Jump to content

Recommended Posts

Posted

Best forum,

Er is de afgelopen jaren veel gesproken over de wiebelende trekhaken die Kia in het begin leverde voor de Niro Hybrid. Ik was zelf een van de eersten met een afneembare haak die het niet accepteerde en heb toen van KMNL een afneembare Mobis trekhaak (gefabriceerd door Hyundai) gekregen en die ook naar volle tevredenheid met mijn fietsdrager gebruikt (en nog steeds).

Nu heeft mijn dochter een gebruikte Niro Hybrid uit 2017 aangeschaft met een vaste trekhaak. Dat blijkt een wiebelhaak te zijn die zelfs met de hand is te bewegen. Vrijwe onbruikbaar voor een fietsdrager. Ik meen me te herinneren dat Kia hiervoor iets van verstevigde tussenstukken heeft laten monteren voor deze trekhaken? Maar omdat ik de draad een beetje kwijt ben kan iemand me daar mss hierover informeren?

Het heeft er alle schijn van dat er aan deze haak nooit is aangepast. De vorige eigenaar kan zich dat ook niet herinneren, ook omdat hij geen last heeft gehad. Hij gebruikte de Niro alleen om een aanhanger te trekken en nooit voor een fietsdrager. En juist bij het gebruik van de fietsdrager zijn de wiebel problemen.

Alvast dank.

Posted

Dank voor je reactie.

Mag ik weten welke dealer dat was?

Posted

Dank!

• 1 year later...
Posted

Vandaag ben ik lid geworden van dit forum. Over de wiebelende gdw trekhaak in combinatie met een fietsendrager is op dit forum nogal wat te doen geweest. Sinds vorige week ben ik de blije eigenaar van Kia Niro DE 1.6 GDi HEV DynamicLine Travel Connect, bj 2018. De dealer heeft een afneembare gdw T60 trekhaak gemonteerd, hoewel ik om een vaste had gevraagd. Volgens de dealer  is de afstand van de afneembare kogel tot het wegdek hoger (vanaf boven 46 cm) dan bij de vaste. De verwachting is dat de caravan bij verkeersdrempels daarmee niet in contact komt. Vandaar de montage van de afneembare.  De kogel zit niet voor de kentekenplaat, dus laat ik hem lekker zitten. Maar nu de fietsendrager. Ik heb de trekhaak hier nog niet mee belast, maar begin hem nu toch wel te knijpen. De ANWB expert desgevraagd zegt niet op de hoogte te zijn van klachten over deze trekhaak. Wat is jullie ervaring met de gdw T60 gemonteerd op mijn Type Kia Niro?  Ik ben benieuwd! 

IMG_0863.jpeg