Kobie Posted September 28, 2022 Posted September 28, 2022 15-2 een Kia sportage phev Gt-Plusline besteld, deze zat in de pijplijn volgens de verkoper. Bijna 3 kwart jaar verder en bij de dealer durven nog niet eens terug te bellen. Wat een waardeloze service van Kia. Quote
OttoS Posted September 30, 2022 Posted September 30, 2022 Ik zit in exact hetzelfde schuitje. Ook eind februari een GT-PLUS besteld, weliswaar een HEV. De dealer is totaal niet pro-actief, maar enkel reactief. Pas als je navraag doet, dan zeggen ze dat het later wordt en dat ze 'er ook niks aan kunnen doen'. Ik moest nu rekenen op december/januari. Dan zijn we bijna een jaar verder...... Quote
Maarten V Posted September 30, 2022 Posted September 30, 2022 Hier al niet veel anders ook een HEV GT-Plus op 17 feb besteld nut zegt men week 48 maar geloof er niets van... ook hier dealer reactief. Quote
kras Posted October 2, 2022 Posted October 2, 2022 Op 28-9-2022 om 19:19, zei Kobie: 15-2 een Kia sportage phev Gt-Plusline besteld, deze zat in de pijplijn volgens de verkoper. Bijna 3 kwart jaar verder en bij de dealer durven nog niet eens terug te bellen. Wat een waardeloze service van Kia. Met de auto (PHEV GT Plusline) heb ik wat meer geluk gehad. In december 2021 besteld en deze was april 2022 binnen. Echter sommige accessoires (spatlappen en treeplanken) heb ik in januari 2022 besteld en deze zijn nog steeds niet binnen. Verwachting is dat deze half november 2022 geleverd gaan worden Quote
JohnnyBGoode Posted October 6, 2022 Posted October 6, 2022 Ook een PHEV GT plusline in Augustus besteld Kreeg 12-09 een update van de dealer dat de verwachte binnenkomst is 2-10-2023 zou zijn. Toch maar even contact opgenomen. Bleek een vergissing qua jaartal te zijn, moest 2022. Echter hij benadrukte dat het bericht niet veel waarde heeft. Zou van Kia zijn. Sindsdien niets meer gehoord Quote
Smollie Posted October 6, 2022 Posted October 6, 2022 Ook een PHEV GT plusline in Augustus besteld Kreeg 12-09 een update van de dealer dat de verwachte binnenkomst is 2-10-2023 zou zijn. Toch maar even contact opgenomen. Bleek een vergissing qua jaartal te zijn, moest 2022. Echter hij benadrukte dat het bericht niet veel waarde heeft. Zou van Kia zijn. Sindsdien niets meer gehoordAls je hier leest hoe lang de anderen al aan het wachten zijn zal het toch wel 2023 worden 🫣 Quote
SportagePas Posted October 6, 2022 Posted October 6, 2022 Ik heb een PHEV besteld via Athlon in juli 2022, eerste verwachting was april 2023, als ik nu contact opneem met Athlon dan weten ze niets en moet ik contact opnemen met de dealer die hem gaat leveren, en als ik die bel dan zeggen ze dat leveringen updates via Athlon lopen... Ik wacht maar braaf af Quote
Wim-A Posted October 6, 2022 Posted October 6, 2022 Wij wilden een PHEV bestellen (eind juni). De dealer zei "ik heb er al een in bestelling staan, die komt in september. Als u die kleur wilt kan ik die voor u reserveren". Nou mooi. Scheelt waarschijnlijk veel tijd en die kleur is prima. Dus getekend. In september zelf maar eens gebeld (want proactief optreden naar de klant is er niet bij): nee, er staat nu half oktober in het systeem. Maar rekent u maar nergens op hoor. Ik heb nog geen chassisnummer en daarna is het nog 6 weken ... Quote
jan1304 Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 de GTline HEV had maar een levertijd van 3 maanden, maar de extra`s zoals beschermstrip op achterbumper moest ik nog eens 2 maanden langer op wachten. Achteraf gezien had ik die beter after market kunnen kopen voor een fractie van de KIA prijs. Deurverlichting die op de vloer het GT logo projecteert was idem 2 maanden extra wachten. Vloerverlichting rood idem 2 maanden extra wachten. Quote
Wim-A Posted October 10, 2022 Posted October 10, 2022 Op 6-10-2022 om 10:58, zei Wim-A: Wij wilden een PHEV bestellen (eind juni). De dealer zei "ik heb er al een in bestelling staan, die komt in september. Als u die kleur wilt kan ik die voor u reserveren". Nou mooi. Scheelt waarschijnlijk veel tijd en die kleur is prima. Dus getekend. In september zelf maar eens gebeld (want proactief optreden naar de klant is er niet bij): nee, er staat nu half oktober in het systeem. Maar rekent u maar nergens op hoor. Ik heb nog geen chassisnummer en daarna is het nog 6 weken ... Update: vandaag gehoord dat januari '23 zeer waarschijnlijk is .... Quote
Henri497 Posted October 15, 2022 Posted October 15, 2022 Hmm ik vond 6 maanden wachten al erg lang voor een HEV GT line, maar blijkbaar mag ik niet eens klagen? Communicatie is trouwens niet best, totale radiostilte tot er iemand belt om een afspraak te maken omdat de auto kant en klaar bij de dealer staat. Dus tussen tekenen en afleveren besta je niet voor Kia. Quote
ldzwolle Posted October 17, 2022 Posted October 17, 2022 wij hebben halverwege juli een phev gt plus line besteld, indicatie week 13 2023. Zaterdag een e-mail van onze dealer (van Mossel,zwolle) dat ik de brievenbus in de gaten moet houden en dat we elkaar binnenkort zien. Nou weet ik dat van Mossel geboortekaartjes stuurt als het vin nummer bekend is. En daarna zou het nog ca 6 weken kunnen duren totdat de auto klaar is........ ik weet wel dat ik de komende tijd mijn vingers gekruist hou Quote
MaikelHer Posted October 17, 2022 Posted October 17, 2022 wij hebben halverwege juli een phev gt plus line besteld, indicatie week 13 2023. Zaterdag een e-mail van onze dealer (van Mossel,zwolle) dat ik de brievenbus in de gaten moet houden en dat we elkaar binnenkort zien. Nou weet ik dat van Mossel geboortekaartjes stuurt als het vin nummer bekend is. En daarna zou het nog ca 6 weken kunnen duren totdat de auto klaar is........ ik weet wel dat ik de komende tijd mijn vingers gekruist hou Dan houden wij ook onze brievenbus maar in de gaten 1 juli besteld in de zelfde uitvoering. Of zou het toch die brief zijn met prijsverhogingen! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
ldzwolle Posted October 18, 2022 Posted October 18, 2022 Op 17-10-2022 om 08:49, zei ldzwolle: wij hebben halverwege juli een phev gt plus line besteld, indicatie week 13 2023. Zaterdag een e-mail van onze dealer (van Mossel,zwolle) dat ik de brievenbus in de gaten moet houden en dat we elkaar binnenkort zien. Nou weet ik dat van Mossel geboortekaartjes stuurt als het vin nummer bekend is. En daarna zou het nog ca 6 weken kunnen duren totdat de auto klaar is........ ik weet wel dat ik de komende tijd mijn vingers gekruist hou Kaartje is binnen en ik zat ik toch nog fout..... hij is al geboren en wordt begin november bij de dealer verwacht 2 Quote
Maarten V Posted October 18, 2022 Posted October 18, 2022 Dat is mooi nieuws nu maar hopen dat ook de in Feb bestelde autos eindelijk geleverd gaan worden Quote
MaikelHer Posted October 18, 2022 Posted October 18, 2022 Over de door ons bestelde PHEV GT + op 1 juli is nog niks te vertellen! Geen VIN en geen verwachtte levertijd. Jaa ergens eind november… Het is duidelijk steeds eind van de volgende maand Maargoed tot die tijd hoeven we gelukkig niet te fietsen! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
ldzwolle Posted October 18, 2022 Posted October 18, 2022 2 uur geleden, zei Maarten Verhaegh: Dat is mooi nieuws nu maar hopen dat ook de in Feb bestelde autos eindelijk geleverd gaan worden Dealer begreep er in mijn geval ook niks van de status veranderde van onbekend naar staat al in haven in nederland. Ze vermoeden dat het een gecancelde order is waarmee ik gewoon geluk heb.. Is een zwarte trouwens Quote
Maarten V Posted October 21, 2022 Posted October 21, 2022 Op 18-10-2022 om 22:12, zei ldzwolle: Dealer begreep er in mijn geval ook niks van de status veranderde van onbekend naar staat al in haven in nederland. Ze vermoeden dat het een gecancelde order is waarmee ik gewoon geluk heb.. Is een zwarte trouwens Vandaag het verlossende telefoontje van de dealer op 11-11-22 mag ik de HEV GT-Plus ophalen. Quote
Tonny1 Posted October 22, 2022 Posted October 22, 2022 Ik kreeg deze week de levertijd door van de net bestelde HEV GT line in de kleur Penta......week 35 2023 verwacht Quote
believer Posted July 23, 2023 Posted July 23, 2023 Wij hebben een kia sportage gt line besteld op 26 december 2022.Leveringsdatum was voorzien voor 15 juli 2023.De laatste informatie die we kregen was dat onder voorbehoud de wagen in produktie zou gaan op17 november 2023.Dan gaan er nog een paar weken over vooraleer deze geleverd wordt.Let wel, dit is ook bij vele andere merken het geval.Dus geduld,geduld,en nog eens geduld. Quote
Henri497 Posted July 24, 2023 Posted July 24, 2023 Heb je straks misschien wel de eerste 2024 Kia Sportage Ik probeer er maar iets positiefs uit te halen voor je Maar ik vind het in ieder geval een ontzettend fijne en complete uitvoering! Succes met het lange wachten! Quote
Wim-A Posted July 24, 2023 Posted July 24, 2023 Op 10-10-2022 om 23:05, zei Wim-A: Update: vandaag gehoord dat januari '23 zeer waarschijnlijk is .... En het is uiteindelijk eind maart 2023 geworden; op een dag na 9 maanden ... Quote
Kritische Klant Posted August 1, 2023 Posted August 1, 2023 Op 3 maart een Sportage PHEV GT-plusline besteld. Verwachte levertijd toen was september. Dealer laat niets van zich horen dus zelf maar eens gaan navragen. Tja, allerlei vage verhalen als dat er nog geen chassisnummer bekend is, de vraag groot is etc.. maar geen concreet antwoord op de vraag wanneer? Dealer verwacht dat het november gaat worden maar meer dan een verwachting kan het niet zijn. Ondertussen plaats de dealer advertenties op internet waar het model aangeboden wordt als direct leverbaar. Bij navraag blijkt dat een foutje te zijn. Een foutje aan mijn hoela dat is gewoonweg misleiden van de consument. Onderwijl staan er van de uitvoering wel demo's bij de dealer. Waarom worden die dan niet aan de klant geleverd. Sorry meneer, dat is onze policy tenslotte moeten belangstellenden een proefritje kunnen maken en deze worden niet eerder weggedaan eer dat ze weer een nieuwe demo binnen hebben. Klantvriendelijk???? Niet echt. Een nieuwe auto in november afnemen is voor mij geen optie. Dan laat je richting de toekomst heel veel geld liggen op een toekomstige inruil. Daarnaast voel ik er weinig toe om a.u.b. en dank je wel te moeten zeggen voor iets waar je €54K. voor moet aftikken. Aldus besloten een ingebrekestelling te doen en de overeenkomst op te zeggen en naar iets anders om te zien. Quote
Henri497 Posted August 1, 2023 Posted August 1, 2023 Hmm of het niet klantvriendelijk is om het demo model de deur uit te doen kan je nog over discussiëren. Dan is het namelijk alleen voor jou niet klantvriendelijk, maar wel weer heel klantvriendelijk voor potentiële kopers die er graag eentje IRL willen zien. Dat is wel een beetje de eerste levensbehoefte voor een showroom, om modellen te kunnen showen lijkt mij Ik heb geen idee hoe sterk dat je staat met een ingebrekestelling, ben geen jurist. Maar er is volgens mij geen keiharde leverdatum afgesproken, hooguit een verwachting? Hopelijk voor jou kun je er zo onderuit. Jammer dat je niet eerder hier terecht bent gekomen dan had je een betere inschatting van de gangbare levertijden gehad. En nee helemaal niemand vindt het leuk om negen maanden(plus) op een auto te moeten wachten waar je veel centjes voor moet neertellen. Zou zo niet weten hoe de levertijden bij vergelijkbare merken/uitvoeringen zijn maar als modellen uit voorraad leverbaar zouden zijn zou ik het ook vreemd vinden in deze tijd. Succes met de volgende keuze! Quote
Josa Posted August 6, 2023 Posted August 6, 2023 Kia schijnt het niet nodig te vinden zich te verbeteren en haar verantwoording te nemen. In februari 2023 bij Louwman Goes een nieuwe Sportage Dynamic Plus HEV besteld. Zou mei worden geleverd. Van maand naar maand wordt het langer en stijgt de arrogantie van Louwman. De laatste info was niet voor Q4. Tweedagen later niet eerder dan November 2023. Kia Nederland mijn probleem voorgelegd en in de eerste zin het model en type aangegeven wat ik besteld heb. Antwoord: het spijt hun verschrikkelijk dat ik zo lang op mijn "NIRO" moet wachten, maar mede door de oorlog in Oekraïne hebben zijn productieproblemen. Zelfs oorlogen worden misbruikt, om onder de eigen verantwoordelijkheid uit te komen! De regio manager van Louwman vind het niet nodig dat wij elkaar ontmoeten om de problematiek te bespreken. Hij is daar niet eerder daartoe bereid dan op het moment hij iets weet. Maar dat kan lang wachten want hij verteld niets anders dan dat hij niets weet en ook niet weet wanneer hij iets weet. Ik krijg wat te horen zodra de wagen bij hen gelost wordt!!!!!!! Wel heeft hij regelmatig aangeboden dat ik de order kostenloos mag cancelen en dat het voor hem ook niet leuk is omdat mijn inruilwagen steeds minder waard wordt. Maar hij zegt wel dat hij mij nog geen een herwaardering oplegt. Ik heb mijn vakantie voor dit jaar moeten afzeggen. Mijn aanbod dat hij per direct over mijn auto mag beschikken negeert hij. Een houding die past bij leen leverancier die geen klanten nodig heeft en alleen zijn eigen problemen ziet. Een fabrikant die na een jaar nog steeds niet op de marktproblemen ingespeeld heeft, is of te rijkelijk bedeeld met orders en heeft geen interesse in de problemen die zij veroorzaakt, of zeer slecht georganiseerd. Voor de mentaliteit bij Louwman heb ik geen goed woord over. Hopelijk mag ik toch een keer op audiëntie komen om de zaak te evalueren en er voor te zorgen dat ik mijn wagen krijg, die ik besteld heb en tegen de prijs die zij afgegeven hebben toen zij mij vroegen of zij de offerte nog een keer mochten bekijken, nadat ik meegedeeld had dat ik elders ging bestellen. Had ik ze maar nooit een tweede kans gegeven! Quote
Recommended Posts