Ceed 3
2018->heden
Alles over de Kia Ceed 3 vind je hier
231 topics in dit forum
-
- 2 volgers
- 6 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hoi, in de voertuiginstellingen van mijn nieuwe wagon zit ook een vinkje voor Ambient Light (ik heb het menu in het Engels staan). Maar ik kan nu niet echt ontdekken wat dit effectief doet. Van de handleiding word ik ook niet echt wijzer - anders dat er staat dat dan sfeerverlichting in- of uitgeschakeld wordt. Weet iemand wat dit precies aanzet en onder welke omstandigheden?
Laatste antwoord door Chris van Meer, -
- 1 volger
- 45 antwoorden
- 6,4k weergaven
ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een bakje voor in de armsteun zodat ik mijn kleine grut beter kan organiseren. Iemand toevallig al zoiets gezien? Ik bedoel dus zoals in bijgevoegde afbeelding maar dan voor de proceed 2020.
Laatste antwoord door Starry, -
bandenspanning
door tijdjes123- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Ik heb de auto nu ongeveer 1 jaar. Echter heb ik nog nooit mijn banden opgepompt. En ze zijn nogsteeds 2.7. Iemand anders die ze ook nog nooit heeft opgepompt?
Laatste antwoord door Rickvi1, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vandaag dan eindelijk de sleutels van de auto mogen ontvangen. Eerste 200km eral op zitten, de auto bevalt super! Morgen even kenteken verlichting aanpassen naar LED en in de achterbak ook LED verlichten erin zetten. Hier nog even wat foto's.
Laatste antwoord door xl3laz3rx, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Vorige week heeft de Ceed SW een update gehad van het entertainment/navigatie systeem. op zich prima, kan weinig verschillen vinden. Een zichtbaar verschil is dat je snelheid in het navigatiesysteem wordt weergegeven. Fijn, maar het ziet er wel een beetje "oud" uit/ Dit geldt ook voor het hele nieuwe navigatiesysteem, de kleuren zijn gewijzigd, Door de fletse kleuren oogt het niet meer modern en strak... Persoonlijk vind ik dit geen vooruitgang. Ervaren jullie dit ook? En welke verschillen hebben jullie ontdekt?
Laatste antwoord door marijn.hak, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 8k weergaven
Is het mogelijk om de ramen en het schuif/kanteldak met de sleutel te openen? Ik heb al dingen geprobeerd als de ontgrendel-knop lang indrukken, maar er gebeurt niets. Van de ramen zou ik het wel gek vinden als het niet kan, dat is toch al vrij lang gemeengoed op auto's. Voor het schuif/kanteldak zou het een leuke extra zijn.
Laatste antwoord door Huuv, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vanochtend opgehaald, onze Cee'd Sportswagon 1.4 DynamicPlus line DTC. Erg blij mee. Met alle plezier de tijdelijk Golf achtergelaten. Voordelen: Veel Nadelen, mindere dingen: - Geen parkeer sensoren vóór - Universele dakdragers passen niet (zelf niet goed naar gekeken) - LKA staat altijd aan bij gebruik Adaptieve Cruiscontrole - Geen 12v of usb contact voor de achterbank (wel in de kofferbak) De kofferruimte is gigantisch. Van deze auto gaan we een hoop lol hebben.
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Zijn er meer mensen die last hebben van het probleem dat mijn touchscreen van mijn Ceed SW uit 2020 zelf verspringt? Linksboven waar de knop “menu” zit wordt geactiveerd zonder dat ik het aanraak. Scherm is schoon
Laatste antwoord door Denholt, -
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Is het mogelijk om de bochtenverlichting uit te schakelen? Ik vind het zo’n nutteloze gadget en ik vind het er maar raar uitzien.
Laatste antwoord door thewizardbc, -
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste allen, Als hier al iets staat in het woud der topics, dan zie ik graag de link. Ik kon er niks over vinden. Ik merk bij mijn Ceed Sportswagon 1.6 CRDi DCT7 ExecutiveLine 5D 85kW (3 maart ontvangen), dat de cruise control icm DCT erg gevoelig is. Als ik op de snelweg rijd en ik ga een brug op/in een tunnel omhoog, schakelt de automaat onwijs snel terug naar zn 6 en soms zelfs naar 5 of zelfs zn 4. Terwijl als ik "zelf gas geef" de automaat gewoon in zn 7 blijft. Ik ben benieuwd naar ieder zn ervaring. Gr
Laatste antwoord door Rickvi1, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Sinds de laatste, overigens fijne update, begint mijn navigatie continue in 2D (bovenaanzicht). Ik heb in de instellingen de voorkeur op 3D gezet, maar hij springt telkens terug naar 2d als ik de auto opnieuw start. (ceed 2019). Klinkt bekend?
Laatste antwoord door MightyM, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Zijn er leden die een fietsendrager op de achterklep / bumper gebruiken bij het ontbreken van een trekhaak? De achterbumper lijkt nogal makkelijk in te deuken als je erop drukt en vraag me af of ie stevig genoeg is. Kia dealer geeft er zelf geen antwoord op.
- 5 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hierbij wil ik mijn eerste ervaringen delen over de Ceed als caravantrekker. De eerste (korte) ritjes zijn inmiddels achter de rug. Op mijn Ceed sportswagon zit een afneembare trekhaak (kon niet anders i.v.m. parkeersensoren). Deze trekhaak is makkelijk te monteren en het geheel voelt heel degelijk aan. De 13 polige stekker moet je naar beneden klappen en ook dat voelt stevig aan. Bij het aankoppelen van de caravan (leeg ongeveer 1000 kg) zie ik de achterkant wel iets inzakken maar niet overdreven. Het geheel blijft redelijk vlak. Het rijden met de caravan gaat opvallend gemakkelijk. De Ceed heeft een automaat en ook dat gaat soepel doordat de maximale trekkrach…
Laatste antwoord door cgyj, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, Ik rij sinds enkele maanden een Ceed SW , bevalt goed alhoewel de bekende issues beginnen te irriteren: Je voelt werkelijk alle oneffenheden of zelfs strepen via de banden/wielen terug in de auto/stuur. Auto trekt naar rechts bij loslaten van stuur en bij "Automatisch" sturen zit de auto altijd tegen of op de rechter belijning (Software ?) Maar mijn vraag is of ik ingebakken flitscamera's kan uitschakelen ? In mij geval heb ik altijd een waarschuwing bij de afslag Almere-Hout op de A27 , deze wil ik deleten , maar hoe ? Alvast bedankt voor de response. Richard
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Sinds vorige week hebben we onze nieuwe auto maar helaas zit hier nog geel halogeen licht in de koplampen.. nu had ik whitevision lampjes besteld voor een witte look maar de koplamp blijft vol geel licht geven... ligt dit aan de lens in de koplamp of heeft dit een andere oorzaak ?
Laatste antwoord door Starry, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Onze oude C'eed 2012 had correcte parkeersensoren. De nieuwe Ceed, Dynamicplusline zijn door dealer parkeersensoren voorzijde ingebouwd. Helaas voldoen niet. De sensoren, merk waarschijnlijk tomtom kunnen alleen piepen. Geen indicatie afstand cq display. Kan dit aangepast worden?
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Heb tijdens een review van de nieuwe skoda Octavia een journalist of test rijder of wat ever je die mensen noemt was heel de tijd lovend over het interieur. Groot was mijn verbazing dat hij niets zij over de midden console! Hier een foto vd Octavia is dus juist het zelfde als in de kia ceed!
Laatste antwoord door Jurgen Behets, -
- 0 antwoorden
- 837 weergaven
hoi, Ik rijd in een ceed 2019 model sinds 1,5 jaar. Het is een PL auto. Op vorige modellen zonder trekhaak gebruikte ik regelmatig achterklep fietsendragers, zoals de montblanc rear trail multi drager. Deze drager kan 3 fietsen dragen tot max 45kg. De drager steunt op de achterbumper, maar als ik die voel met mijn handen, kun je em zo induwen, hij lijkt dus niet erg stevig, en ik ben bang dat de kunststof bumper kan scheuren. Gebruikt hier iemand zulke fietsendragers, met vergelijkbaar gewicht op zijn kia 2019? Een trekhaak vind ik zonde van mijn geld, daar ik over 2,5 jaar weer aan een nieuwe auto begin en we de fietsen niet erg vaak zullen meenemen.
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Vanaf 31 maart 2018 is ecall in nieuwe auto's verplicht. Nu zit volgens de kia chat en de dealer geen ecall op de auto. Maar de auto is toch pas sinds half 2018 bij de dealers uitgekomen? Is het dan niet verplicht om te hebben?
Laatste antwoord door meeder, -
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hi mede Kia rijders, Sinds 3 maanden trotse eigenaar van den Kia Ceed 2018 Executive line. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er merkbaar overal rammeltjes hoorbaar zijn. Denk hier bij aan het dak, midden console en deuren. Ik heb een Pano dak en daar ligt het niet aan. Waarschijnlijk moet binnenkort bij de dealer heel het hemeltje eruit. Na een aantal keer terugkomen is het nog steeds niet opgelost... De deuren trillen door het JBL sound pakket, dit heb ik middels zelf opgelost d.m.v. isolatie. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen last van hebben. Bij het Tweakers forum zijn er meerdere te vinden met vergelijkbare problemen. Verstuurd vanaf mijn SM-G965…
Laatste antwoord door Nightmare, -
Stoelverwarming
door Hootch- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb het gevoel dat de stoelverwarming van de Kia Ceed sw (2020) niet goed werkt. Krijg namelijk geen gelijke verwarming in de stoel, sommige delen voelen warm aan en sommige delen niet, dit zorgt voor een onaangenaam warm/koud gevoel. het lijkt wel of er koude lucht wordt geblazen (wat natuurlijk niet is). Bij mijn vorige auto (Seat Loen) was de stoelverwarming op het zitvlak normaal verspreid wat zorgde voor een gelijkmatige warmte, zelfs te warm in stand 2 en 3. In de Ceed is de warmte pas goed voelbaar in de maximale stand 3, maar dan nog steeds met koud/warm gevoel. Herkennen jullie dit?
Laatste antwoord door floyd, -
- 1 volger
- 22 antwoorden
- 7,8k weergaven
De Ceed SW executiveline beschikt over een elektrische achterklep. Nu vraag ik mij af of het Nederlandse model ook de sensor in de achterbumper heeft voor het openen zonder op de afstandsbediening te drukken? Ik krijg het bij die van mij maar niet aan de praat. Heb al meermalen een paar minuten achter de achterklep gestaan zonder resultaat. In het instellingen menu heb ik een vinkje gezet bij "slimme achterklep" of was het "intelligente achterklep", dat weet ik zo even niet meer.
-
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste mede (Pro)ceed bezitters; ik heb een accessoire laten inbouw betreffende: https://webshop.kia.nl/accessoires/styling/0/66650ADE20W&modelid=141/. Nu is het zo dat wanneer je instapt dat aan zowel de bestuurders- als aan de passagierszijde de voetenverlichting gaat branden (op een fellere stand). Zodra je gaat rijden dan blijft alleen de bestuurderszijde branden (iets minder fel). Echter de passagierszijde gaat dan helemaal uit. Ik had verwacht dat deze kant ook blijft branden met deze accessoire. Ik heb dit voorgelegd aan mijn dealer en die geeft aan dat dit klopt. Eigenwijs als ik ben heb ik het idee dat dit ook met deze accessoire zou moeten blijven brand…
Laatste antwoord door Renzo4000, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Eindelijk is mijn Kia besteld. Leasen is leuk, maar je hebt zelf geen enkele controle. Ik wilde een e-Niro. Met dank aan wat persoonlijke omstandigheden ging het in de 4% regeling niet meer lukken. Toch eeen poging gedaan om het voor elkaar te krijgen, maar als dan én de baas en de leasemaatschappij niet meewerken... Laat maar, ik verbrand wel weer benzine. In november diverse proefritten gemaakt bij onze dealer (we rijden ook en Picanto GT-line) en gekozen voor een Ceed wagon 1.4 Automaat Dynamic Plus Line. Helaas had de baas tot afgelopen sinsdag nodig om hem te bestellen..... Maar goed hij is bij de LM besteld. Een metallic rode. Het echte wachten b…
Laatste antwoord door makia, -
- 1 antwoord
- 718 weergaven
Hallo kan iemand mij vertellen waarop de 12 volt contact dozen zijn afgezekerd van een ceed sw uit 2015. Wil graag een omvormer kopen. Wat kan deze maximaal leveren? Groetjes bas
Laatste antwoord door Murcielaygo,