Jump to content

Recommended Posts

Posted

We zijn een vakantie aan het plannen naar Portugal; bovenste helft, zo rond Oporto en de Douro. Vertrek ca. half september. We trekken er een kleine 4 weken voor uit.

Nu probeer ik een beetje zicht te krijgen op eventuele laadproblemen en tips op dat gebied voor onderweg. Hoe is het gesteld met de laadwoestijnen in Frankrijk? En in andere gebieden?

Wie heeft er recente ervaringen op dat traject of tips anderszins?

• 2 weeks later...
Posted

Geen ervaring nog maar ik pik vast een plaatsje om ook op de hoogte te blijven. Ik ben nu aan het planner (ik vertrek vanuit Spanje). Mijn route wordt als volgt:

1e dag - vertrek vanuit mijn woonplaats naar Alcobendas (boven Madrid), Moet dan 1 keer laden bij Ionity en overnacht in hotel met lader om met 100% te vertrekken de volgende dag

2e dag: Alcobendas - Futuroscope. 919 km. Laden bij:
- Repsol (Burgos) (voor de zekerheid, om zeker bij de volgende lader te komen)
- Tesla SuC Rivabellosa (de Ionity bij Briviesca heeft problemen)
- Labenne Est (Ionity)
Overnachten in hotel met lader

3e dag: Futuroscope - Nederland. Laden bij:
- Saint Witz (Ionity)
- Le Roeuix (Ionity)

Met de 3e dag nog aan het stoeien want de 1e etappe is 360 km aan een stuk met max 100 km/u. Op zich is dat geen probleem als er geen harde tegenwind is maar wil voor de zekerheid nog iets tussendoor zoeken.

In Portugal kun je met de Miio app bij elke paal terecht volgens mij. En de Bonnet app heeft tijdelijke acties om met korting bij Ionity te kunnen laden. Voor Frankrijk is de chargemap app een goede om laders te vinden. Voor Spanje gebruik je best electromaps.com. Beste laadnetwerken hier zijn Iberdrola, Easycharger (nu Zunder) en Wenea. Deze hebben allemaal een eigen app. Ionity uiteraard maar duur. Vermijden als de pest: Endesa X. In 80% van de gevallen doen ze het niet

• Thanks 1