Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wij hebben sinds vorig jaar een kia ceed met een 1.0 motor 120 pk.

Sinds een korte tijd als we een bepaalde snelheid rijd bijvoorbeeld 50 of 80 km per uur.

Dan lijkt dat de motor niet fijn loopt.

Hij lijkt te hapering of stotterig  te reageren. 

Bij een constante snelheid

Ook als je gas geeft dan lijkt ie in te houden.

Ik heb al octaan 98 getankt en een flesje injectie reiniger in de tank gegooid.

Maar helaas geen verbetering 

Weet iemand hoe dit kan???

Posted
Op 29-7-2022 om 09:23, zei evdk:

Dan lijkt dat de motor niet fijn loopt.

Hij lijkt te hapering of stotterig  te reageren. 

Bij een constante snelheid

Gebeurt dit alleen wanneer er een zware energieverbruiker zoals de airco aan staat?  Mijn Picanto heeft namelijk dit symptoom, hij stottert even wanneer de aircopomp aanslaat. Maar dit is eigenlijk alleen typisch voor motortjes met laag vermogen. Ik heb ook nog een Ceed met 120 pk die hier totaal geen last van heeft.

Posted

1 Niet fijn lopen bij constante snelheid: Ik herken dit niet, bij constante snelheid. (Wel bij de Ford hieronder)
2 Het lijken in te houden bij gas geven: Alleen bij versnellen heeft de auto niet altijd soepel kracht afgifte, maar dat heeft te maken omdat de motor zichzelf heel probeert te houden. Zoals bij Autoweek werd verteld in deze rollerbank video

Wat was u hiervoor gewent? Vier of meer cilinders?
3 cilinders veroorzaken veel trilling, zeker in lagere toeren en vroeger ook met stationair. Al zijn de blokken al veel beter dan vroeger. Ik reed laatst in een 2021 Ford Focus Wagon met 1.0 mild-hybrid aandrijfing, die trilde zo erg onder de 2000 toeren dat ik hem hoger in zijn toeren hielt. 4 cilinder hebben al veel minder trillingen en 6 cilinders zijn beroemd omdat die echt trillingsarm zijn. De trilling is en blijft onderdeel van een drie cylinder, zelfs nu het vele malen minder is dan dat het was. Dit is van mechanise aart, de 4takt heeft 4 slagen (in-ui-in-uit) nodig voor één arbeidsslag ofwel één verbranding. Deze arbeidsslagen zorgen voor trilling, maar met name omdat ze weinig tot geen overlap hebben met elkaar. 4 / 3 = >1

Posted
Op 2-8-2022 om 08:59, zei Tuurke:

Gebeurt dit alleen wanneer er een zware energieverbruiker zoals de airco aan staat?  Mijn Picanto heeft namelijk dit symptoom, hij stottert even wanneer de aircopomp aanslaat. Maar dit is eigenlijk alleen typisch voor motortjes met laag vermogen. Ik heb ook nog een Ceed met 120 pk die hier totaal geen last van heeft.

Nee ook als de airco uit staat doet ie dit.

De auto doet sinds een paar weken

We zijn op vakantie geweest naar Italië, vooral met de brandstof die ik daar getankt heb leekt het wel dat het toen erger was.

Posted
Op 2-8-2022 om 09:53, zei SmurfenB:

1 Niet fijn lopen bij constante snelheid: Ik herken dit niet, bij constante snelheid. (Wel bij de Ford hieronder)
2 Het lijken in te houden bij gas geven: Alleen bij versnellen heeft de auto niet altijd soepel kracht afgifte, maar dat heeft te maken omdat de motor zichzelf heel probeert te houden. Zoals bij Autoweek werd verteld in deze rollerbank video

Wat was u hiervoor gewent? Vier of meer cilinders?
3 cilinders veroorzaken veel trilling, zeker in lagere toeren en vroeger ook met stationair. Al zijn de blokken al veel beter dan vroeger. Ik reed laatst in een 2021 Ford Focus Wagon met 1.0 mild-hybrid aandrijfing, die trilde zo erg onder de 2000 toeren dat ik hem hoger in zijn toeren hielt. 4 cilinder hebben al veel minder trillingen en 6 cilinders zijn beroemd omdat die echt trillingsarm zijn. De trilling is en blijft onderdeel van een drie cylinder, zelfs nu het vele malen minder is dan dat het was. Dit is van mechanise aart, de 4takt heeft 4 slagen (in-ui-in-uit) nodig voor één arbeidsslag ofwel één verbranding. Deze arbeidsslagen zorgen voor trilling, maar met name omdat ze weinig tot geen overlap hebben met elkaar. 4 / 3 = >1

Ik heb het filmpje gezien.

Wij hebben sinds vorig jaar  de auto nieuw

En heeft nu bijna 30.000 km gelopen.

In het begin deed ie het niet

Is sinds paar weken

We zijn in Italië op vakantie geweest 

En daar ook getankt,toen deed het daar wel meer.

Maar heb heb al paar keer getankt in Duitsland de e5 en injectie reiniger in de tank gegooid.

Posted (edited)

De brandstof in Italië bevat minder (bio)ethanol, maar meestal hebben motoren juist meer moeite met ehtanol.
Ik kan uw probleem zo niet duiden, het kan van alles zijn. Mogelijk dat de dealer, na het optreden van het probleem (terwijl de auto ingeschakeld blijft), de auto uitlezen kijken of deze meldingen heeft opgeslagen over een onjuiste verbranding. Het uitschakelen van de auto, zorgt voor een soft-reset van de computer(s), vandaar het advies de auto aan te laten.

Zeker gezien de nieuwstaat alsmede de garantie, neem ik aan dat dit probleem voor Kia is en niet voor u.

Edited by SmurfenB
  • 5 weeks later...
Posted

auto afgelopen week naar de dealer geweest voor een beurt,ik heb de klachten voorgelegd toen ze de auto terugbrachten heb ik een tijd met de monteur gepraat.

ze konden niks vinden toen ze de auto aan de computer hebben gesloten,ook met een proefrit vonden dat de auto prima reed.

ik moest van de garage ff in de gatenhouden wanneer ie dat precies deed en mocht de klachten aanhouden moest ik weer ff terug komen.

ik had een beetje de P erin want ik had gehoopt dat ze iets konden vinden.

maar goed volgende dag zat ik in de auto en warempel de auto schokte niet meer.

miss met verversen van de vloeistoffen dat het nu weer goed is

of ze hebben iets gereset.

voorlopig schokt ie niet meer dus ben weer happy

• Thanks 1