pdakkerman Geplaatst 12 Augustus, 2023 Geplaatst 12 Augustus, 2023 Waarom zou ik kiezen voor een hybride aangedreven Kia? Ik zal kort mijn situatie toelichten. Vanuit mijn werk krijg ik een lease auto. Ik heb nu een Proceed 1.5 T-GDI. Al een paar jaar zitten wij aan gebonden aan Kia. Maar ivm veranderingen mbt afspraken weet ik niet of dit blijft Maar Kia levert wmb goede auto's met veel opties, voor weinig. Nu biedt Kia gewoon aangedreven Ceeds maar ook hybride. Echter waarom zou ik als lease rijder voor een hybride moeten kiezen. Uiteraard is het milieu een goede reden. Maar qua bijtelling maakt het voor mij niet uit. De overheid stimuleert mij niet om een milieu bewuste auto te rijden. Mijn werkgever maakt het ook niet zo zeer uit. Ik heb evt ook de keuze om Youngtimer te rijden. Een aantal collegas doen dat al. Zo hebben wij Mercedes S500 (2x), BMW X5 (benzine en diesel), Landrover Discovery (diesels) en een paar RangeRovers (sport en vogue, benzine en diesel) rijden. Quote
marijn.hak Geplaatst 12 Augustus, 2023 Geplaatst 12 Augustus, 2023 Waarom zou ik kiezen voor een hybride aangedreven Kia? Ik zal kort mijn situatie toelichten. Vanuit mijn werk krijg ik een lease auto. Ik heb nu een Proceed 1.5 T-GDI. Al een paar jaar zitten wij aan gebonden aan Kia. Maar ivm veranderingen mbt afspraken weet ik niet of dit blijft Maar Kia levert wmb goede auto's met veel opties, voor weinig. Nu biedt Kia gewoon aangedreven Ceeds maar ook hybride. Echter waarom zou ik als lease rijder voor een hybride moeten kiezen. Uiteraard is het milieu een goede reden. Maar qua bijtelling maakt het voor mij niet uit. De overheid stimuleert mij niet om een milieu bewuste auto te rijden. Mijn werkgever maakt het ook niet zo zeer uit. Ik heb evt ook de keuze om Youngtimer te rijden. Een aantal collegas doen dat al. Zo hebben wij Mercedes S500 (2x), BMW X5 (benzine en diesel), Landrover Discovery (diesels) en een paar RangeRovers (sport en vogue, benzine en diesel) rijden. Als het geen verschil maakt voor de werkgever en werknemer zou ik voor een reguliere benzineversie gaan.Redenen: de hybride is zwaarder, de motor is vooral ingesteld op zuinigheid en is futlozer dan de 1.5 en volgens mij kost het accupakket ook bagageruimte. Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk Quote
KiaPicantoVriend Geplaatst 12 Augustus, 2023 Geplaatst 12 Augustus, 2023 (aangepast) De verkoopadviseur heeft het mij als volgt uitgelegd: MHEV= een 48 volt systeem welke een veredelde start/stop is. Hierop Kan de motor enige tijd uitblijven wanneer je voor een stoplicht o.I.d. staat. De MHEV kan niet of nauwelijks op dit systeem rijden. De HEV= een systeem waarbij je bij lage snelheid, dan wel op snelheid kan rijden. Dit wanneer de accu is opgeladen gedurende het rijden. Met proefrijden kwam ik aan een kleine10 km op het onderliggende wegennet (= Max 80 km). Dit systeem werd ons geadviseerd omdat wij op een appartement wonen waar het laden middels een eigen (thuis)laadpaal niet mogelijk is. De PHEV= electrisch rijden gedurende een bepaalde afstand, mits je de accu extern kan opladen, dat dan de openbare dan wel de thuis laadpaal. Bovenstaande is de vrije vertaling van het geen mij verteld is. O ja, dit is ook uitgaande van particulier bezit. Zakelijk of wanneer je werkgever het (openbaar)laden vergoed is het wellicht anders. 12 Augustus, 2023 aangepast door KiaSportageVriend Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.