Erik Dijkhuizen Posted October 12, 2023 Posted October 12, 2023 Beste mede Kia rijders. Gisteren begon onze auto te sputteren. Het motorlamoje brandde. Aangezien er nog Kia garantie op zit dachten wij dat dit wel onder de garantie zou vallen. Het gaat tenslotte om de motor. Nu bleken het 2 van de 3 bougies te zijn. Alledrie zijn vervangen. Maar we kregen de rekening wel gepresenteerd omdat het een slijtage onderdeel is. Bovendien hadden ze al bij 75000 km vervangen moeten zijn. We hebben de auto gekocht met 87.000 op de teller. Ik gemaild met de verkoper, die is bereid om een deel terug te betalen. Namelijk 3x bougie a 19.52 en een uur arbeid. Nu snap ik dat er marge op zit, maar de Kia dealer rekent er 52.26 per stuk voor. Toen ik verhaal ging halen bij de Kia garage werd me verzekerd dat het originele Kia bougies zijn die langer meegaan. Is dit lulkoek of zit er goud in die originele bougies? Ik vind het nogal een marge. Iemand ervaring? Groet, Erik Quote
Solution Murcielaygo Posted October 12, 2023 Solution Posted October 12, 2023 Een belachelijke prijs, maar wel "des Kia's".Bij mijn Picanto zou het vervangen van 3 bougies ook tegen de €80 kosten iedere 60.000km.Dat doe ik dus zelf, met bougies waar ik goede ervaringen mee heb, die me samen nog geen €30 kosten. En het wisselen doe ik in een kwartier in de parkeergarage op mijn werk...En als ze je dan willen verkopen "dat de auto nu een stuk beter rijdt", ja, duh! Dat is logisch met nieuwe bougies, ook met goedkope prul zul je in eerste instantie betere respons hebben, want nieuw... Quote
Recommended Posts