picanto 3
2017-> heden
Discussies, Vragen en Weetjes over de Picanto 3 vind of plaatst u hier
191 topics in this forum
-
Hallo, ik wil een nieuwe claxon monteren maar moet de bumper er af, is dat makkelijk? En kan ik een claxon met de bedrading aansluiten die er al zit? Tips welke claxon ik moet kopen en die ook past. Ik heb een Picanto gt line uit 2018. b.v.d.
Last reply by Ronald_S, -
- 2 replies
- 647 views
Beste Picanto bezitters. Ik ben in het bezit van een Picanto Design Edition. Fijne auto, alles er op en aan, ook de kunst lederen bekleding. Daar zit nu juist mijn probleempje. Met wat warmer weer is het snel zweterig. Dat heb ik niet in m`n andere auto, want daar zit gewoon stoffen bekleding. Hebben meer mensen met het kunst lederen bekleding dit?, en wat is er aan te doen?
Last reply by Murcielaygo, -
- 9 replies
- 2.4k views
Hallo lezer Hoe zet ik mijn dagrijverlichting aan ? En heb ik dan ook achterverlichting of moet ik deze apart aanzetten?
Last reply by Nora, -
- 1 reply
- 944 views
Hi, M'n vriendin heeft ene Picanto (JA) van '18. Hier zit een hifi systeem met lcd etc in maar geen achteruitrijcamera. Met als gevolg dat wanneer je 'm in z'n achteruit zet het beeld op zwart gaat. Nu dacht ik, als ik een greep met camera koop van de sloop dan is het een fluitje van een cent. Maar nu ik de kap van de achterklep af heb zie ik dat de kabelboom niet is voorbereid. Tegenvaller, had ik oprecht verwacht. Er is een 2-pin connector beschikbaar welke voor het ontgrendelen van de achterklep zijn (connector B). Ik mis dus connector A. Voordat ik alles tevergeefs demonteer, weet iemand of ik connector A ergens verder terug in de kabelboom zou kunnen v…
Last reply by Murcielaygo, -
- 8 replies
- 1.7k views
Hallo, Als ik in stilstand mijn radio/muziek op USB wil spelen, dan krijg ik steeds de melding dat de accu bijna leeg is en dat ik mijn auto moet starten voor de stroom. Is dat normaal? Kan hij niet, als de accu bijna leeg is, overschakelen op de stroom van de accu? Groet, Martin
Last reply by mcl, -
- 0 replies
- 646 views
Airco werkte niet meer na behoren... kia picanto x line 2019. Zat namelijk ergens een lekje . dat is weer voor 100% gerepareerd , Monteurs van Kia Autobedrijf van Muijlwijk bedankt .. kia-schelluinen.nl
Last reply by tokoroko, -
- 4 replies
- 1.2k views
Hallo, Is er iemand die weet waar ik de grill van een Picanto GT Line kan bestellen? Het betreft de bovenste grill met rode accenten en de grill bij de mistlampen met rode sierlijst. Tot op heden kan ik op internet niks vinden. Thanks!
Last reply by Matthijs_, -
- 10 replies
- 1.2k views
Hallo, Wie kan mij vertellen wat die witte balletjes op de wegen in de navigatie betekenen? Komt mij vreemd voor. Groet, Martin
Last reply by Michel.F, -
- 4 replies
- 985 views
Vandaag de nieuwe auto voor mijn vrouwtje (en een beetje voor mezelf) opgehaald! De eerste kilometers bevielen prima, autotje rijdt en stuurt heerlijk en het motortje heeft ruim voldoende pit. Multimedia systeem werkt goed en is lekker vlot, oké de geluids kwaliteit is niet zo best maar daar gaan we nog wat aan doen. Van binnen ziet de auto er ook keurig uit, kunstleder voelt goed aan en ondanks de korte zitting van de stoelen zit het best lekker. . Vanavond de halogeen lampen voor leds gewisseld, en het resultaat mag er zijn. lichtbeeld is prima en een veel hogere opbrengst.
- 2 replies
- 1.2k views
Hallo allemaal, vandaag tijdens de storm wilde ik uit mijn Kia stappen en tijdens een harde windvlaag werd mijn portier zo hard meegetrokken dat de bevestiging tussen portier en auto losgetrokken werd. i kreeg het portier ook niet meer dicht en ben snel naar huis gereden en heb het boutje losgedraaid. ik zie dat de deur iets verbogen is, maar is dit op te lossen? Of moet ik naar de garage. Dank!
Last reply by xtra40, -
- 1 reply
- 757 views
Sinds 2 maanden heb ik een andere Picanto en deze rijdt verder prima. Alleen valt mij op dat aan de binnenkant van de passagiersdeuren alles meer trilt dan bij mijn vorige Picanto (dit was het oude model). Vooral als je over een klinkerweg gaat hoor je van alles trillen. Hebben meer mensen dit met het nieuwe model?
Last reply by xtra40, -
- 1 reply
- 793 views
wie weet welk sieruitlaat stuk past op mijn picanto 3 . daar de uitlaat naar beneden is gebogen
Inhoud USB
by mcl- 10 replies
- 943 views
Hallo, Ik heb wat problemen met het vinden van muziekbestanden op mijn USB-stick. Ik heb op de stick het volgende gedaan.Ik heb een bestandsnaam gemaakt met naam van zanger/orkest.In dat bestand heb ik de desbetreffende mp3 nummers van die zanger of orkest geplaatst. Zo heb ik ongeveer 50 bestanden met namen . Als ik media/USB open, dan kan nergens die bestanden onder elkaar vinden. Hoe kan ik dat terugvinden en afspelen? Groet, Martin
Last reply by mcl, -
- 15 replies
- 6k views
Hallo iedereen. Ik wil de dim en grootlicht lampen vervangen door White Vision. Alleen zie ik dat het niet standaard lampen zijn, waarschijnlijk door die lenzen die ervoor zitten . De mijne heeft HB3. Klopt dit? Alvast bedankt Grtn Kim
welke upgrade speakers pasklaar
by Guest viper1967- 5 replies
- 4.4k views
voor mijn picanto uit 2018 wil ik de standaard speakers eruit halen en een upgrade halen echter welke upgrade speakers zijn pasklaar hiervoor? (zodat ik niet hoef te zagen,boren.slijpen.frezen,lassen,solderen,e.d.
- 18 replies
- 2.8k views
In afwachting van de bestelde Picanto gt-line kwam ik op youtube DIT filmpje uit Colombia tegen waarin heel duidelijk full-led koplampen zitten, de dealer weet niets van full-led koplampen in de Picanto af. Lijkt me erg gaaf als er al full-led in komt!
Midden armsteun 1 2
by mcl- 34 replies
- 4.1k views
Hallo, In januari pas krijg ik mijn nieuwe Kia Picanto Dynamic Plus. Ik wil daar graag een midden armsteun, maar ik vind ze hier te duur. Bij AliExpress zijn ze super voordelig, maar hoe zijn ze te monteren? Zo handig ben ik ook niet. Ik hoor graag, Groet Martin
Last reply by SamuelWCK, -
- 4 replies
- 946 views
Hallo, Kan je je navigatie gebruiken en tegelijk naar muziek luisteren? Of onderbreekt de muziek als er iets te melden is?
Last reply by mcl, -
Wij hebben een Picanto waar Apple CarPlay met de iPhone alleen via usb werkt. Maar we gebruiken ook een iPod met veel muziek en dat werkt dan niet meer via Bluetooth. Nu wilde ik de iPod en de iPhone via een usb hub aansluiten. Met een usb 2.0 hub werkte het niet omdat de hub niet ondersteund werd. Werkt dit wel met een 3.0 hub of is er een andere mogelijkheid beide apparaten gelijktijdig te laten werken?
Last reply by Pkoot, -
- 2 replies
- 895 views
Hallo, Hoe kan je een ingegeven navigatie route stoppen? Nu is het zo, dat als ik mijn navigatie start hij verder gaat met de laatste route, welke ik niet beeindigd heb. Groet, Martin
Last reply by mcl, -
Startprobleem
by mcl- 4 replies
- 1.9k views
Net 3 dagen de auto in huis en nu al een probleem. Als ik de start knop omdraai met ingetrapte koppeling, branden alle lampjes, maar totaal geen geluid. Dit zeker 5 tot 6 keer achter elkaar en dan slaat hij aan. Vandaag naar de dealer geweest en uiteraard deed hij het alle keren goed. Thuis gekomen. Zelf weer gestart en weer het oude probleem. Kent iemand dit probleem? Nog een paar keer proberen en anders weer terug naar de dealer. Balen.
Last reply by mcl, -
- 1 reply
- 564 views
Hallo, Bij mijn vorige Picanto drukte ik op het knopje met het mondje op mijn stuur en hoorde dan een stem die vroeg een nummer of contact en daarna de naam aub. Nu, als ik op dat knopje druk, krijg ik de contact personen te zien. Kan het ook op de 1e manier?
Last reply by xtra40, -
- 2 replies
- 1.1k views
Mijn kia picanto 1.2 gt (sept 18) is aan de passagierskant nat onder de matten zowel voor als achter. Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Mvg Wilma
Last reply by KiaCarl, -
- 2 replies
- 1.9k views
https://www.youtube.com/watch?v=P09joDwblmU How to als je LED verlichting in je Picanto wil , klik op de abonnee van de link voor meer filmpjes voor de Picanto JA Let wel op dat niet alles wat deze gast doet ook legaal hier op de weg mag dus monteren op eigen risico !!
Last reply by Viper1967, -
- 19 replies
- 2.1k views
Hallo allemaal, ik heb mijn achterlicht beschadigd. Het binnenhuis is voorzien van een Ledunit. Bij het bestellen van een nieuwe kreeg ik een Taiwanees lookalike. Hier kon ik dus niks vervangen. Kan het gebroken glas/acrylaat niet los besteld worden? In plaats van een hele nieuwe achterlamp? Bij voorbaat dank voor en reactie.
Last reply by Murcielaygo,