Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste allen,

Ik heb een probleem met mijn auto de Kia sportage 2.0 2WD uit 2005 Handbak (203000km)

Ik probeer het zo simpel mogelijk uit teleggen. Mijn auto voelt tijdens het rijden alsof het motorblok een rubberband aandrijft.

Wat ik daarmee bedoel is: als ik rij en laat het gas los dan duurt het even voor ik kan remmen op de moter, en andersom geld dit ook als ik het gas intrap (hard of zacht maakt niet uit) dan voel echt alsof je door een touw wordt getrokken (eerst moet die strak staan voor je mee kan)

Dit is vooral merkbaar in lage versnelling bijv. met file rijden, dat je vaak gas loslaat en in drukt. En dan heb ik niet eens over hoe erg is het met de airco aan.

J kan het vergelijk met een auto waarvan de motersteunen helemaal versleten zijn.

En moet ook zeggend at als ik de auto opkrik (en hem in ze 1 ze) met 1 van de voorwielen van de grond kan ik het wiel zon 270 graden draaien voor de tegen gehouden wordt door de versnelling.

Ik heb het idee dat er in het koppeling huis speling zit, maar nu de vraag kan dat wel of heb ik een groter probleem?

Wat ik recentelijk al vervangen heb (dus waar het niet aan licht)

Veerpoot, bovenste veerpoot lager, draagarm + rubbers, onderste fusee kogel, wiel lager, aandrijfassen.

Ik moet ook zeggen dat de speling vanaf de wielen tot de as die de bak is gaan minimaal tot niks is. Dus ik dat het probleem zicht in het koppeling huis bevindt. Ik hoop dat een bekend verhaal is want het lijkt wel erger te worden met de tijd.

Het is heel moeilijk uit te leggen ik hoop dat mijn verhaal te volgen is,

Hopelijk een bekend verhaal, als vast bedankt

Posted

Zo te horen is de koppeling compleet versleten en dus dringend aan vervanging toe.
Rij er verder niet meer mee want anders worden de kosten nog veel hoger!

• Like 1