Ga naar inhoud

Laadpasjes en Apps voor (PH)EV


Rick

Aanbevolen Berichten

  • 2 weken later...

Stja, hoe zit dat eigenlijk met de PHEV. hoe kunnen wij die onderweg opladen en welke laadpalen zijn onderweg geschikt ( met uitzondering van de snelladers want die zijn sowieso niet geschikt ) Wat is de laadtijd van de evt laadpalen onderweg geschikt voor de PHEV.  En dan, je gebruikt de evt geschikte laadpalen met een pasje, krijg je er een pas van Kia bij en/of hoe kom je aan een geschikte pas.

Voor het eerst een PHEV rijden brengt best wat vragen met zich mee.😏 zie graag jullie reacties hierop.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...
  • 5 weken later...
Op 9-8-2022 om 14:04, zei BarneyRubble:

Kia pass werkt super, zeker samen met de Kia Charge App, heb hem nu 2x daarmee publiek geladen😉

Waar is jou bericht gebleven van "en ik maar denken dat het gratis  etc is"? :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist, zei Rick:

Waar is jou bericht gebleven van "en ik maar denken dat het gratis  etc is"? :P 

Sorry, ik had het verkeerd begrepen, het abonnement is wel gratis, deze laatste factuur was van de laatste laad sessie in de maand augustus dus het klopt wel. 

Ga jij nou vandaag of morgen je PHEV ophalen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei BarneyRubble:

Sorry, ik had het verkeerd begrepen, het abonnement is wel gratis, deze laatste factuur was van de laatste laad sessie in de maand augustus dus het klopt wel. 

Ga jij nou vandaag of morgen je PHEV ophalen ?

Hahah Oops,

Komende week ergens als goed is :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 8 maanden later...

Hoe zit het hier met de PHEV rijders - Ik ben op zoek naar een laadpas zonder abonnement, maar zie de bomen niet meer in het bos van al deze verschillende laadleveranciers 🫣😂

Ik heb 2 voordelige laadleveranciers gezien denk ik en dat is "E-Flux" en "Engie" - alleen die laatste kan je momenteel geen laadkaart aanvragen...

"Kia easy" is ook een mogelijkheid.... prijs per kWh is wel iets duurder dan bovenstaande...

 Dus de vraag is simpel - Heb je een laadpas en zo ja welke ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uur geleden, zei Kia Jantje:

Hoe zit het hier met de PHEV rijders - Ik ben op zoek naar een laadpas zonder abonnement, maar zie de bomen niet meer in het bos van al deze verschillende laadleveranciers 🫣😂

Ik heb 2 voordelige laadleveranciers gezien denk ik en dat is "E-Flux" en "Engie" - alleen die laatste kan je momenteel geen laadkaart aanvragen...

"Kia easy" is ook een mogelijkheid.... prijs per kWh is wel iets duurder dan bovenstaande...

 Dus de vraag is simpel - Heb je een laadpas en zo ja welke ? 

De gratis Kia pas is vrij duur in gebruik heb ik gemerkt. 
Daarom heb ik de VandeBron laadpas erbij genomen.

Eerste 3 maanden gratis en daarna voor mij als Vandebron klant € 1,50 per maand. 
Die vaste kosten heb ik er na 3x laden al uit en dan scheelt het ook nog eens ca. 14 cent per Kw. 
Op een volle lading al bijna € 2,-(en dus geen startkosten van ca € 0,50 per beurt)

Je kan ook de Smoov app overwegen. https://smoovapp.eu/nl-nl
Geen pasje nodig, gewoon via de App in je telefoon.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De KIA pas is inderdaad vrij duur. Destijds gekozen voor de gratis Engie Zuid-Holland pas. Deze kent geen starttarief en op dit moment is de kWh prijs 0,31 cent inclusief btw. 

aangepast door kras
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...
9 uur geleden, zei BarneyRubble:

Kia gaat per 1 Oktober de starttarieven van de Kia Pass ( Kia Charge ) weer aanpassen, zie bijgevoegde pdf met de nieuwe prijzen🤔

Pricelist.pdf 272.34 kB · 2 downloads

De tarieven van Kia waren al niet de meest voordelige. Je krijgt  eenvoudig een pas van andere aanbieders die een stuk minder vragen per sessie en per Kw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Mijn laadpassen ervaring als PHEV rookie (pas sinds 30-8-2023 met de machtige machine onderweg) en na een inventarisatie:

1. In Amsterdam is het laden gemiddeld gezien(€ 0,32/KWh) het goedkoopst en in Haarlem verreweg het duurst (€ 0,65/Kwh). Met alle andere steden er tussenin (eigen ervaringen);

2. Het verschilt per gemeente enorm per pas aanbieder. In mijn gemeente: Kia Charge is verreweg het duurst (€ 0,75/KWh), E-Flux (Road) de goedkoopste (€ 0,46/KWh), lang leve de aanbestedingen en concurrentie;

3. Shell Recharge, Vattenfall InCharge, Eneco eMobility zijn alleen bij hun eigen palen wat goedkoper;

4. De starttarieven, die je betaalt per laadsessie als je geen abo hebt, lopen ook veel uiteen. Van € 0,00 bij Smoov (maar die zijn per KWh vaak € 0,10 duurder), via NL-MAB (€ 0,12) naar - wederom de duurste - Kia Charge (€ 0,59); 

5. Het lijkt erop dat bijna alle MSP (Mobile Service Providers) die hun prijzen afstemmen op de CPO's (Charge Point Operator) en gelijk trekken naar € 0,57/KWh.

 

Mijn conclusie, na veel info van diverse sites, vergelijkers en consumentenbonden opgezogen te hebben, is deze: 

1. Ik vind het een dichtbegroeid woud (aanbieders) van bijna ondoorgrondelijke bomen rijen (laadpalen);

2. Ik zal Kia Charge alleen gebruiken in noodgevallen;

3. Ik heb veel verschillende passen aangevraagd (8 stuks), klinkt overdreven, maar is economischer;

4. Ik kijk goed in de apps, waar welke pas het laagste tarief heeft;

5. Het is al met al een stuk onoverzichtelijker dan die vloeistof slang in je tank hangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...