Marius18 Geplaatst 13 Mei, 2023 Geplaatst 13 Mei, 2023 Sinds een 2 jaar heb ik ceed automaat 1.5 ltr. Met een mild hybride. En nu heb ik het volgende probleem waarvoor de auto al 2 x bij de garage is geweest, en ze niets kunnen vinden, ook bij Kia zeggen dat dit aan de Ecostand ligt. regelmatig als ik voor een stoplicht sta en wil optrekken, dan moet ik het gas ver door duwen om op gang te komen, ik zie andere auto’s met versnelling gewoon langs mij vliegen. Ook als ik op de snelweg rijd en ik wil gas bijgeven (100naar 120) dan reageert hij erg traag, en moet ik het gaspedaal ver intrappen om de auto te laten reageren. Laatst ging ik naar Hilversum en toen had ik weer dat ik de auto moest temperen, ik hoefde het gaspedaal maar aan te raken en hij ging ervandoor. Vandaag was het weer raak toen ik de auto starte merkte ik het dan dat hij niet erg vooruit wilde, op de snelweg wilde ik een auto inhalen met moest ik de kickdown gebruiken, om er langs te komen, hij schakelde terug met veel toeren en de auto ging niet sneller. het is net of ik op een spons trap, of dat ik een soort tegen werking voel van het gaspedaal. Ook lijkt het wel of de auto geen benzine krijg, maar het toerental gaat wel omhoog, maar de auto reageert niet? wie weet wat dit zou kunnen zijn? Groet, Marius Quote
tiger79 Geplaatst 25 September, 2023 Geplaatst 25 September, 2023 Spijtig genoeg heb ik geen antwoord op je vraag, dus ook geen oplossing. Wel wou ik je laten weten dat je niet de enige bent met dit gedrag, wij ervaren dit namelijk ook. De enige "oplossing" tot dusver is om de auto in sportmodus te zetten, dan reageert ie wel meteen, en dan ook meteen overdadig. Van Mazda weet ik dat ze expres een vertraging hebben ingebouwd zodat je alvast je spieren kunt inspannen, maar bij de Ceed is dit niet bekend voor zover ik weet. Het afwisselende karakter en het sponsige gevoel is dus erg herkenbaar. Quote
Marius18 Geplaatst 27 September, 2023 Topic Starter Geplaatst 27 September, 2023 Inmiddels ben ik bij de garage geweest, en daar constateerden ze dat de bovenzijde van de kleppen erg vervuild zijn. Omdat zeggen ze de motor in ecostand rijd niet heet genoeg wordt om het te verbranden. Ze hebben het schoongemaakt en nu rijd hij weer lekker. Maar na 3000 km heb ik het zelfde euvel weer. Ook ondanks dat ik in de sport modus rijd. En dat is bij het optrekken niet fijn omdat hij dan eerst niet reageert en dan met gillende banden weg rijd. Dus bij de volgende buurt weer klagen bij de garage. Het schoonmaken van de kleppen valt onder garantie. Quote
Peter-036 Geplaatst 27 September, 2023 Geplaatst 27 September, 2023 Ik zou denken dat in de 'Eco-stand' de motor juist heter wordt (lean-burn). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.