Jump to content

Piep na afsluiten auto

Go to solution Solved by Erwan Geerdink,

Recommended Posts

Posted

Ben in bezit van ceed 3 sw uit 2020.

Ik stop de auto.

Zet hem op de parkeerrem.

Stap uit.

Doe de auto met smartkey op slot. 

Er blijft dan iets piepen, en gaat na een minuutje uit.

Alles is uit, verlichting is uit, alles vergrendeling en toch dat piepje. 

Weet ook niet waar het vandaan komt.

Iemand een idee wat er eventueel nog aanstaat of hoe ik het signaal uit kan zetten?

Alvast bedankt voor jullie reacties 

Posted

Ik herken het piepje wanneer de andere sleutel nog in de auto aanwezig is. Echter, dan sluit de auto niet af..

Misschien 'denkt' de auto dat de sleutel nog in de auto aanwezig is.

Alle portieren en ramen zijn uiteraard volledig gesloten (geen kiertjes, slecht in het slot)?

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Posted
Welke andere sleutel , bedoel je?
Sorry, tweede sleutel. Vrouwlief laat soms een tas in de auto met de sleutel. Als ik de auto dan wil afsluiten, piep....

• Solution
Posted

Alles is dicht. Alles is op slot. Ik zie ook geen eventuele lampjes branden. Ik zou echt niet weten waarom de piep blijft.

Er zijn geen sleutels in de auto. Ik sta naast de auto en hoor het piepsignaal. Echt geen flauw idee.

Op 19-2-2022 om 21:36, zei marijn.hak:

Ik herken het piepje wanneer de andere sleutel nog in de auto aanwezig is. Echter, dan sluit de auto niet af..

Misschien 'denkt' de auto dat de sleutel nog in de auto aanwezig is.

Alle portieren en ramen zijn uiteraard volledig gesloten (geen kiertjes, slecht in het slot)?

Posted

Vandaag bij de dealer geweest. De hoge piep komt onder de motorkap vandaan. Schijnbaar, volgens de monteur, is er een onderdeel dat na het afzetten van de motor zichzelf reinigt.

Dat geluid hoor je en het piepen stopt vanzelf. Was niets aan te doen volgens de monteur..... Zijn er ceed rijders die, als ze de motorkap open hebben en de auto uitzetten, dezelfde irritante piep horen? Kan me niet voorstellen dat dit normaal is.

Alvast bedankt voor jullie reacties en eventuele tips om dit toch opgelost te krijgen.

Tis een ceed sw dynamic plus line van augustus 2020.

Posted

Heel vreemd inderdaad. Auto sluit dus ook direct af?

Zou er heel misschien het klepje van de tank kunnen zijn? Deze sluit niet altijd lekker aan / af, misschien dat deze uit het slot blijft? Het is een gok hoor..

Posted
Vandaag bij de dealer geweest. De hoge piep komt onder de motorkap vandaan. Schijnbaar, volgens de monteur, is er een onderdeel dat na het afzetten van de motor zichzelf reinigt.
Dat geluid hoor je en het piepen stopt vanzelf. Was niets aan te doen volgens de monteur..... Zijn er ceed rijders die, als ze de motorkap open hebben en de auto uitzetten, dezelfde irritante piep horen? Kan me niet voorstellen dat dit normaal is.
Alvast bedankt voor jullie reacties en eventuele tips om dit toch opgelost te krijgen.
Tis een ceed sw dynamic plus line van augustus 2020.
Ik herken het niet, heb ruim 1,5 jaar een Ceed gehad en hier nooit van gehoord. Benieuwd welk onderdeel dat dan zou zijn.

Welke motor heb jij? 1.0, 1.4, 1.5 of 1.6 (diesel of GT)?

Posted

Het is een 1.0.

Ik heb bij de dealer 3 accessoires besteld. Draadloos opladen, afneembare trekhaak en een sierlijst op de kofferbak. Ik ben hier 3 x voor naar de dealer geweest. 1x keer draadloos opladen ingebouwd en de trekhaak. De sierlijst was verkeerd geleverd/besteld. Thuisgekomen bleek er een vaste trekhaak gemonteerd te zijn. Weer terug om een, zoals bestelde, afneembare trekhaak te laten monteren. Vervolgens er weer naar toe voor de sierlijst. Daarna nog voor een kleine beurt en vandaag voor het piepen. Enkele reis 3 kwartier rijden...

Nu weet ik niet of ze dit zeggen om er vanaf te zijn of dat het echt zo is.

Vandaar de vraag of dit vaker voorkomt. Ik heb heel wat auto's gehad maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Hij is ook nog maar 1,5 jaar oud.

Posted

Het blijkt, volgens de dealer, de gasklep te zijn die zijn stand zoekt.

Erg irritant dat geluid, volgens de dealer hebben ze dat allemaal.

Vindt ik toch wel slecht van kia, niet verwacht.

Misschien toch maar weer inruilen voor een ander merk...