Bob van der lelie Posted October 27, 2022 Posted October 27, 2022 na een software update in 2020 moest ik opeens elke keer bij het starten kiezen voor "gebruiker 1", "gebruiker 2", of "gast" oid. voor de volledigheid: vóór die software update wat dit geen functionaliteit en dus ook geen issue. Is dit inmiddels te omzeilen? ik ben de enige die doorgaans in de auto rijdt en regelmatig duurt het 10-15 seconden voordat de auto mijn input "accepteert". gedurende die tijd kan ik niks met het infotainment scherm en dus ook niet Android Auto. Quote
SmurfenB Posted October 27, 2022 Posted October 27, 2022 Ik heb geen manier gevonden om dit te omzeilen. Ik heb in de instellingen van Android Auto, de optie aangezet, dat hij automatisch start als hij verbonden is. Hierdoor start Android Auto op zodra hij kan, na inderdaad 10 a20 seconden. Dan hoef je zelf nergens op te klikken. https://androidworld.nl/auto/zo-start-je-android-auto-telkens-automatisch-op-je-telefoon Quote
Bob van der lelie Posted October 27, 2022 Author Posted October 27, 2022 Ja was ik al bang voor. Is toch bizar dat je dit niet kunt overslaan. Maar dat van automatisch Android Auto starten: bij mij start die idd wel automatisch op de telefoon als ik de USB kabel erin doe, maar ik moet nog wel in het infotainment scherm op AA drukken (of in mijn geval heb ik het onder de favorieten knop "sterretje" gekoppeld). Bij mij zie ik dus niet automatisch AA na 10-20 sec wachten op mijn scherm, ik moet AA echt aanklikken in de Kia, ook al zie ik op de telefoon dat AA al actief is. Dat, gecombineerd met het verplichte account scherm bij starten en de (soms) 15+ sec. wachttijd maakt elke start van een rit onnodig omslachtig. Als je nog tips hebt, graag! Quote
SmurfenB Posted October 27, 2022 Posted October 27, 2022 43 minuten geleden, zei Bob van der lelie: Bij mij zie ik dus niet automatisch AA na 10-20 sec wachten op mijn scherm, ik moet AA echt aanklikken in de Kia, ook al zie ik op de telefoon dat AA al actief is. Dat, gecombineerd met het verplichte account scherm bij starten en de (soms) 15+ sec. wachttijd maakt elke start van een rit onnodig omslachtig. Als je nog tips hebt, graag! Zeker heb ik een tip zie de link. Als je "automatisch starten" aanzet in de Android auto instellingen, op je telefoon. Dan start android auto automatisch, dan hoef je niet meer te klikken. (Volgens mij kan het je het ook aanzetten in de android auto instellingen via het scherm in de auto, als je telefoon is aangesloten) https://androidworld.nl/auto/zo-start-je-android-auto-telkens-automatisch-op-je-telefoon Quote
Bob van der lelie Posted October 27, 2022 Author Posted October 27, 2022 het lijkt nu idd te werken, thx! Quote
Recommended Posts