Ceed 3
2018->heden
Alles over de Kia Ceed 3 vind je hier
231 topics in dit forum
-
- 0 antwoorden
- 539 weergaven
Hallo, De navigatie van mijn ceed 2019 geeft meldingen voor flitspalen o.a. ik heb deze ook aanstaan. Alleen zie ik tijdens deze melding een klein symbooltje in beeld komen en valt het geluid even uit. Er is verder geen waarschuwingsgeluid hoorbaar. Iemand enig idee waar ik moet zoeken dat er wel een geluid afgaat? Melding staan gewoon aan in de instellingen.. Alvast bedankt,
Laatste antwoord door Mergel Knaller, -
- 0 antwoorden
- 604 weergaven
Ik zie zojuist dat Osram tegenwoordig H7 led verlichting verkoopt met e keurmerk. Iemand die deze al geprobeerd heeft en dus kan zeggen als dit wat is? En wat er allemaal veranderd moet worden om van halogeen daar deze led te kunnen gaan? Passen deze zo in de houder? Heb je de Osram smart canbus adapter nodig? En dat soort dingen. Andere tips mogen natuurlijk ook. Ali lampen vindt ik persoonlijk niets, ik wil gewoon een lamp wat ook het e keurmerk heeft erin. Daar heb ik zelf een beter en fijner gevoel bij.
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Beste Allen, Binnenkort ben ik in het bezit van een nieuwe Kia Ceed Dynamic Line. Ik ben benieuwd of er mensen zijn dit al geprobeerd hebben een USB SSD aan te sluiten op de USB poort in plaats van een USB Stick. Dit vanwege muziek, ongeveer 350 G. Kan ook een nieuwe stick kopen, maar mijn voorkeur heeft momenteel een USB SSD. Dank! P.S. Als je nog wat beginners tips hebt, gooi maar op. Rammelen rechts achter heb ik ook al gevonden
Laatste antwoord door LDN, -
Ik heb een Kia Ceed 1.4 benzine met automatische versnellingbak. Ik ga binnenkort op vakantie en door allerlei omstandigheden was er geen tijd voor de oliebeurt. Daar zit ik nu 4000 km overheen en binnenkort ga ik op vakantie en komt er nog wel 2000 bij. De beurt die gepland stond werd ineens afgezegd door tekort aan personeel. Geen enkele andere dealer die ik bel heeft binnen 2 weken tijd. Helaas zit ik door de leasemaatschappij vast aan een dealer. Ik vind sowieso dat de interval erg hoog is, ik rij vrij veel (wel alleen snelweg km) van deze auto. Kan het echt veel kwaad dat ik de oliebeurt veel later doe? Heeft iemand daar ervaring mee? Hoor het graag!
Laatste antwoord door Vinz3nt, -
- 3 antwoorden
- 705 weergaven
Ik heb een probleem met 1 fixed point voor mijn dakdrager. Ik krijg voor mij Thule dakdragers het schroefje er goed in, maar hier moet dan een busje op/over komen. Dit busje valt rechtachter op de zwarte lijst (de zijkant waar het klepje normaal op zit). Een beetje duidelijk zo zonder foto's misschien, maar mogelijk dat iemand mij begrijpt en mij kan helpen
Achteruitrijlichten
door B0rn- 8 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, Ik heb een Ceed SW gtline my2020. Heerlijke wagen, maar wat ik jammer vind is dat ze de achteruitrijlichten geel gehouden hebben... Heeft iemand deze al veranderd naar led's? Indien ja graag tips en tricks aub thanks!
Laatste antwoord door SmurfenB, -
- 2 antwoorden
- 684 weergaven
Hallo allemaal, ik ben sinds een jaar in het bezit van een Ceed SW uit 2021. Over het algemeen ben ik wel tevreden maar ik merk toch dat het op (multi)media vlak niet helemaal goed gaat. Ik heb namelijk een Ipod touch die ik graag wil aansluiten. Bij de dealer kwamen we er al achter dat dat via kabel niet gaat, immers de auto moet het Apple-protocol snappen. De andere optie was via Bluetooth, wat gelukkig ook op de Ipod zit. Dit heeft nooit helemaal feilloos gewerkt moet ik bekennen, met regelmaat lijkt het systeem mijn mobiele toestel (ook via BT aangesloten) voorrang te geven als media device, soms weer niet, soms worden telefoontjes niet doorgerouteerd o…
Laatste antwoord door tiger79, -
- 0 antwoorden
- 592 weergaven
Dit weekend mijn Ceed sportwagon mogen ontvangen. Blijkt dat de auto niet oplaad via mijn Tesla Wall Connector Gen2. Deze heeft de voorbije 5 jaar (en nu nog) mijn Optima SW PHEV zonder problemen geladen. Hij detecteerd dat de stekker er in zit, maar laden lukt niet. -> 3 groene lichtjes vooraan op het dashboard pinken. Iemand enig idee ? Wat verwacht deze wagen meer dan de Optima ? alvast bedankt, Xavier
Laatste antwoord door Xavier, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste Forumleden, Een KIA newbie gaat zijn eerste post plaatsen. 😀 Ik ben Maurice en woon in het zuiden des lands. En dat gaat nog een stukje verder dan Eindhoven. 😉 Sinds mei 2022 ben ik de trotse eigenaar van een KIA CEED 3 Dynamic Plus Line. Na jarenlang in verschillende modellen van Ford te hebben rondgereden, heb ik de overstap naar KIA gemaakt en gekozen voor de ge-facelifte CEED. (zie de foto hieronder) Met nu bijna 15000 km op de teller kan ik niet anders concluderen dat het een fijne auto is. Maar ik zit met een paar vraagjes. Ik dacht gooi het eerst eens op het forum voordat ik naar de dealer ga met deze vragen. Uit ervaring met de Ford zijn het v…
Laatste antwoord door ff4266, -
- 1 antwoord
- 6,4k weergaven
Het onderhoudsschema is beschikbaar in de app van Kia. Hiervoor moet je de 'Kia Owners Manual' app downloaden, en daarna je auto selecteren. Hierna diverse minuten wachten om de handleiding te laden. Je kan tijdens het laden niet naar een ander app, dan crasht de app. De pagina met het onderhoud heet in het Nederlands "onderhoudsschema - voorzorgmaatregelen" of in het Engels "Scheduled maintenance service precaution". Hier kan je naar zoeken in de zoekbalk van de app. Zie download links: Playstore (Android) en Appstore (Apple). Het is slecht uitgelijnd in de app, maar de informatie is aanwezig als je wat naar onder scrolt op de pagina. In de app. Het onderhoud voor zwa…
Laatste antwoord door Adrie Koorn, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb nog een sub en versterker liggen uit mijn vorige (prive) auto en wou deze plaatsen in mijn lease auto (proceed uit 2020), en daarmee dus automatisch op een non-destructieve manier. dit heb ik in 2020 onderzocht maar er was op dat moment weinig over te vinden op het internet anders dan door een bedrijf te laten uitvoeren. Zijn er inmiddels makkelijke manieren om zelf: 1) 12v van de accu naar de kofferbakruimte te krijgen 2) het onbewerkte geluidsignaal af te tappen van de JBL installatie (GT Plusline)
- 0 antwoorden
- 764 weergaven
Hallo Ceed rijders. Ik rijd nu sinds een paar weken een Kia Ceed 1.5 T-GDI Launch Edition. Nu kan ik bij het opstarten (zoals bekend) een gebruiker selecteren. Mijn vriendin rijdt ook vaak in de auto en selecteert hierbij haar eigen profiel. Nu is het zo dat om de zoveel tijd de naam van haar profiel weer veranderd naar 'bestuurder 2' in plaats van haar eigen naam. Mis ik iets? Moet ik nog iets registreren/aanmelden onder haar naam? Groeten, Jesper
Laatste antwoord door Jesper, -
- 4 antwoorden
- 745 weergaven
na een software update in 2020 moest ik opeens elke keer bij het starten kiezen voor "gebruiker 1", "gebruiker 2", of "gast" oid. voor de volledigheid: vóór die software update wat dit geen functionaliteit en dus ook geen issue. Is dit inmiddels te omzeilen? ik ben de enige die doorgaans in de auto rijdt en regelmatig duurt het 10-15 seconden voordat de auto mijn input "accepteert". gedurende die tijd kan ik niks met het infotainment scherm en dus ook niet Android Auto.
Laatste antwoord door Bob van der lelie, -
- 4 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo Na onze aanhanger gebruikt te hebben bij onze C eed PHEV van 2020 GT line doet onze automatische achterklep het niet meer, ook krijg ik de achterklep niet meer open als de auto afgesloten is. normaal als je erachter staat piept hij 5 keer en gaat de achterklep open. Weet iemand toevallig wat dit probleem kan zijn ? dank je wel Randy
Laatste antwoord door Bob van der lelie, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Gisteren heb ik mijn Ceed uit 2020 omgeruild voor een nieuwe Ceed DynamicPlusLine. In de "oude" zag je op het middelste scherm van het dashboard hoeveel km/u je reed. Nu krijg ik het bij de nieuwe niet voor elkaar om dat ook te selecteren. Ik blijf alleen een auto in het midden zien met wat extra info waar ik niet zo veel mee kan. Ik kan uiteraard ook rechts kijken, maar ik vond het wel handig zo in het midden. Iemand enig idee?
- 6 antwoorden
- 7,6k weergaven
Wij hebben sinds vorig jaar een kia ceed met een 1.0 motor 120 pk. Sinds een korte tijd als we een bepaalde snelheid rijd bijvoorbeeld 50 of 80 km per uur. Dan lijkt dat de motor niet fijn loopt. Hij lijkt te hapering of stotterig te reageren. Bij een constante snelheid Ook als je gas geeft dan lijkt ie in te houden. Ik heb al octaan 98 getankt en een flesje injectie reiniger in de tank gegooid. Maar helaas geen verbetering Weet iemand hoe dit kan???
Laatste antwoord door evdk, -
- 2 volgers
- 14 antwoorden
- 6,2k weergaven
Beste Ceed 3 rijders, Ik rijd sinds afgelopen november in een nieuwe Ceed SW GT-Plusline met een 1.5 T-GDi automaat. Nu haal ik in de praktijk een verbruik van 1 op 14.5 gemiddeld wat me wel iets tegenvalt. Bij een volle tank geeft de auto aan dat ik zo'n 750 km zou kunnen rijden, maar in de praktijk na ca 600km gaat het 'lampje' al branden en staat er nog 40km actieradius in beeld. Als ik dan vol tank, gaat er 42 liter in. Volgens de specificaties zou er 50 liter in gaan, dus zou ik in theorie nog ongeveer 100-120 km moeten kunnen rijden. Die 40km is dus helemaal niet accuraat. Toch durf ik het niet aan om die 80km meer te rijden dan de boordcomputer aangeeft. …
Laatste antwoord door Eric72, -
- 45 antwoorden
- 10,4k weergaven
3 September was het de grotedag Kia Ceed GT-PlusLine DCT7 MY20 1.4 T-GDI in de kleur Deluxe White Meteen wat dingen Gepimt Led Kentekenplaat Verlichting GT Line Logo er af en de GT Logo Rood er op Ceed CD rubberen matten vloermatten set GT-logo De Remenklauwen rood Ramen extra laten tinten Gt Metalen Deur plaatje Rode biesjes laten plakken zo dat hij op een GT lijkt Chromen Raamlijsten maar zwart achterklep spoiler al in huis en nog op de to do lijstje Diffuser van de kia ceed GT al in huis uitlaat update staat in de planning 25 Sep
Laatste antwoord door theomonika, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Dag, onlangs op de snelweg verloor ik power in mijn Ceed sw diesel. Motormangement lampje ging branden. Na op de vluchtstrook gestopt te zijn auto opnieuw gestart en reed hij weer normaal. Echter bleef het motorlampje branden. Direct naar de dealer gereden en laten uitlezen. Geen enkele foutcode was zichtbaar. Nu een week later en 700 normale kilometers verder voor de zekerheid nog eens laten uitlezen maar helemaal niets te vinden. Iemand enig idee of dit vaker voorkomt? Dus storing en daarna niets kunnen vinden en dat storing ook niet direct terugkwam?
Laatste antwoord door Denholt, -
- 8 antwoorden
- 6,3k weergaven
Beste Leden, Afgelopen week heb ik een derde generatie Kia Ceed SW DynamicPlusLine ontvangen, inclusief de nieuwe facelift. Ondanks het zoeken op deze fora, in de handleiding en online kan ik hierover niks vinden. Dus mogelijk dat het niet bestaat bij de Kia Ceed, al verbaast mij dat. De auto weet doormiddel van de smartkey wanneer ik mij dicht bij de auto bevind, want de spiegels klappen open, de lampjes in de deurhendels voor gaan aan en/of achterklep gaat automatisch open. Toch als we de auto verlaten, vergrendelen de portieren niet automatisch. Dit was ik bij onze andere auto's de afgelopen jaren gewent: Mazda 3, Renault Clio en Peugeot 5008. We kunnen bij d…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste mede forum leden, ik heb een kia ceed sw uit 2014, de dakrail begint af te bladderen , 2 delen zijn net voor aflopen van de garantie vervangen. nu begint de boel langzaam toch weer af te badderen, nu is mijn vraag, welke kleur is de dakrail, ik wil er graag iets aan doen / laten doen, ik vind het niet mooi uitzien.
Laatste antwoord door RonaldW, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo mede Ceed rijders, Ik rij sinds februari een KIA CEED SPORTSWAGON 1.5 T-GDI GT-LINE EDITION (2021). Als mijn iPhone bedraad is verbonden met mijn auto en Apple CarPlay aan staat en ik word gebeld, dan krijg ik het gesprek niet over de speakers van de auto. In USB modus (onbedraad) kan ik wel het geluid via de speakers krijgen. Heeft iemand anders ook dit probleem? groetjes, Remco
Laatste antwoord door Remco Andriese, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
rdw terugroepregister De veiligheidsgordelspanners werken mogelijk niet of niet goed bij een aanrijding.
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
ik rij sinds kort een Ceed SW Dynamic plus met 10 inch multimedia systeem erin. Er zit kia live op en ik kan verbinding maken met bijv. De wifi van onze woning, maar ik kan nergens UVO vinden. Naar mijn weten zou dit erop moeten zitten. Dit is redelijk irritant want file info en dergelijke wordt dus onderweg niet geüpdate. Bouwjaar is 01-2020 en het betreft een EU import. Heeft het wellicht met leeftijd of afkomst te maken dat UVO er niet op lijkt te zitten? Iemand nog tips hoe ik dit kan controleren? Het staat bij mij dus niet standaard tussen de menu instellingen..
Laatste antwoord door tijdjes123, -
Snelladen?
door KiaCeedErik1- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Vandaag Ceed sw phev uit 2020 gekocht. Levering half april. We hebben thuis nog geen stroomfaciliteiten. wat adviseren jullie: laadpaal? Snellader? 220? hoe is jullie ervaring met Kia charge cards? heb ik een speciale kabel nodig om in den landen snel kunnen laden en zo ja: wat adviseren jullie me? grt Erik
Laatste antwoord door Simon Kay,