picanto 3
2017-> heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Picanto 3 vind of plaatst u hier
216 topics in this forum
-
- 3 replies
- 144 views
Roest op de motorkap. Waarschijnlijk steenslag. Auto is 7 jaar oud. Dealer geeft niet thuis. Kia nederland verschuild zich achter de dealer. Hoezo 7 jaar garantie. Als consument sta je gewoon machteloos.
Last reply by ehombie, -
- 1 follower
- 0 replies
- 45 views
In mijn Picanto bouwjaar juni 2024 gebruik ik CarPlay i.c.m. Buddi2play draadloos en krijg sinds kort de instructiestem van Tomtom-navigatie héél zacht te horen. Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet achter hoe ik het volume kan regelen. De handleiding geeft ook geen aanwijzingen hoe dit te realiseren. Weet iemand hoe dit probleem op te lossen? Volume regelen bij gebruik van Spotify en DABradio werkt wel via de knopjes + en - links op het stuurwiel...
Last reply by Cees Graauwmans, -
- 1 follower
- 4 replies
- 383 views
Hallo medegebruikers , Mijn moeder heeft een Picanto uit bouwjaar 2019 . Heeft er iemand op dit forum de radio al eens vervangen voor een moderne radio met navigatie ?
Last reply by gios, -
- 1 reply
- 349 views
Hoi! Op de website van het RDW kan je eventuele terugroepacties inzien voor je auto. Als ik op kenteken zoek zie ik bij onze Picanto JA (MY 2023) geen terugroep actie maar als ik zoek op merk en model (Kia en Picanto) zie ik de volgende terugroepactie: https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx Ik had al met de dealer gebeld maar hij kon ons verzekeren dat het niet voor onze Picanto zou gelden als het niet bij het kenteken vermeld zou zijn. Ik neem aan dat de dealer correct is maar kan iemand toevallig meer informatie geven over deze terugroepactie? Dank :0
Last reply by Kia Picanto Fan, -
- 2 replies
- 173 views
Hallo allemaal... Ben sinds een kleine week trotse eigenaar van de nieuwe Picanto AMT ExecutiveLine, tot zover zeeeer tevreden, echter loop ik tegen een klein probleempje aan en wel het volgende, ik wil Android Car koppelen via BlueTooth (dus draadloos) dit krijg ik echter (nog) niet voorelkaar, aangesloten via een USB-kabel krijg ik wel Android Car te zien, maar ik zou het graag draadloos willen (ben geen voorstander van allerlei losse kabels ) heb alle gechecked v.w.b. updates. Ik gebruik de Samsung Galaxy S22 ultra, Muziek afspelen lukt wel draadloos via bluetooth, iemand een idee of suggestie b.v.d Frans van Vorsselen
Last reply by motorfanatic, -
- 2 followers
- 2 replies
- 195 views
Dag allemaal, Mijn Picanto uit 2022 (oorspronkelijk een Duitse auto) heeft op het stuur (rechts) niet de mogelijkheid voor cruise control (stuur heeft geen knopjes hiervoor; er zitten rechts andere knopjes). Maar op internet heb ik filmpjes gezien waarbij de knopjes rechts op het stuur gewoon vervangen worden door een ander knoppen-paneeltje en de Cruise Control alsnog aangesloten / geactiveerd wordt. Zie bijvoorbeeld deze filmpjes waar het knoppenpaneeltje vervangen wordt door een mét cruise control: - https://www.youtube.com/watch?v=SKTLAUf7HjI&t=3s - https://www.youtube.com/watch?v=t28Wt-AxI68 Ik denk dat dat op mijn auto ook mogelijk …
Last reply by Cees O., -
- 2 replies
- 167 views
Kan iemand mij vertellen waar de knop met alleen een cirkeltje rechts op het stuurwiel voor dient? Bij indrukken gebeurt er niks en in de handleiding wordt er niet over verteld...
Last reply by Aitia, -
- 1 follower
- 3 replies
- 142 views
Hoi! Nu wij een Picanto 3 hebben na jarenlang met plezier in een Picanto 1 (2005-2023) gereden te hebben het volgende: Wat ik gemerkt heb bij onze Picanto 1 de antenne was vastgeroest en niet meer losgemaakt kon worden (dat is zonder geweld). Misschien meerdere oorzaken maar het kan zijn dat misschien tijdens het afnemen en een beurt in een autowasstraat water in de antenne is gekomen en zo gaan roesten. Nu wil ik dit voorkomen met deze nieuwe picanto 3 en vroeg mij af of het verstandig is de antenne aansluiting op het dat bijvoorbeeld af te sluiten tijdens een wasbeurt. Sowieso is de vraag als er water in de antenneaansluiting komt zal dit toch ergens heen …
Last reply by Happy Picanto, -
- 1 follower
- 7 replies
- 556 views
Beste Picantokenners. Ik heb sinds een paar dagen een Picanto GT-line uit 2019. Ik ben uit vorige auto's inmiddels behoorlijk gewend aan de weergave van de actuele snelheid in cijfers, en kijk dus eigenlijk nooit meer naar de analoge snelheidsmeter. Ik krijg het niet voor elkaar om de snelheid weer te geven op de centrale LCD-display van het instrumentencluster in de Picanto. Wel de gemiddelde snelheid, en andere info. In de facelift (2020+) is deze functie wel aanwezig (zie afbeelding). Weet iemand of dit in oudere modellen te coderen is, of is er een andere oplossing? Dank! Afbeelding van de facelift met nieuw instrumentencluster:
Last reply by Polydeukes, -
- 2 followers
- 3 replies
- 341 views
Hallo, Aangezien Kia dealers hier niet op reageren of het zelf niet weten probeer ik het maar eens via deze manier. In mijn kia picanto 2019 heb ik een standaard radio zitten. Nu wil ik deze vervangen met een kia 2020 model met apple carlay. Past deze radio in de 2019 model of raden jullie een ander systeem aan? In de bijlages heb ik de huidige radio en de radio die ik er eventueel in wil zetten.
Last reply by HahaBier, -
- 1 reply
- 307 views
Overdag geeft de camera prima beeld, maar in het donker geeft het een wazig, gespikkeld beeld en is de achtergrond slecht zichtbaar. Heeft iemand daar ervaring mee en/of mogelijk een oplossing? Diverse onderdelen zijn inmiddels al vervangen, helaas zonder resultaat.
Last reply by Beos, -
- 1 follower
- 5 replies
- 508 views
Ik heb een Picanto 3 uit 2017. Nu werkt de stand van verlichtingsschakelaar op automatisch sinds kort niet meer. Voorheen was altijd dan overdag altijd de dagrijverlichting aan en als het donkerder werd ging dan automatisch de normale verlichting erbij aan. Nu moet ik verlichtingschakelaar op normale stand zetten om overdag verlichting te hebben. Wat kan de oorzaak zijn hiervan zijn?, ik zit nog maar 2 weken in de 7 jaar garantietijd.
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 follower
- 0 replies
- 606 views
Goedendag dames en heren, een kleine vraag ik heb een probleem met de Kia picanto van mijn vriendin. Het is een 1.0 3 cilinder, en hij stottert onder de 2200 touren ongeveer in welke versnelling je ook rijd. Je krijg een schokkend effect iemand een idee wat dat zou kunnen zijn? alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Last reply by Lars, -
- 0 replies
- 441 views
Hoi, recent onze Picanto uit 2016 ingeruild voor een 2022 GT line. De nieuwe is enkel wat minder responsief op het gaf en lijkt wat in te houden of vertraagt te reageren op het gas. Iemand dezelfde ervaring of weet wat het is?
Last reply by Jeffrey1984, -
- 2 followers
- 2 replies
- 563 views
Sinds vandaag een gordel vergeten geluid bij het rijden, lampje op het dashboard brandt echter niet. Wat kan dit zijn? Gordels zijn gewoon om.
Last reply by natalia, -
- 1 follower
- 5 replies
- 1.3k views
Ik ben opzoek naar een rubbertje dat op de hoedenplank van de Picanto zit. De dealer kan het onderdeel bestellen, maar kost bijna 25 euro. Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden (voor een lagere prijs natuurlijk). Lijmen helpt niet, is alleen voor de foto gedaan.
Last reply by Kia Stonic DynamicPlusLine, -
- 0 replies
- 669 views
Hoi, iemand dit ooit meegemaakt? De wegenwacht en zijn telefonisch achterwacht zijn 2 uur bezig geweest niet gevonden. Probleem. Begon met gordels indicatie gaven indicatie gordels los terwijl er niemand in de auto zat. Binnen garantie gerepareerd. Toen de sensoren achterbumper gaven alarm terwijl er iets was. Garantie dus vervangen. Maar bij thuiskomst probleem terug. Na starten en gewoon nog stilstaan gaat de snelheidsmeter van 0 tot 140. Los van het effect of je gas geeft of niet. Uiteraard opeens weer alle effecten weg om moment daarna weer terug te komen. Gordel probleem is inmiddels ook weer terug. Maar nu buiten de garantie. 7-2016
Last reply by Peet61, -
- 1 reply
- 547 views
Goedenavond, Vraagje, bij de Kia Connect app had ik tot voor kort in het startscherm een menu met recente ritten. Dus waar ik kon zien waar de auto geweest is en hoe laar en de snelheid. Nu is dat niet meer terug te vinden. Wie weet waar ik het weer terug kan vinden?
Last reply by Gerd_NL, -
- 0 replies
- 686 views
Hoi allemaal, Ik heb een picanto uit 2019, en heb een gewone antenne. Weet iemand of je deze gemakkelijk kan vervangen door een originele Kia picanto haaienvin antenne. ik heb geen display met achteruitrij camera en navigatie, maar een gewone geïntrigeerde radio. Ik had gezien dat drie aansluitingen op de antenne zitten, maar komen deze overeen met de aansluiting die er nu zit. Of moet er ook een nieuwe aansluit kabel getrokken worden? Als er iemand is die hier ervaring mee heeft hoor ik dat graag. Groet, Leon.
Last reply by Leon Kalkhoven, -
- 1 reply
- 2.8k views
Is het mogelijk om de standaard cruise control, van de picanto GT line 2017, om te laten bouwen naar een adaptieve cruise control. Is dit mogelijk en is dit niet al te duur?
Last reply by Happy Picanto, -
- 1 follower
- 3 replies
- 813 views
Ik heb in mijn Picanto van 2018 geen DAB (wel touchscreen 7 inch). De luxure modellen wel (GT en X-line). Ik zie dat de radio precies hetzelfde is. Als ik nu van een sloop GT of X-Line de antenne eraf haal kan ik dit dan aansluiten op mijn eigen radio of moet dan de radio van de sloopauto er ook uit? Of is dit niet te doen. Gaat er mij om welke onderdelen ik van een sloop Picanto eraf moet halen om DAB+ te krijgen.
Last reply by xtra40, -
- 2 replies
- 754 views
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-picanto-krijgt-stevige-facelift/ Staat hier ook: https://www.kiaclub.nl/topic/14270-persberichten-van-kia-motors-nederland/page/22/#comments
Last reply by rvdeijk, -
- 3 replies
- 1.5k views
Online is de handleiding voor de navigatie te raadplegen, maar dat werkt nogal omslachtig. Papieren handleiding hebben we hiervoor niet gehad bij de auto. Weet iemand of er wel een PDF beschikbaar is voor download?
Last reply by Beos, -
- 1 reply
- 996 views
Geachte forumleden, Ik had ergens gelezen dat per 01-04-2018 op alle nieuwe auto's Ecall verplicht zou moeten zijn Op mijn Skoda van 2 jaar oud zit er inderdaad een rode SOS knop op het plafond, op onze Picanto van een maand oud zit het niet. Heeft dit te maken dat het wel een nieuwe auto is maar een model van 2017? Is er iemand die weet hoe dit zit? Alvast bedankt voor uw reacties.
Last reply by Murcielaygo, -
- 1 reply
- 708 views
Hoi! Naar aanleiding van een eigen speurtocht naar instructieboekjes heb ik onderstaande links gevonden voor de Kia Picanto 3 (JA); Blijkbaar kan je deze Instructieboekjes alleen verkrijgen als je een MIJNKIA account hebt met daarin een Picanto geregistreerd maar misschien zoals mijzelf graag op voorhand het boekje doornemen https://media.kia.nl/productenDb/documents/273.pdf Uit het bestand haal ik het volgende: Picanto JA holl 2.qxp 22.12.2016 Vermoedelijk het eerste boekje voor de Picanto 3 https://media.kia.nl/productenDb/documents/274.pdf Uit het bestand haal ik het volgende: © 2020 Kia MOTORS Corp. Vermoedelijk het boekje voor het 2020 refre…
Last reply by Happy Picanto,