Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb het volgende probleempje met mijn KIA Picanto 1.0 (iets meer dan een jaar oud) als een volle tank heb staat de benzinemeter inderdaad op vol, maar de aanwijzing

in het digitale scherm geeft maar 520 km aan, naar mijn weten zou met  verbruik 1ltr op 20km (Wat ik makkelijk haal) de digitale op zo'n 700 km moeten staan, vindt 200 km

verschil nog al groot, iemand een idee.

mv.gr. Frans van Vorsselen

Posted (edited)

Hoi Frans, 

Ik denk dat die 520km realistischer is dan je denkt. 

Ik heb een 2017 JA Picanto.  Vanmorgen tot de nok toe getankt en dan geeft de digitale teller aan dat ik 571 km kon rijden.  Ik weet dat mijn vorige Picanto (ta) écht niet zo zuinig was als dat werd verteld. 

Edited by Machlo
Posted

Ik rij inmiddels ruim 10 jaar een Picanto TA, daar is nog een item van geweest bij Kassa, dat het verbruik te hoog was.
Ik haal afhankelijk van het seizoen 500 tot 600km voorspelling EN daadwerkelijk uit een tank.

Over inmiddels krap 260.000km verbruikt die 6,02l/100km, 1:16,6 dus. Maar de auto werd verkocht met een verbruik van 1:26! Nu weet ik dat dat niet realistisch is, maar voor de Picanto reed ik een Aygo. Die werd verkocht als 1:24 en reed over 128.000km 5,53l/100km (1:18,1), dus ik had met de Picanto minimaal 1:20 verwacht. Dat is dan een zware tegenvaller...

Overigens baseert de auto zijn voorspelling op het gemiddeld verbruik. En dat kun je resetten. Probeer dat eens, misschien komt je voorspelling dan beter uit.
En nog een ding; de tankmeter is erg voorzichtig; zelfs met 100km "op reserve" heb ik er nog nooit meer dan 32l in kunnen gooien...

Posted

IK RIJ AL VIJF JAAR MET EEN KIA NIRO GE BRUIK MET EEN VOLLE TANK 4,0L100KM VAN MIJN HUIS IN VLEUTEN NAAE OOSTENRIJK 950 KM

• Like 1
Posted
1 uur terug, zei SMITHEN69:

IK RIJ AL VIJF JAAR MET EEN KIA NIRO GE BRUIK MET EEN VOLLE TANK 4,0L100KM VAN MIJN HUIS IN VLEUTEN NAAE OOSTENRIJK 950 KM

Vraag gaat over een Picanto 1. Geweldig dat jij 950 km kunt rijden..... Appels/peren, weinig zinvolle reactie.... 

• Like 1
Posted

Frans, ik herken dit. Ik heb de Picanto uit 2020 gekocht voor mijn vrouw maar rijd er zelf ook graag in. Vrijdag getankt verbruik 1:23km. Voornamelijk autowegkm's max 100km/uur

Posted
Ik heb een picanto 1.0 uit 2021, als ik vol tank geeft hij 477km rijbereik aan, lijkt mij weinig...

Gr. Michel

Wat geeft de boordcomputer aan bij je totale verbruik? Dus niet van deze tank, maar sinds de laatste keer resetten?
  • 3 weeks later...
Posted

ik rij een picanto 2 bijna 1100cc. aftanken gaat het laatste stuk lastig, maar echt tot de hals vol geeft toch 550 km . dat laatste stuk tanken scheeld erg veel in kilometers, lijkt wel n Kia kwaal , ook met de Rio van mijn maat kon er nog 8 liter bij nadat hij dacht afgetankt te hebben