Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag,

onlangs op de snelweg verloor ik power in mijn Ceed sw diesel. Motormangement lampje ging branden. Na op de vluchtstrook gestopt te zijn auto opnieuw gestart en reed hij weer normaal. Echter bleef het motorlampje branden. Direct naar de dealer gereden en laten uitlezen. Geen enkele foutcode was zichtbaar. Nu een week later en 700 normale kilometers verder voor de zekerheid nog eens laten uitlezen maar helemaal niets te vinden. Iemand enig idee of dit vaker voorkomt? Dus storing en daarna niets kunnen vinden en dat storing ook niet direct terugkwam?

Posted

De enige reden dat een motorstoringscode niet opgeslagen wordt, is als er een korte stroomonderbreking geweest is voor de ECU, en dan is naar alle waarschijnlijkheid die motorstoring ook door die stroomstoring veroorzaakt. Een volgende keer (als die er ooit nog komt, ik hoop het niet voor je) daarnaar laten zoeken misschien?

Storingen die het motormanagementlampje doen oplichten mogen pas na een flink aantal (100? [bij VAG moeten het er meer dan 100 zijn]) nieuwe starts uit de computer verdwijnen.

• Thanks 1
Posted

Ik heb bij mijn Picanto TA iets vergelijkbaars gehad, dat had ook geen code, maar bleek te liggen aan een half losse stekker van het gaspedaal, waardoor de motor in noodloop ging.

• Like 1
  • Thanks 1
Posted

bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb de dealer nog even gebeld omdat ik het toch niet helemaal vertrouw. Dit ook in verband met onze reis naar Spanje zondag. Dealer gaf aan om hem nog eens uit te lezen. Maar zoals ik al verwachte, zonder resultaat. Inmiddels bijna 1000 km verder en geen enkel probleem. Fingers crossed dan maar.