Jump to content
Onderdelenshop24.com

Sfeerverlichting / ambient light in Ceed 3 SW 2020 GT-Line

Go to solution Solved by marijn.hak,

Recommended Posts

Posted

Hoi, in de voertuiginstellingen van mijn nieuwe wagon zit ook een vinkje voor Ambient Light (ik heb het menu in het Engels staan). Maar ik kan nu niet echt ontdekken wat dit effectief doet.

Van de handleiding word ik ook niet echt wijzer - anders dat er staat dat dan sfeerverlichting in- of uitgeschakeld wordt.

Weet iemand wat dit precies aanzet en onder welke omstandigheden?

• Solution
Posted

Volgens mij (ik heb het ook aangezet) is er dan zwakke verlichting zichtbaar in het donker bij de pedalen, maar het ook zijn dat ik het mij heb verbeeld

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

• Thanks 1
Posted
Op 22-8-2020 om 07:46, marijn.hak zei:

Volgens mij (ik heb het ook aangezet) is er dan zwakke verlichting zichtbaar in het donker bij de pedalen, maar het ook zijn dat ik het mij heb verbeeld

Klopt. Het betreft deze verlichting. Persoonlijk vind ik het jammer dat het alleen bij de bestuurder zit en (ook) niet bij de bijrijder.

• Thanks 1
Posted

@floyd ik heb het wel bij de passagierszijde (optie achteraf) echter blijft deze niet branden tijdens het rijden, alleen bij in- en uitstappen. 

Posted
Op 22-8-2020 om 07:34, Chris van Meer zei:

Hoi, in de voertuiginstellingen van mijn nieuwe wagon zit ook een vinkje voor Ambient Light (ik heb het menu in het Engels staan). Maar ik kan nu niet echt ontdekken wat dit effectief doet.

Van de handleiding word ik ook niet echt wijzer - anders dat er staat dat dan sfeerverlichting in- of uitgeschakeld wordt.

Weet iemand wat dit precies aanzet en onder welke omstandigheden?

Hi Chris, deze optie kom ik niet tegen in mijn auto (exact dezelfde uitvoering). Ambient Light kom ik ook niet tegen in de handleiding........of dit hetzelfde als omgevingslicht. Daarover vind ik wel iets maar dat heeft volgens mij met de verlichting buiten de auto te maken. 

Posted

In de handleiding wordt het "Sfeerverlichting" genoemd zag ik.

Het is zoals @marijn.hak zegt, als je in het donker rijdt is het pedalengedeelte bij de bestuurder zachtjes verlicht.
Bij mij was het uit mijn hoofd Setup -> Vehicle en dan zat het al op het eerste tabblad.