Jump to content

Oliebeurt

Vinz3nt

Recommended Posts

Ik heb een Kia Ceed 1.4 benzine met automatische versnellingbak. Ik ga binnenkort op vakantie en door allerlei omstandigheden was er geen tijd voor de oliebeurt.  Daar zit ik nu 4000 km overheen en binnenkort ga ik op vakantie en komt er nog wel 2000 bij. De beurt die gepland stond werd ineens afgezegd door tekort aan personeel. Geen enkele andere dealer die ik bel heeft binnen 2 weken tijd. Helaas zit ik door de leasemaatschappij vast aan een dealer. Ik vind sowieso dat de interval erg hoog is, ik rij vrij veel (wel alleen snelweg km) van deze auto. Kan het echt veel kwaad dat ik de oliebeurt veel later doe? Heeft iemand daar ervaring mee?

Hoor het graag!

Ik heb een Kia Ceed 1.4 benzine met automatische versnellingbak. Ik ga binnenkort op vakantie en door allerlei omstandigheden was er geen tijd voor de oliebeurt.  Daar zit ik nu 4000 km overheen en binnenkort ga ik op vakantie en komt er nog wel 2000 bij. De beurt die gepland stond werd ineens afgezegd door tekort aan personeel. Geen enkele andere dealer die ik bel heeft binnen 2 weken tijd. Helaas zit ik door de leasemaatschappij vast aan een dealer. Ik vind sowieso dat de interval erg hoog is, ik rij vrij veel (wel alleen snelweg km) van deze auto. Kan het echt veel kwaad dat ik de oliebeurt veel later doe? Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoor het graag!
Ik heb er geen ervaring mee, maar.zou het even goed documenteren. Daarnaast uitleggen bij de leasemaatschappij, want volgens mij mogen Bovag garages e.d. ook onderhoud uitvoeren met behoud van garantie.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Welke olie wordt er eigenlijk geverst met oliebeurt? Is dat alleen de motorolie, dit wordt vermeld op de website van Kia, of wordt ook de olie van de automatische versnellingsbak ververst dan wel bijgevuld?

Auto zat op 90.000 km, dan moet ee olie van de automatische transmissie geheel worden ververst. En de motorolie. 

Uiteindelijk heeft de garage met de leasemaatschappij gebeld. Ik kon nu ineens zonder problemen de beurt bij hun laten doen. 

Sterker nog, ik kan voortaan gewoon elke beurt en de bandenwissel bij hun laten doen. Dat is lekker, de garage zit op 2 minuten van mijn huis, dat in tegenstelling tot de Kiadealer die voor mij aan de andere kant van Arnhem zit en dus 's ochtends 25 minuten rijden. 

Ik kan in ieder geval met een gerust hart op vakantie.

• Like 1