tijdjes123 Posted November 13, 2020 Posted November 13, 2020 Ik was vanmiddag met kia aan het chatten omdat in de ceed prijslijsten staat aangegeven dat alleen de prijs geld voor voorraadmodellen. Nu gaf de medewerker aan dat er eind deze maand 1.5 mild hybrid motoren komen. Heeft iemand al meer informatie van zijn/haar dealer of nieuwe prijzen en hoeveel PK deze motoren gaan leveren? Quote
marijn.hak Posted November 13, 2020 Posted November 13, 2020 Google geeft mij de volgende site als 3e resultaat:https://www.wintersdeals.nl/kia/acties/1-5-t-gdi-mhev-automaat-gt-line-edition-3/Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk Quote
Ovide Posted November 18, 2020 Posted November 18, 2020 (edited) Dit zal dezelfde 1.5 motor zijn als in de nieuwe Hyundai I30. Daar levert deze 160 PK. Edited November 18, 2020 by Ovide Quote
pdakkerman Posted December 18, 2020 Posted December 18, 2020 Wie kan mij uitleggen wat het voordeel is van de 1.5T-MHEV tov de 1.5T. Naast de uitstoot natuurlijk. Komt het erop neer dat je meer betaald bij de aankoop en dat je dit dan terugverdiend aan de pomp. (En het milieu) Beetje net als zonnepanelen, eerst investeren en dan terugverdienen. Quote
marijn.hak Posted December 18, 2020 Posted December 18, 2020 Wie kan mij uitleggen wat het voordeel is van de 1.5T-MHEV tov de 1.5T. Naast de uitstoot natuurlijk. Komt het erop neer dat je meer betaald bij de aankoop en dat je dit dan terugverdiend aan de pomp. (En het milieu) Beetje net als zonnepanelen, eerst investeren en dan terugverdienen. Inde praktijk zijn die uitstoot- en verbruiksverschillen vaak erg klein, maar dat zal nog moeten blijken bij gebruikerstesten. Is vooral een fiscaal verhaal natuurlijk (CO2 gekoppelde BPM)Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk Quote
pdakkerman Posted December 18, 2020 Posted December 18, 2020 Maar voor mijn bijtelling zal het waarschijnlijk niet uitmaken. IK ben waarschijnlijk duurder uit met de mild hybride met mijn bijtelling. Maar m'n baas wellicht niet met de brandstof Quote
marijn.hak Posted December 18, 2020 Posted December 18, 2020 51 minuten geleden, pdakkerman zei: Maar voor mijn bijtelling zal het waarschijnlijk niet uitmaken. IK ben waarschijnlijk duurder uit met de mild hybride met mijn bijtelling. Maar m'n baas wellicht niet met de brandstof Bijtelling is altijd op basis van Fiscale waarde, dus dat kan je wat meer in bijtelling kosten als de MHEV een duurdere waarde heeft. Het kan echter wel - gek genoeg - qua leasebedrag gunstiger zijn, omdat bijvoorbeeld de verwachte restwaarde en/of operationele kosten lager uitvallen dan de andere versie. Op basis van de cijfers kan ik niet zien hoeveel duurder de MHEV-versie is, maar als het bijvoorbeeld €1500,- is zal dat qua bijtelling geen extreem verschil maken. Quote
Recommended Posts