Ceed 3
2018->heden
Alles over de Kia Ceed 3 vind je hier
231 topics in dit forum
-
- 6 antwoorden
- 840 weergaven
Als ik de auto in de achteruit zet gaat de camera netjes aan maar het kleine gedeelte schakeld automatisch naar de navigatie Voor de update kwam er automatisch de achteruit rij sensoren in het kleine gedeelte en dit is eigenlijk wat ik wil, iemand een tip ik denk namelijk sat het een bug is
Laatste antwoord door Ab1976, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Nu het weer lekkerder wordt, probeer ik soms met mijn ramen open te rijden. Toch sluit ik elke keer weer de ramen. Welk raam of combinatie van ramen je ook opent in diverse standen, er blijft een klapperend geluid/druk ontstaan in de auto. Ik merk dat ik dat als dusdanig irritant ervaar, dat ik steeds mijn ramen sluit. Ik heb geen panorama dak in de dynamicplusline. Ik heb nog geen andere vergelijkbare auto's geprobeerd, maar hoe is jullie ervaring? Met welke raam/welke ramen rijden jullie het liefst open? Heeft iemand ervaring met winddeflectors/wind guards/ wind visors/zijwindschermen?
Laatste antwoord door SmurfenB, -
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb hier al eerder een topic over gepost. Bij het uitschakelen van de auto blijft er een tijdje een hoge piep hoorbaar. Volgens de dealer is dit de gasklep die zijn stand zoekt. Dit schijnt bij alle ceed zo te zijn bij dit model vanaf moment van uitkomen. Ik heb een ceed sw uit eind 2020 met 29000 km op de teller. Ik vind dit erg vreemd en heb dit bij geen andere auto gehad. Zijn er mede ceed-rijders die hetzelfde probleem hebben? Is een super irritant geluid en voor zo'n jonge auto verwacht ik toch beter.
Laag volume speakers achterdeur 1 2
door Gast LSNN86- 2 volgers
- 34 antwoorden
- 11,6k weergaven
Nu een week in het bezit van een Ceed SW GT Line 1.4 benzine met standaard audio systeem. Het viel me op dat de achterspeakers heel weinig geluid produceren tov voor. De fader bevestigd dit. Volume op 20 vooraan is veel harder dan volume 20 achter. Dat is bijna niet hoorbaar. Dealer was het niet opgevallen. Showroom auto gecheckt, zelfde resultaat. Dat is toch raar...?? Moet ik hier genoegen mee nemen of niet?
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
Gisteravond wilde ik tijdens het rijden mijn spiegels verstellen. In het donker kon ik de knopjes niet direct vinden, iets wat mij voor mijn gevoel niet eerder zoveel moeite had gekost. Het viel mij op dat in tegenstelling tot de knoppen voor de raambediening de knoppen voor de spiegelbediening niet verlicht zijn in het donker. Ik heb het gevoel dat dit eerder wel zo was, is het lampje kapot of waren deze knoppen nooit verlicht en beeld ik het me slechts in dat ze we verlicht waren? Is er iemand bereid dit te checken bij zijn Ceed3? Voel me bezwaard om langs de dealer te rijden terwijl blijkt dat er helemaal geen lampje in zit... 😅
Laatste antwoord door Headlong, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ben in bezit van ceed 3 sw uit 2020. Ik stop de auto. Zet hem op de parkeerrem. Stap uit. Doe de auto met smartkey op slot. Er blijft dan iets piepen, en gaat na een minuutje uit. Alles is uit, verlichting is uit, alles vergrendeling en toch dat piepje. Weet ook niet waar het vandaan komt. Iemand een idee wat er eventueel nog aanstaat of hoe ik het signaal uit kan zetten? Alvast bedankt voor jullie reacties
Laatste antwoord door Erwan Geerdink, -
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
vraag aan jullie ik heb een kia ceed 2021 daar wil ik graag ledverlichting in hebben voor dimlicht ik zie vele setjes te koop maar er zit vrij weinig ruimte tussen de lamp en stofkap wie kan mij zeggen welke setje goed is voor mijn auto??? alvast bedankt gr emiel
Laatste antwoord door Peter-036, -
- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, ik ben de nieuwe eigenaar van een Ceed Sportswagen PHEV..een beetje teleurgesteld dat het niet mogelijk om op afstand te verwarmen, (ook niet als het aan de kabel hangt) is. Ik had mijn thuiswerk beter moeten doen.. Verder een prima auto mvg Simon
Laatste antwoord door V3yro, -
Wifi
door Erwan Geerdink- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik ben nieuw op dit forum. Rijdt een Ceed sw dynamic plus line en heb een vraag. Er zit een 10 inch multimedia systeem in. Als ik in de handleiding kijk zou er wifi op moeten zitten. Ik kan deze alleen nergens vinden. Er zit kia live op, uvo zit erop, dit werkt allemaal. Hoe kan ik verbinding maken via mijn hotspot op de telefoon met mijn netwerk. Een ander vraagje is of ik draadloos spotify kan afspelen op mijn systeem. Alvast dank voor jullie reacties
Laatste antwoord door Erwan Geerdink, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik maak elke keer verbinding met m’n telefoon als hotspot om de actuele verkeersinfo en flitspalen te tonen in de navigatiekaart. Ik krijg altijd een melding dat er verbinding is gemaakt met m’n telefoon, maar er vindt daarna niet altijd online gegevensoverdracht plaats. Staat er iets verkeerd ingesteld of is dit een gebruikelijke ‘bug’?
Laatste antwoord door Rinus30, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedemiddag, Ik ben in het bezit van een kia c'eed sw gt-line business edition uit 2021. Nu overweeg ik om een trekhaak te monteren, het liefst een afneembare. -Weten jullie of dit mogelijk is bij dit model? - Welke merk / type haak is dit? - Moet je veel uit de bumper snijden? - Iemand een foto? Met vriendelijke groet, Pieter
Laatste antwoord door René D, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Goedemorgen, Deze week is mijn nieuwe Kia Ceed SW aangekomen! Echt een mooie auto! Nu heb ik even naar de softwareversie gekeken en het lijkt er op dat het niet de nieuwste versie is: Model: CDAP.S5BLC.AEU Software: CD-P_20.EUR.S5W_L.001.001.200923 Firmware: CD_P_20.EUR.02.200720.MICOM NAV APP: STD5W.EUR.KMC.200730.d7ee51e2_20RU1 Het lijkt er dus op dat het de software van 2020 is. Is er iemand die weet wat de meest recente versie is?
Laatste antwoord door Rightdevil 1977, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hi, Een tijdje geleden heb ik een software update ontvangen op mijn Ceed. Het infotainment scherm heeft een totaal nieuw uiterlijk gekregen met de paarse accenten. Het instrumentencluster is echter nog volledige in de 'oude stijl'. Als ik op de Kia website kijk bij de Ceed, dan heeft ook het instrumentencluster de nieuwe look. Zie de foto, weet iemand of deze look wordt uitgerold over alle ceeds?
Laatste antwoord door Thom Lageveen, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hi allemaal, Ikzelf heb een Ceed SW 2020 GTline, heel tevreden van de wagen maar ik had graag een aantal elementen van de Proceed GT zien terugkomen in mijn wagen. Bijvoorbeeld de grill vooraan tussen de koplampen, bij de GT is deze volledig zwart en bij mijn auto is rond het zwarte een chrome rand. Mijn vraag is de volgende: kunnen we de grill van de Proceed GT 2020 perfect overplaatsen in de Ceed SW GTline 2020? Andere mensen die elementen van de GT hebben teruggebracht in hun ceed sw? Zoals de rode lijn in de voorste bumper bijvoorbeeld? Laat jullie bevinden en opmerkingen maar horen Thanks!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Kia ceed 2021 vraag
door evdk- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
Vraag aan jullie Wij hebben sinds april een gloednieuwe ceed van bouwjaar 2021 Met 1.0 liter motor. De auto rijdt lekker Maar aan 1ding stoor ik mij gruwelijk aan. De auto schakelt stug en hakerig Vooral van de 1 naar de 2 Maakt niet uit of de motor warm is of koud. Zijn er nog meer mis ceed rijders dit dit ook ervaren??? Mvg emiel
- 6 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo, Weet iemand of er een trucje is om de houd handen aan het stuur melding minder vaak voor te laten komen? de auto kan heus wel zelf langer rijden dan 15 seconden en het is erg vervelend om elke 15 seconden net even dat tikje aan het stuur te geven.
- 7 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik ben er tijdens de proefrit vergeten naar te kijken, maar zijn de opbergvakken in de kofferruimte (de dubbele bodem zeg maar) ook uitneembaar? Misschien kan één van de SW eigenaars hier uitsluitsel op geven?
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds kort een zeer tevreden berijder van een Ceed SW GT-line. Inmiddels is alles wel ingesteld zoals ik wil, ik blijf alleen zitten met een opvallend ding: ik lijk geen favoriete (telefoon)contacten te kunnen instellen. Dat lijkt me nou niet echt een premium functie, dus waarom zou dat ontbreken? Iemand een idee?
Laatste antwoord door David Bernard, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Weet iemand of de speakers van de Ceed 3 gelijk zijn aan die van de Xceed? Ik wil dit weten omdat ik voor de Ceed geen adapters kan vinden om andere speakers te monteren en ze voor de Xceed wel gevonden heb. Knutselen met b.v. MDF kan ook maar heb toch liever de adapter om een andere speaker te kunnen monteren.
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 1 volger
- 28 antwoorden
- 12,6k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een Kia Ceed Sportswagon GT-line besteld en daar wil ik een trekhaak op laten monteren. Deze heb ik ook mee besteld via de leasemaatschappij (Leaseplan) van mijn werk. Nu heb ik een vaste trekhaak geselecteerd, maar werd ik gebeld door de VDNS KIA Helmond. Volgens hun is de montage van een vaste trekhaak niet mogelijk aangezien dan de parkeersensoren continu afgaan. Zij gaan het nu omzetten naar een demontabele trekhaak. Heeft iemand hier ervaring mee aangezien ik liever een vaste trekhaak heb. Ik gebruik hem toch nog regelmatig en zit er nou niet echt op te wachten dat ik hem elke keer moet demonteren en weer monteren. Om nu continu mijn parkeer…
Laatste antwoord door Roos83, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Waarom elke keer als kia een update doorvoert van hun multimediasysteem wordt het een stukje slechter. Nu is de achteruitrijcamera weer kleiner geworden.... Dit was zeker weten eerst groter. Ik heb ook nog 2 andere dingen waar misschien iemand mee kan helpen. Ik heb dempen van volume aanstaan bij navigatiestemgeluid. Maar als ik de muziek hard heb staan dempt het niet genoeg waardoor ik niks hoor wat de navigatie zegt.... De kruisend verkeerdetectie achter hoor ik ook bijna niet zelfs als het geluid zacht staat. Hebben jullie ook dat er een vertraging is van ong 1 seconden als je op een knop drukt(de touch knoppen onder het scherm) en dat he…
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Zojuist onderstaande afbeelding voorbij zien komen. Morgen (14-07-2021) wordt deze officieel door KIA gepresenteerd, maar we krijgen alvast een preview. Wat vinden jullie van de facelift?
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 1 volger
- 39 antwoorden
- 7,8k weergaven
Is er al informatie over de Kia ceed3 navigatie software 2020? Na de onderhoudsbeurt ziet het er ineens heel anders uit. Geen bos atlas opmaak meer maar grijzer en het werk ook best wel anders? Op mijnkia vind ik alleen de 2019 handleiding die is oud
Laatste antwoord door loner1975, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Paar dagen geleden door de wasstraat geweest zoals ik eigenlijk altijd doe met mijn auto en met meerdere auto's Echter bij de Kia is bij de voorbumper onder zwarte lip een stuk van de blanke laklaag eraf. Erg vreemd dat dit zomaar kan. Het ligt nu bij KIA Nederland of het valt onder lakgarantie. Iemand hier ervaring mee en of het onder garantie gemaakt wordt? Auto is 2 jaar oud en maar 30.000 km op de teller.
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds november 2020 een nieuwe Kia Ceed 5-deurs hatchback. Waar ik ook zoek, ik kan bijna nergens dakdragers vinden voor mijn Kia Ceed. De enige site waar ik iets vind is op de website van Thule maar hier betaal je € 290 voor. Op zich niet erg om ervoor neer te leggen maar zou graag meer keuze hebben. Heeft iemand nog andere ideeën?
Laatste antwoord door Simon Kay,