KiaCeedErik1 Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Vandaag Ceed sw phev uit 2020 gekocht. Levering half april. We hebben thuis nog geen stroomfaciliteiten. wat adviseren jullie: laadpaal? Snellader? 220? hoe is jullie ervaring met Kia charge cards? heb ik een speciale kabel nodig om in den landen snel kunnen laden en zo ja: wat adviseren jullie me? grt Erik Quote
Murcielaygo Posted March 22, 2022 Posted March 22, 2022 Met een PHEV kun je naar mijn weten niet eens snelladen.Volgens mij krijg je een "granny charger" meegeleverd, daarmee kun je op een gewoon stopcontact laden.Maar als je toch wat gaat aanleggen zou ik er voor kiezen meteen een eigen 3-fase laadpaal/wallbox te nemen.Dan ben je namelijk meteen voorbereid op een evt. toekomstige EV en kun je evt. bezoek met een EV ook faciliteren... 1 Quote
Simon Kay Posted April 20, 2022 Posted April 20, 2022 On 3/22/2022 at 6:50 AM, Murcielaygo said: Met een PHEV kun je naar mijn weten niet eens snelladen. Volgens mij krijg je een "granny charger" meegeleverd, daarmee kun je op een gewoon stopcontact laden. Maar als je toch wat gaat aanleggen zou ik er voor kiezen meteen een eigen 3-fase laadpaal/wallbox te nemen. Dan ben je namelijk meteen voorbereid op een evt. toekomstige EV en kun je evt. bezoek met een EV ook faciliteren... Murcielaygo heeft gelijk. Snelladen kan niet en voor zo'n klein accu totaal niet nodig. thuislader is handig als het kan, anders op een publiek laadpaal. Ik rij al 6+ jaar PHEV en de laatste 18 maanden met Ceed PHEV. ik laad als het kan, verlies geen slaap als het niet kan. ga binnenkort verhuizen...daar installeer 'ik' wel een thuis laadpaal. Quote
Recommended Posts