Louis Oosterveer Posted August 3, 2022 Share Posted August 3, 2022 Ik kreeg een melding op mijn beeldscherm in de auto met "Koppeling met account is gedeactiveerd op de telefoon. Alle accountinstellingen worden gereset naar fabrieksinstellingen!!" Annuleren of stoppen kon niet en de auto uitzetten werkt ook niet. Je kunt je wel bedenken hoe vervelend het is om al je eigen aanpassingen weer terug te zetten inclusief je geschiedenis van je ritten en je navigatie routes, zenders enzv.. . Een back-up terugzetten lukte niet aangezien de auto die niet kon vinden maar op mijn mobiel was deze wel gemaakt. Ik heb de support van Kia gevraagd wat de reden was en wacht op antwoord. Op mijn telefoon was er niets aan de hand, dat was wel vreemde, mijn account werkte gewoon en mijn gegevens en de back-up stonden er gewoon. Weet iemand wat er gebeurd kan zijn zodat ik dit niet weer mee maak? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokil Posted August 3, 2022 Share Posted August 3, 2022 Ik krijg regelmatig de melding op mijn android telefoon dat diverse apps uitgeschakeld en de rechten verwijderd worden, omdat ze al langere tijd niet gebruikt zijn. Misschien dat het zoiets is? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmurfenB Posted August 4, 2022 Share Posted August 4, 2022 Heeft de vorige eigenaar zijn kia connect losgekoppeld waardoor alle persoonlijke gegevens zijn verwijderd? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louis Oosterveer Posted August 4, 2022 Author Share Posted August 4, 2022 nee ik ben de eerste en enige eigenaar en gebruiker van deze auto, 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmurfenB Posted August 14, 2022 Share Posted August 14, 2022 Vreemd verhaal, geen idee helaas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gjcvro Posted August 16, 2022 Share Posted August 16, 2022 Jep, eenmaal gehad, alles kwijt, wel in de app het 1 en ander terug kunnen halen toen de koppeling weer gelegd was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MvH Posted September 6, 2022 Share Posted September 6, 2022 Via de Kia Connect app een profiel maken en die back uppen. Volgende keer hoef je dus alleen maar je profiel te laden. Alles terug binnen 1 minuut. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louis Oosterveer Posted September 6, 2022 Author Share Posted September 6, 2022 26 minutes ago, MvH said: Via de Kia Connect app een profiel maken en die back uppen. Volgende keer hoef je dus alleen maar je profiel te laden. Alles terug binnen 1 minuut. ja dat zou zo moeten werken en had ik zelfs meerdere backups gemaskt gemaakt maar die waren verdwenen in de app Btw dat staat al in mijn verhaal 27 minutes ago, MvH said: Via de Kia Connect app een profiel maken en die back uppen. Volgende keer hoef je dus alleen maar je profiel te laden. Alles terug binnen 1 minuut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisV75 Posted November 11, 2022 Share Posted November 11, 2022 Vanmorgen dus voor de 2e keer gehad in mijn Sportage uit 2022. Verrekt irritant. De vorige keer via een (oude) backup het profiel terug kunnen zetten. Maar dit gebeurt dus altijd als het niet uitkomt. Bleh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DerLothar Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Hi, ja ik heb dit al meerdere malen meegemaakt. Een stuk of 10x nu. Langs de dealer gereden voor een update. Heeft niks geholpen. Vandaag weer last en bleef het systeem hangen in de waarschuwingsmelding. De monteur die me hielp heeft de boel gereset en vertelde dat dit een bekend probleem is bij de oudere iphones. Het zit hem in de Bluetooth verbinding. Oudere telefoons hebben een andere versie dan Kia gebruikt en dat geeft problemen. Zoals hij zelf grappend zei: je zou er bijna een nieuwe telefoon voor moeten kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefurt Posted July 5, 2023 Share Posted July 5, 2023 On 12/30/2022 at 3:46 PM, DerLothar said: Hi, ja ik heb dit al meerdere malen meegemaakt. Een stuk of 10x nu. Langs de dealer gereden voor een update. Heeft niks geholpen. Vandaag weer last en bleef het systeem hangen in de waarschuwingsmelding. De monteur die me hielp heeft de boel gereset en vertelde dat dit een bekend probleem is bij de oudere iphones. Het zit hem in de Bluetooth verbinding. Oudere telefoons hebben een andere versie dan Kia gebruikt en dat geeft problemen. Zoals hij zelf grappend zei: je zou er bijna een nieuwe telefoon voor moeten kopen. hmmm, ik weet niet of anderen dit ook meegemaakt hebben, maar ik heb dit ook al een keertje gehad en heb een IPhone14. Gelukkig dat ik nog niet veel persoonlijke instellingen gedaan en ook geen backup. Zal het in de gaten houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivo M Posted September 8, 2023 Share Posted September 8, 2023 Op 5-7-2023 om 13:15, zei Eefurt: hmmm, ik weet niet of anderen dit ook meegemaakt hebben, maar ik heb dit ook al een keertje gehad en heb een IPhone14. Gelukkig dat ik nog niet veel persoonlijke instellingen gedaan en ook geen backup. Zal het in de gaten houden. Hier ook hetzelfde probleem met een Sorento uit 2021. Is al zeker 10 keer gebeurd. Bij de dealer hebben ze geen idee. Kia Nederland gebeld en sturen je toch naar de dealer. Ook met een nieuwe iPhone gaat het mis. Echt waardeloos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.