten.

Posted
Op 30-7-2022 om 15:10, zei Andre078:

Geluid bij achteruit rijden is wettelijk verplicht bij elektrische auto. Bij eerdere versies kon dit uit worden gezet met de VESS knop. Nu is deze knop vervallen. Helaas is het geluid niet zachter te zetten.

Dus als ik achteruitrijd op de gewone benzinemotor piep hij dan niet?

Moet ik toch een keer uitproberen,ik heb een PHEV en volgens mij draait de motor bij stapvoetsrijden alleen op de sport stand.

Posted

Ik heb gelezen dat bij de niro wel een mogelijkheid is om zachter te zetten.

Mijn buren worden hier niet blij van lijkt wel een vrachtwagen die achteruit rijd.

Zelfs mijn vrouw vroeg was jij dat met dat piepen, als je in de auto zit hoor je dat niet zo hard.

Posted

Ik heb begrepen dat het geluid van de speaker die in de voorbumper zit, niet zachter gezet kan worden.

Ik heb wel gehoord dat er al enkele Sportage rijders zijn die het speakertje hebben afgeplakt met als resultaat de helft minder geluid.

Posted

De EV6 blijkt een zekering te hebben die je kunt trekken. Of dit bij de Sportage ook kan…?
Het VESS geluid vind ik persoonlijk nog niet zo’n probleem, Het is meer het waarschuwingssignaal bij het achteruit rijden. Irritant hard op de vroege ochtend!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted
Op 9-8-2022 om 10:37, zei MaikelHer:

De EV6 blijkt een zekering te hebben die je kunt trekken. Of dit bij de Sportage ook kan…?
Het VESS geluid vind ik persoonlijk nog niet zo’n probleem, Het is meer het waarschuwingssignaal bij het achteruit rijden. Irritant hard op de vroege ochtend!

Je kan een zekering eruit halen maar als je elektrische achteruit of vooruit rijd en er loopt een kind die dan geen piepje hoort en je rijd dat kind aan is ook niet prettig en strafbaar.
Elke elektrische auto is verplicht om een geluidssignaal te geven bij het achteruitrijden, dit volgens mijn dealer.

Dus als je dit uitschakelt door de zekering of speaker te ontkoppelen ben je strafbaar, volgens de dealer wordt hier ook bij latere APK keuring naar gekeken als die dan niet werkt wordt hij afgekeurd.   

Posted
Je kan een zekering eruit halen maar als je elektrische achteruit of vooruit rijd en er loopt een kind die dan geen piepje hoort en je rijd dat kind aan is ook niet prettig en strafbaar.
Elke elektrische auto is verplicht om een geluidssignaal te geven bij het achteruitrijden, dit volgens mijn dealer.
Dus als je dit uitschakelt door de zekering of speaker te ontkoppelen ben je strafbaar, volgens de dealer wordt hier ook bij latere APK keuring naar gekeken als die dan niet werkt wordt hij afgekeurd.   

De redenen dat ik ook zomaar geen zekering zal trekken.