Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste mede Kia-rijders,

Ik heb al 2,5 jaar een Niro Hybrid (2019) in mijn bezit. Nu valt mij al sinds die tijd op dat bij het wegrijden soms een enorme klap te horen is. En te voelen, het lijkt alsof je van achter wordt aangereden. Alsof er iets blokkeert in de versnellingsbak/aandrijving of iets dergelijks. Je schrikt je het apezuur. Ben er al een paar keer mee bij de dealer geweest, maar er is niet duidelijk waar dit door komt. Recent zijn uit voorzorg de bobine en bougies vervangen, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Er is geen pijl op te trekken wanneer het probleem zich voordoet, soms heb ik er een week geen last van en de week erop bijna elke dag. 

Zijn er mensen hier die bekend zijn met dit probleem? 

Gr

Marc

Posted (edited)

A: vaste remmen, een paar keer hard remmen

B: fout in de DCT, snel naar de dealer.

Edited by Gerd_NL
  • 11 months later...
Posted
Op 14-7-2022 om 15:57, zei Gerd_NL:

A: vaste remmen, een paar keer hard remmen

B: fout in de DCT, snel naar de dealer.

Hallo, ik heb met mijn plm 3 jaar oude Xceed PHEV precies hetzelfde. Soms een harde klap bij wegrijden uit stilstand. Vanmiddag bij de dealer geweest. Ze hebben geen foutcode gevonden bij uitlezen en willen nu voor de zekerheid de olie van de automaat verversen. Mijn vraag is hoe het met de Niro uit dit item is afgelopen. Is het opgelost?

• Like 1
Posted
Op 22-6-2023 om 14:41, zei PHEV:

Hallo, ik heb met mijn plm 3 jaar oude Xceed PHEV precies hetzelfde. Soms een harde klap bij wegrijden uit stilstand. Vanmiddag bij de dealer geweest. Ze hebben geen foutcode gevonden bij uitlezen en willen nu voor de zekerheid de olie van de automaat verversen. Mijn vraag is hoe het met de Niro uit dit item is afgelopen. Is het opgelost?

Bij mij hebben ze em helemaal nagekeken ook, en niks gevonden. Probleem speelt nog steeds 

Posted
11 minuten geleden, zei fiddler:

USA forum:

https://www.kia-forums.com/threads/occasional-hard-loud-shift-from-start-on-new-niro-phev.342780/

schijnt dat ze de electromotor, versnellingsbak en koppeling moesten vervangen ?

Zo, dat is een flinke schadepost dan. Ik heb het nu 2x aangegeven bij de dealer. Het is een private lease Niro. In november loopt de lease af en dan mogen ze het van mij zelf gaan oplossen. 

• 1 month later...
Posted

Hallo, ik heb eerder geschreven over die klap bij wegrijden uit stilstand bij mijn Kia XCeed plug in. Inmiddels heeft de Kia-dealer bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt op 25 juli ook de versnellingsbakolie vervangen. “voor de zekerheid” zei de dealer. Sindsdien is die klap niet meer voorgekomen. We hebben sindsdien een paar duizend km gereden. Ik meld dit maar even voor de mensen die nog last hebben van die klappen.