Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij deze een topic voor informatie over laadpasjes en apps.
 

  • 2 weeks later...
Posted

Stja, hoe zit dat eigenlijk met de PHEV. hoe kunnen wij die onderweg opladen en welke laadpalen zijn onderweg geschikt ( met uitzondering van de snelladers want die zijn sowieso niet geschikt ) Wat is de laadtijd van de evt laadpalen onderweg geschikt voor de PHEV.  En dan, je gebruikt de evt geschikte laadpalen met een pasje, krijg je er een pas van Kia bij en/of hoe kom je aan een geschikte pas.

Voor het eerst een PHEV rijden brengt best wat vragen met zich mee.😏 zie graag jullie reacties hierop.

  • 3 months later...
Posted

Iemand inmiddels al ervaring met laadpasjes of de kia laadpas?
Welke zijn handig en gewoon gratis om in je auto te leggen?

Posted (edited)

Kia pass werkt super, zeker samen met de Kia Charge App, heb hem nu 2x daarmee publiek geladen😉

Edited by BarneyRubble
  • Like 1
  • 5 weeks later...
Posted
Op 9-8-2022 om 14:04, zei BarneyRubble:

Kia pass werkt super, zeker samen met de Kia Charge App, heb hem nu 2x daarmee publiek geladen😉

Waar is jou bericht gebleven van "en ik maar denken dat het gratis  etc is"? :P 

Posted
Zojuist, zei Rick:

Waar is jou bericht gebleven van "en ik maar denken dat het gratis  etc is"? :P 

Sorry, ik had het verkeerd begrepen, het abonnement is wel gratis, deze laatste factuur was van de laatste laad sessie in de maand augustus dus het klopt wel. 

Ga jij nou vandaag of morgen je PHEV ophalen ?

Posted
1 uur geleden, zei BarneyRubble:

Sorry, ik had het verkeerd begrepen, het abonnement is wel gratis, deze laatste factuur was van de laatste laad sessie in de maand augustus dus het klopt wel. 

Ga jij nou vandaag of morgen je PHEV ophalen ?

Hahah Oops,

Komende week ergens als goed is :) 

  • 8 months later...
Posted

Hoe zit het hier met de PHEV rijders - Ik ben op zoek naar een laadpas zonder abonnement, maar zie de bomen niet meer in het bos van al deze verschillende laadleveranciers 🫣😂

Ik heb 2 voordelige laadleveranciers gezien denk ik en dat is "E-Flux" en "Engie" - alleen die laatste kan je momenteel geen laadkaart aanvragen...

"Kia easy" is ook een mogelijkheid.... prijs per kWh is wel iets duurder dan bovenstaande...

 Dus de vraag is simpel - Heb je een laadpas en zo ja welke ? 

Posted
10 uur geleden, zei Kia Jantje:

Hoe zit het hier met de PHEV rijders - Ik ben op zoek naar een laadpas zonder abonnement, maar zie de bomen niet meer in het bos van al deze verschillende laadleveranciers 🫣😂

Ik heb 2 voordelige laadleveranciers gezien denk ik en dat is "E-Flux" en "Engie" - alleen die laatste kan je momenteel geen laadkaart aanvragen...

"Kia easy" is ook een mogelijkheid.... prijs per kWh is wel iets duurder dan bovenstaande...

 Dus de vraag is simpel - Heb je een laadpas en zo ja welke ? 

De gratis Kia pas is vrij duur in gebruik heb ik gemerkt. 
Daarom heb ik de VandeBron laadpas erbij genomen.

Eerste 3 maanden gratis en daarna voor mij als Vandebron klant € 1,50 per maand. 
Die vaste kosten heb ik er na 3x laden al uit en dan scheelt het ook nog eens ca. 14 cent per Kw. 
Op een volle lading al bijna € 2,-(en dus geen startkosten van ca € 0,50 per beurt)

Je kan ook de Smoov app overwegen. https://smoovapp.eu/nl-nl
Geen pasje nodig, gewoon via de App in je telefoon.

  • Like 1
Posted (edited)

De KIA pas is inderdaad vrij duur. Destijds gekozen voor de gratis Engie Zuid-Holland pas. Deze kent geen starttarief en op dit moment is de kWh prijs 0,31 cent inclusief btw. 

Edited by kras
  • Like 1
  • 3 months later...
Posted

Ik zie door de bomen het bos niet meer en laad nu alleen thuis op (liefst als de zon op de zonnepanelen schijnt). Op vakantie 3 weken op benzine gereden. Met een dakkoffer, 120 km/uur was het verbruik 6,4 liter per 100 km.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • 3 weeks later...
Posted

Mijn laadpassen ervaring als PHEV rookie (pas sinds 30-8-2023 met de machtige machine onderweg) en na een inventarisatie:

1. In Amsterdam is het laden gemiddeld gezien(€ 0,32/KWh) het goedkoopst en in Haarlem verreweg het duurst (€ 0,65/Kwh). Met alle andere steden er tussenin (eigen ervaringen);

2. Het verschilt per gemeente enorm per pas aanbieder. In mijn gemeente: Kia Charge is verreweg het duurst (€ 0,75/KWh), E-Flux (Road) de goedkoopste (€ 0,46/KWh), lang leve de aanbestedingen en concurrentie;

3. Shell Recharge, Vattenfall InCharge, Eneco eMobility zijn alleen bij hun eigen palen wat goedkoper;

4. De starttarieven, die je betaalt per laadsessie als je geen abo hebt, lopen ook veel uiteen. Van € 0,00 bij Smoov (maar die zijn per KWh vaak € 0,10 duurder), via NL-MAB (€ 0,12) naar - wederom de duurste - Kia Charge (€ 0,59); 

5. Het lijkt erop dat bijna alle MSP (Mobile Service Providers) die hun prijzen afstemmen op de CPO's (Charge Point Operator) en gelijk trekken naar € 0,57/KWh.

 

Mijn conclusie, na veel info van diverse sites, vergelijkers en consumentenbonden opgezogen te hebben, is deze: 

1. Ik vind het een dichtbegroeid woud (aanbieders) van bijna ondoorgrondelijke bomen rijen (laadpalen);

2. Ik zal Kia Charge alleen gebruiken in noodgevallen;

3. Ik heb veel verschillende passen aangevraagd (8 stuks), klinkt overdreven, maar is economischer;

4. Ik kijk goed in de apps, waar welke pas het laagste tarief heeft;

5. Het is al met al een stuk onoverzichtelijker dan die vloeistof slang in je tank hangen.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...