Jump to content
LSNN86

Laag volume speakers achterdeur

Recommended Posts

Nu een week in het bezit van een Ceed SW GT Line 1.4 benzine met standaard audio systeem.

Het viel me op dat de achterspeakers heel weinig geluid produceren tov voor. De fader bevestigd dit. Volume op 20 vooraan is veel harder dan volume 20 achter. Dat is bijna niet hoorbaar.

Dealer was het niet opgevallen. Showroom auto gecheckt, zelfde resultaat.

Dat is toch raar...??

Moet ik hier genoegen mee nemen of niet?

Niemand nog met eenzelfde auto en deze ervaring?

Ik ben ook erg benieuwd! Van het weekend mijn CEED mogen ontvangen, maar idd speakers achterin zijn erg zacht en niet luider in te stellen...

Posted (edited)

Volgens mij is dat bij heel veel auto’s zo.

de achterspeakers zijn binnen het hele geluids systeem vooral ondersteunend om een ruimtelijk geluid te krijgen voor de voorste plaatsen. Niet als echt vol(ledig) geluid voor de achter passagiers.

volgens mij is de achterspeakers helemaal vervangen door betere / volwaardige speakers de enige oplossing voor beter geluid achterin

Edited by Proceed Frankie

dit is zo bij alle kia,s 

de achter speakers dienen een beetje als subwoofer dus die brommem alleen een beetje en voor klinken ze helderder

en ook ik heb de speakers vervangen voor beteren maar dit hielp niet echt super veel 

dus nu een externe versterkertje tussen de speaker draden gemaakt en nu klinkt het super goed en hard kan ie ook :-)

Eeuuh. Muziek hoort ook van voren te komen.

Denk aan een bioscoop. Muziek concert. Opera enz.

Achterspeakers zijn puur voor ondersteuning. 

Kijk maar eens naar een met muziekinstallatie gepimpte auto. De voordeuren en soms ook dashboard zijn gevuld met de tweeters en mid-range en een lichte bas. Vanuit de kofferbak komt het lage geweld

• Like 1

Op ‎24‎-‎6‎-‎2019 om 21:42, pdakkerman zei:

Eeuuh. Muziek hoort ook van voren te komen.

Denk aan een bioscoop. Muziek concert. Opera enz.

Achterspeakers zijn puur voor ondersteuning. 

Kijk maar eens naar een met muziekinstallatie gepimpte auto. De voordeuren en soms ook dashboard zijn gevuld met de tweeters en mid-range en een lichte bas. Vanuit de kofferbak komt het lage geweld

+1   helemaal mee eens. Zelf heb ik inmiddels ook heel wat audio in personenauto's gebouwd en hierbij hou je deze 'gouden regel' aan. Geluid hoort van voren te komen. Je gaat ook niet met je rug naar een concertpodium staan...:-). Lage tonen (subwoofer) zijn veel minder richtingsgevoelig waardoor je de subkist of -pijp bv in de kofferbak kan monteren.

• Like 1

Ben het ermee eens dat muziek van voren moet komen, maar moet ook wel zeggen dat de achterspeakers in de Ceed erg zachtjes meespelen. Zou beter zijn als die wat meer mee zouden doen in het spelletje zodat je zelf de boel kan instellen.
Volgens mij zitten er hele kleine speakertjes in de achterdeuren.
Hebben de mensen met JBL audio hetzelfde?

Ik heb de standaard audio. Voorin volume op net te volgen maar de dames achterin konden nauwelijks iets van de radioshow volgen. Zou mooi zijn als achter iets beter zou kunnen ondersteunen 

1 minuut geleden, RickBBBB zei:

Ik heb de standaard audio. Voorin volume op net te volgen maar de dames achterin konden nauwelijks iets van de radioshow volgen. Zou mooi zijn als achter iets beter zou kunnen ondersteunen 

ik heb een extra versterker en alle speakers vervangen en een subwoofer ingebouwd 

ik vind het wel fijn als alle speakers normaal geluid geven 

en ik vind het perfect klinken nu 

Zojuist, RickBBBB zei:

ik heb ook nog de orginele radio er in maar een extra versterker tussen de speaker draden voor en achter zo dat je het volume naar achter beter kunt regelen zo dat het voor een ieder te volgen/beluisteren is 

Hoe moet ik mij dit voorstellen? heb je deze gewoon tussen de bedrading geplaatst? Ik heb een leaseauto, dus ik voel er weinig van om in de draden te gaan knippen.

3 uur geleden, RickBBBB zei:

Hoe moet ik mij dit voorstellen? heb je deze gewoon tussen de bedrading geplaatst? Ik heb een leaseauto, dus ik voel er weinig van om in de draden te gaan knippen.

Niks knippen deze heb ik aangesloten met een verloop kabel die ze ook voor een parrot gebruiken dus alleen de radio er uit halen verder was het plug en play

30 minuten geleden, xtra40 zei:

"..................... dus alleen de radio er uit halen verder was het plug en play"

Zou er op dit moment echt niet aan moeten denken om de radio oid uit het dashboard te verwijderen :sweatdrop:. Bij het minste geringste denk ik dat ik krasjes maak in de pianolak. Bij m'n Rio was het goed te doen (zeker met de fantastische ondersteuning van de 'Pimpmasters'  :-)), maar bij de Ceed begin ik er (nog) niet aan.

Kan de mooie Rio niet ingeruild worden voor een Ceed, xtra40? Hahaha, dan kan je ons op de hoogte houden van de modificaties die je dan uitvoert. Wel zo handig voor Ceed bezitters:yes:

Btw, je kan toch wel ergens anders (op een betere toegankelijke plek) je speakerdraden terugvinden en van daaruit verder gaan werken? Bv om daar dan een High Low converter te plaatsen 1120193787_HLconverter.JPG.f22911d98525e1eb94414a4f2bf911ea.JPGof zoals bij mijn versterkers, gebruik te maken van de bestaande speakerdraden die rechtstreeks in de versterker kunnen? 1137303685_PhoenixGold250aansluiting.jpg.c115237774170dd60a6add5a62c99f1c.jpg   

Dan hoef je niet de radio eruit te halen. 

Ik moet zeggen dat de standaard aanwezige JBL set boven verwachting presteert. Mede de centerspeaker verdeeld het geluid erg goed. Als ik wat zou veranderen is het toch het toevoegen van een subwoofer of de huidige 'subwoofer' actief gaan aansturen met een aparte versterker.

Sinds gisteren ook in het bezit van een hele fijne Proceed. Puur genieten...behalve van de standaard audio...dat is echt erbarmelijk...:S  Wat ik ook verander aan de instellingen: geluid blijft schel en mist body.

Dus ik lees hier met interesse mee of er schappelijke oplossingen zijn voor een leaseauto. 

9 uur geleden, Bliss-Stick zei:

Sinds gisteren ook in het bezit van een hele fijne Proceed. Puur genieten...behalve van de standaard audio...dat is echt erbarmelijk...:S  Wat ik ook verander aan de instellingen: geluid blijft schel en mist body.

Dus ik lees hier met interesse mee of er schappelijke oplossingen zijn voor een leaseauto. 

Inderdaad zou een schappelijke oplossing voor de leaserijder erg welkom zijn. Ik ben benieuwd. 

Op 12-8-2019 om 13:58, floyd zei:

Zou er op dit moment echt niet aan moeten denken om de radio oid uit het dashboard te verwijderen :sweatdrop:. Bij het minste geringste denk ik dat ik krasjes maak in de pianolak. Bij m'n Rio was het goed te doen (zeker met de fantastische ondersteuning van de 'Pimpmasters'  :-)), maar bij de Ceed begin ik er (nog) niet aan.

Kan de mooie Rio niet ingeruild worden voor een Ceed, xtra40? Hahaha, dan kan je ons op de hoogte houden van de modificaties die je dan uitvoert. Wel zo handig voor Ceed bezitters:yes:

Btw, je kan toch wel ergens anders (op een betere toegankelijke plek) je speakerdraden terugvinden en van daaruit verder gaan werken? Bv om daar dan een High Low converter te plaatsen 1120193787_HLconverter.JPG.f22911d98525e1eb94414a4f2bf911ea.JPGof zoals bij mijn versterkers, gebruik te maken van de bestaande speakerdraden die rechtstreeks in de versterker kunnen? 1137303685_PhoenixGold250aansluiting.jpg.c115237774170dd60a6add5a62c99f1c.jpg   

Dan hoef je niet de radio eruit te halen. 

Ik moet zeggen dat de standaard aanwezige JBL set boven verwachting presteert. Mede de centerspeaker verdeeld het geluid erg goed. Als ik wat zou veranderen is het toch het toevoegen van een subwoofer of de huidige 'subwoofer' actief gaan aansturen met een aparte versterker.

ik heb wel aal bij de nieuwe ceed door het verwijderen van de b-stijl bekleding een hi/lo converter tussen de speaker draden aangesloten maar hoe je het ook wend of keert je zult ten alle tijden iets moeten demonteren 

Een van de bekendste oplossingen komt van fischer match: https://www.audiotec-fischer.de/en/match/philosophy/

Je kan alles aansluiten op je bestaande systeem en uitbreiden indien gewenst en uiteraard alles weer herstellen naar origineel. 

37 minuten geleden, xtra40 zei:

ik heb wel aal bij de nieuwe ceed door het verwijderen van de b-stijl bekleding een hi/lo converter tussen de speaker draden aangesloten maar hoe je het ook wend of keert je zult ten alle tijden iets moeten demonteren 

Hoe bevalt dit, en kan je de converters makkelijk weg werken? 

11 minuten geleden, Renzo4000 zei:

Een van de bekendste oplossingen komt van fischer match: https://www.audiotec-fischer.de/en/match/philosophy/

Je kan alles aansluiten op je bestaande systeem en uitbreiden indien gewenst en uiteraard alles weer herstellen naar origineel. 

Hmmm dat ziet er wel interessant uit, waar kan je dit kopen? 

1 minuut geleden, JDsigns zei:

Hoe bevalt dit, en kan je de converters makkelijk weg werken? 

Heb de draden van de converter wat verlengt en onder de midden console weg gelegd ging prima was ruimte genoeg

14 minuten geleden, Renzo4000 zei:

En Pioneer heeft ook zo iets alleen dan om de uitgangen van de speakers te boosten naar 4 x 50 watt 

ook plug en play maar ja je moet wel achter de radio zijn 

9 minuten geleden, JDsigns zei:

Hmmm dat ziet er wel interessant uit, waar kan je dit kopen? 

De betere car audio speciaalzaken bieden dit wel aan (auto specifiek). Als je zoekt op "match audio upgrade kia" moet er wel een en ander naar voren komen. Ik heb het voor mij huidige auto laten doen door concept4cars in Ede. Super gepassioneerde gasten die erg goed werk afleveren. Ik heb een all-in pakket laten installeren. Dus match dsp versterker, nieuwe composet, tweeters, deurisolatie en subwoofer op maat weggewerkt in de kofferbak. Paar plaatjes toen ze ermee bezig waren.

IMG_3134.JPG

IMG_3135.JPG

IMG_3131.JPG

IMG_3133.JPG

10 uur geleden, Renzo4000 zei:

De betere car audio speciaalzaken bieden dit wel aan (auto specifiek). Als je zoekt op "match audio upgrade kia" moet er wel een en ander naar voren komen. Ik heb het voor mij huidige auto laten doen door concept4cars in Ede. Super gepassioneerde gasten die erg goed werk afleveren. Ik heb een all-in pakket laten installeren. Dus match dsp versterker, nieuwe composet, tweeters, deurisolatie en subwoofer op maat weggewerkt in de kofferbak. Paar plaatjes toen ze ermee bezig waren.

IMG_3134.JPG

IMG_3135.JPG

IMG_3131.JPG

IMG_3133.JPG

Oohwoouw dat ziet er heel gaaf uit! Mag ik vragen wat je kwijt was? Zodanig gezegd rijdt ik een lease auto en wil dan ook geen gezeur met de leasemaatschappij maar ook geen 750 a 800 euro uitgeven om het over 3 jaar weg te geven.