Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

H

37 minuten geleden, Brainiac zei:

mn rijstijl is in principe "normaal" alleen heb ik een erg gevoelige automaat vind ik.

Met de ACC ingeschakeld schakelt ie steeds terug naar zn 6 (soms zelfs 5) wanneer ik een kleine helling/brug/heuvel/einde tunnel op ga.

Ook als ik een auto inhaal als de ACC net heeft ingehouden...

Hoogst irritant ook.

Dat terugschakelen kan ik beamen, de 1.4 benzine versie doet dit ook, aac wel of niet ingeschakeld.

Zet je automaat in sportstand dan wordt het bij beperkte snelheid helemaal een drama, de auto wordt dan "springerig". Elke knipoog naar het gaspedaal resulteert in een neus die de lucht in wil.

Ik rijd beroepshalve in verschillende auto's met automaat, zowel DSG/sport-tronic/ conventionele automaat, maar dit gedrag heb ik bij geen enkele andere automaat. Zal toch wel met mider verfijnde elektronica te maken hebben.

aangepast door Boanvdv
Geplaatst
mn rijstijl is in principe "normaal" alleen heb ik een erg gevoelige automaat vind ik.
Met de ACC ingeschakeld schakelt ie steeds terug naar zn 6 (soms zelfs 5) wanneer ik een kleine helling/brug/heuvel/einde tunnel op ga.
Ook als ik een auto inhaal als de ACC net heeft ingehouden...
Hoogst irritant ook.
Ok, ik krijg in september nl ook de diesel met automaat. Rij nu in een Megane met EDC/diesel. Bij de benzine versies is daar ook erg gevoelig, bij de diesel juist niet. Had verwacht dat het bij de Kia ook zo was, maar blijkbaar zijn de diesels daar hetzelfde geprogrammeerd als de benzine, hooguit een andere toeren schakelmoment.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 17-6-2020 om 16:12, Brainiac zei:

Ceed Sportswagon 1.6 CRDi DCT7 ExecutiveLine 5D 85kW

"Uw brandstofverbruik is gemiddeld 6,46 liter per 100 km en gebaseerd op de bij ons laatst bekende kilometerstand."
bij een kmstand 10742

20200804_125809.jpg

Geplaatst
Zo... Das best een stevig verbruik

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

1 op 16 stevig?
Valt wel mee, vind ik. Erg netjes hoor.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Ik heb net de eerste 2000km er op zitten met de 1.4 T-GDi met automaat én sta op 7,1ltr / 100 km. Wel ook kortere ritten, wat het verbruik niet ten goede komt. Langere ritten kruipt hij nu richting de 6,3 ltr / 100 km.

Ik heb het gevoel dat de vooral de eerste 1000km fors onzuinig waren, daarna begint hij ineens zuiniger te rijden. Wellicht te maken met het 'inrijden', viel mij bij mijn vorige leaseauto (Opel Astra) ook op. Die begon zuiniger te rijden na zo'n 4 / 5 duizend kilometer.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Geplaatst

ik rijdt gemiddeld met de 1.4 dct 1 op 11-12. voornamelijk rijden we in sportmodus en veel cruisecontrol met 5+ km/u bovenop de maximum snelheid. 
er staat nu circa 8000km op de teller. 

Geplaatst

Mag ik vragen welke benzine er wordt getankt? Ik ontvang zeer binnenkort mijn ProCeed 1.4 automaat en tank altijd Aral Euro 102. Zal even kijken wat mijn verbruik gaat zijn.

Heb kort geleden euro 102 getankt bij de Seat Mii, waar mijn vriendin altijd euro 95 tankt maar het rijden was merkbaar fijner en ook veel meer km's, aldus mijn vriendin. Misschien is dit voor sommige een optie om te testen. Ik woon zelf op steenworp afstand van Duitsland dus heb makkelijk praten, sorry.

Geplaatst

ik heb de auto ingereden om sportstand .. echter wel altijd de toerenteller in de gaten gehouden.. 
hier heeft de versnellingsbak niet de neiging om met een beetje gas direct terug te schakelen van de 7e naar de 5e/4e echter schakelt hij wel terug naar de 6e, dit ervaren wij niet als springerig...

het verbruik is met de E10, helaas mag ook ik niks anders tanken van de tankpas. 

komende week gaat de auto een weekje op vakantie, mogelijk dat op deze lange afstand een ander verbruik haalbaar is. 

Geplaatst
Op 4-8-2020 om 13:04, Brainiac zei:

20200804_125809.jpg

Ik heb ook een verbruik van 1 op 16, maar dan met de 1.4 T -GDi.

Wel staat mijn rijbereik op +- 700 met een volle tank, de jouwe op 850...

Dacht dat de tankinhoud gelijk was voor benzine en diesel.

Dan moet jouw 'algemeen' verbruik toch eerder naar de 1 op 18 gaan ?

Geplaatst

Ff opgezocht op het MTC Dashboard, Ben nog niet onder de indruk van het verbruik al zitten er momenteel nog relatief veel kortere ritten tussen en dat is echt funest voor het verbruik. (1.4 met automaat)d09eb25c1431387866286ce798a59ffc.jpg

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Gemiddelde snelheid 50 km/u:animals_055:

aangepast door Boanvdv
  • 1 maand later...
Geplaatst

Na 7 maanden heb ik dan (denk ik) eindelijk de reden gevonden van het onzuinig rijden.

Als ik op adaptieve CC rij en mn automaat in "automaat", dan schakelt ie heel snel al terug naar zn 6 of soms wel naar zn 5 als ik een tunnel naar boven rij of een viaduct naar boven.

Als ik mn automaat op "manual" zet in zn 7, dan blijft ie ook in zn 7 en geeft de tripinfo (op de snelweg) nu 1/19 a 1/20 aan.

Puntje voor bij het eerste onderhoud binnenkort denk ik. Ik zit nu tegen de 28000km (auto is vanaf 3 maart 2020)

Geplaatst

Het terugschakelen bij iets een glooiing is me bekend, echter komt het bij mij niet vaak voor en zeker niet naar de 5. Voor zover ik kan nagaan verschilt dit niet met adaptive CC of zonder op CC. Ik rijd op de snelweg in ieder geval zonder adaptive. Vind dit erg hinderlijk. Maar ik zal eens proberen om de automaat in manual te zetten. Ben benieuwd hoe de auto dan reageert en verbruikt.

Overigens is het verbruik nu wel een stuk gunstiger met de max. 100 km. Nu gemiddeld 1:15,7. Als ik de boordcomputer zie dan rijd ik op de snelweg 1:18 dus op de automaat zonder adaptive.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...