Picanto 3
2017-> heden
Alles over de Kia Picanto 3 vind je hier
252 topics in dit forum
-
- 7 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Wie kan mij vertellen wat voor type velg onder de picanto GT line zit? Deze auto wordt in september geleverd en ik wil stalen velgen met winterbanden aanschaffen. De dealer en de chat medewerker van Kia nederland kunnen mij hierop geen antwoord geven. Ik wil de steekmaat, de ET waarde en de naafdiameter weten. Ik wil dan ook bekijken of mijn huidige winterbanden met velg van mijn Rio uit 2013 onder deze auto passen. Ook deze banden zijn 16 inch maar moeten dan wet de juiste steekmaat, ET waarde en naafdiameter hebben. Zo niet dan moeten deze dus verkocht worden en nieuwe besteld worden. Wie weet voor mij de juiste gegevens van de velg, of wie ri…
Laatste antwoord door fiable88, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedendag, Ik heb een Kia Picanto GT ( bijna 2 weken oud ) en nu is mijn vraag welke knoppen in de deurbediening van de bestuurderskant moeten branden, bij mij brandt nl alleen maar voor en achter raambediening, de knoppen van de elektrisch inklapbare spiegels, en om deze bij te stellen branden niet hoort dit zo ? Tevens knippert mijn draadloos laadled en laad ook mijn tel niet meer op ( Note 9 ) Alvast bedankt Groetjes Dave
-
- 6 antwoorden
- 9,3k weergaven
Hallo, Ik zag bij het open van de motorkap dat de koplampunit aan de bestuurderskant nauwelijks bereikbaar is door een zekeringskastje. Is er een manier om toch normaal een lampje te vervangen zonder dat je naar de dealer hoeft?
-
Cruise control problemen
door Gast Nyther- 8 antwoorden
- 5,2k weergaven
Af en toe doet het volgende probleem zich voor: -de cruise control laat zich activeren door de stuurbediening, groene lampje van cruise gaat aan, maar vervolgens is het niet mogelijk om de gereden snelheid te “setten” *de snelheids limiter laat zich nog wél bedienen en setten. *probleem lost zich vaak vanzelfop gedurende een andere rijdag. *het stoppen van de auto en het in/uitschakelen van de auto lost het probleem niet op. Wie o wie?
Laatste antwoord door RuudW1964, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allemaal, weet iemand of er al miniaturen beschikbaar zijn (komen) van de nieuwe Kia Picanto? Zou dolgraag 1-tje willen hebben.
-
Vandaag hebben wij de knoop doorgehakt. Wij nemen afscheid van onze Rio en hebben hiervoor in de plaats de Picanto GT gekocht. Helaas wordt de Picanto GT niet meer in het wit geleverd, daarom hebben wij een mooie rode Picanto uitgekozen. Begin september wordt de Picanto geleverd. Wat is de Picanto GT een mooie auto geworden. Ik kan haast niet meer wachten om in deze beauty te kunnen rijden.
Laatste antwoord door Dave1972, -
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, Heb zaterdag mijn nieuwe Picanto X-line afgehaald. Wat ik mis, is cruise control, daarom had ik al de vereiste kabel en knoppen voor aan het stuur besteld. Het enige wat niet lukt is de airbag verwijderen. Ik heb het pinnetje onder aan het stuur al gevonden, dat lukt al. De 2 andere pinnen vind ik niet. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door de Hunter, -
- 1 volger
- 28 antwoorden
- 13k weergaven
En? Zijn er hier al eigenaren die hun GT hebben laten afleveren met de nieuwe motor? Wat ik ervan begrepen heb dat is dat deze motor ook al leverbaar was in de Rio, maar dan met 120pk. Het lijkt mij dan ook niet zo heel lastig om van de nieuwe Picamotor een bruut torretje te maken. Wolter
-
Panoramadak
door jeroen669- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik zie op de site van Kia Nederland regelmatig een foto opduiken van een nieuwe Picanto met (open) panoramadak, maar als ik vervolgens de auto probeer te configureren zie ik die optie nergens meer terug. Op bijvoorbeeld de Belgische versie duikt het wèl gewoon op als extra optie van 500 euro. Ben ik blind, of dit in Nederland echt niet leverbaar?
-
- 14 antwoorden
- 5,9k weergaven
Goedendag, sinds kort de trotse bezitter van een picanto design edition. De auto bevalt mij zeer echter heb ik af en toe wat problemen met apple carplay. Wanneer ik bijvoorbeeld een whatsapp bericht binnen krijg, zie ik hiervan een notificatie boven in het scherm. Druk ik op deze notificatie, dan krijg ik de melding, er zijn geen nieuwe berichten. Druk ik vervolgens op het whatsapp icoon links in beeld dan leest siri mijn bericht wel voor, vreemd. Dit gebeurd altijd. Hebben meer mensen dit probleem? (Laatste ios met iphone 7) Nu heb ik het vermoeden dat de garage bij aflevering niet de laatste firmware update heeft uitgev…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Per heden een nieuwe picanto economy plus 1.0 69 pk gekocht. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze picanto? Hoor graag plus- en min punten. Bij voorbaat dank. groet oude
Laatste antwoord door oude, -
Rode Pica 3 1 2
door Big AL- 26 antwoorden
- 11k weergaven
Vrijdag naar de dealer in Waddinxveen geweest om eens te kijken naar de nieuwe Picanto 3. Ik heb in december 2014 een nieuwe Picanto 2 Business Line Navigator gekocht, en bijna 3 jaar later werd het weer eens tijd voor wat nieuws. In al die tijd 7100 km met het beestje gereden dus nog steeds als nieuw. Ik wilde nu specifiek een rode, en de dealer had een mooie First Edition demo staan met 1850 km op de teller. Met alle extra's natuurlijk. Deze keer maar wel een proefrit gemaakt, met de vorige niet. Die had ik direct besteld. Waarom een rode, zie de foto van mijn oude Picanto, ik had de spiegelkappen en de nummerplaat houders zelf in de kleuren van mijn favo…
- 4 antwoorden
- 3,8k weergaven
Over 2 weken komt mijn nieuwe autootje, een picanto van een jaar oud. Omdat deze auto wat kleiner is dan mijn vorige heb ik 1 probleem en dat is de bench van de honden. In de kofferbak gaat hij niet passen en de als ik de rugleuning plat leg dan ontstaat er geen vlakke laadvloer. Als ik de bench toch op de platte rugleuning zou zetten dan komt hij eigenlijk ook wat te hoog te staan. Nu is mijn idee om 1 rugleuning eruit te (laten) halen en de bench deels op de zitting te zetten (het hoogteverschil met de kofferbak kan ik wel opvangen). Weet er iemand of het makkelijk is om 1 rugleuning te verwijderen, hoe dit moet en of het veel werk is? Alvast bedankt
Laatste antwoord door amanda, -
- 21 antwoorden
- 8,8k weergaven
Ik kom uit een Aygo/C1 en sinds december een Picanto 1.0 EconomyLine 5-zits. De Picanto bevalt uitermate goed. Het verbruik van de Aygo/C1 was in de winter rond 1:20. Zomers 1:22 tot 1:24 met uitschieters naar boven en beneden. Record verbruik met de Aygo was 2x 1:27,9 Ik heb nu met de Picanto 1400km gereden en 3x getankt: 1:18,8 1:18,4 1:18,2 Rijgedrag: Bij 30 in z'n 3 (2500 toeren) Bij 50 in z'n 4 (2500 toeren) Bij 70 in z'n 5 (2500 toeren) Mijn rijstijl zou ik omschrijven als rustig met op de snelweg 100/110 km/u Wat is jullie mening over het verbruikt. Hij moet natuurlijk nog…
Laatste antwoord door dinkys, -
- 10 antwoorden
- 6,8k weergaven
Ik zit in de originele accessoires van de Picanto 3 te bladeren, zie ik dat ze daar een fietsendrager aanbieden met een foto van een Picanto 3 met fietsendrager. Als tekst wordt daarbij vermeldt dat de drager op de trekhaak bevestigd wordt. Ik meende dat er voor de Picanto 3 geen trekhaak leverbaar was??? Nu zie ik iets staan over RMC. Je kunt wel een 'soortvan' trekhaak krijgen maar je kunt/ mag niks trekken? Iemand ervaring mee? Ik zou juist graag een klein bagagewagentje willen trekken...... https://webshop.kia.nl/accessoires/transport/0/E823055001&modelid=115/
- 2 volgers
- 20 antwoorden
- 11k weergaven
Goedemiddag, in de accessoire lijst van de nieuwe Picanto staat een kabelboompje aangegeven voor 89 euro (incl montage 159 euro) om de electrisch inkapbare spiegels om te bouwen naar automatisch inklapbare spiegels als je de auto op slot doet. Nu spreekt men van een kabelboompje, zou je dit zelf aan kunnen brengen? Of zou dit alleen een software aanpassing zijn? Wie heeft hiermee ervaring? https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/55675ADB00&modelid=115/
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Sinds vandaag eigenaar van een Kia Picanto 1.0 CVVT EconomyPlusLine in Aurora Black, hij rijdt fantastisch en ben er ontzettend blij mee! Nu ben ik op zoek naar de speakermaten maar ik kan deze info nergens vinden. In het bijzonder die in de achterportieren die niet worden meegeleverd met deze uitvoering. En loopt er al bedrading naar de achterportieren? Dan kan ik die speakers er even in gaan zetten. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door nfl91, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik ben nog niet klaar met vragen Heb de Picanto GT-Line 1.0T-GDI nu net een kleine maand. Wat mij van de week gebeurde daar schrok ik van. Onderweg naar huis kwam ik op een weg die van 50km/u naar 70 overgaat. Eenmaal ik bij het punt was dat ik gas wilde gaan geven, sloeg de auto compleet op hol! Ik geef (bijna) vol gas, en rijd ongeveer 60, waarna er opeens 2 hele korte piepjes uit het dashboard klinken, en de auto vol op de rem gaat. Hij was meteen 20km/u afgeremd. Er brandden geen lampjes op het dashboard, ik kreeg ook geen waarschuwing of wat dan ook. Komt dit vaker voor? Kwam het door de navigatie die aan stond en mij begrenst om niet te hard te gaan ri…
Laatste antwoord door Hankook, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
Na het wassen in de was box is de zijkant van de Picanto 3 (JA) al weer vies bij thuiskomst, door opspattend vuil bij de voorwielen. Nu overweeg ik spatlapjes te monteren, maar de originele lijken mij zo klein.. heeft iemand deze erop zitten en zijn deze afdoende? De originele middenarmsteun van kia kost rond de 250 euro.. stevig prijsje voor een armsteun, is er al een alternatief aftermarket ergens te koop voor wat minder? Voor zover ik kan vinden is het allemaal pica 2 (TA). Gr, Stan
Laatste antwoord door NCJ87, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Net een nieuwe GTLine gekocht, een grote tegenvaller dat het display bijna niet te lezen is overdags, zeer vervelend. Is dit te verhelpen? gr Rick
- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hoi, Weet iemand of een iPhone 8 of Samsung Galaxy S9 idd goed draadloos laden in de nieuwe Picanto GT-line? De auto hebben we al en mijn vrouw mag bij wijze van bonus een telefoon uitzoeken. Vandaar de vraag.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik gebruik android auto met Waze en als AA op het scherm openstaat en er komt een inkomend gesprek, krijg je geen popup te zien. Alleen de beltoon. Als ik dan op de toetsen op het stuur druk neemt ie niet op. Ik kan wel via het groene hoorntje een uitgaand gesprek regelen, maar een inkomend dus niet opnemen. Dan moet ik eerst uit AA en of Waze en zou ik het gesprek moeten kunnen zien op het scherm? heb ik niet kunnen testen want het gesprek was al over toen ik zover was. Ik wordt niet zo vaak gebeld
Laatste antwoord door stansan, -
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
Vandaag is mijn nieuwe Kia (2018) bij de dealer geweest ivm bijgeluiden van de aircopomp. Keurig opgelost door Dijkstra. (tevens is het gasklephuis vervangen....) Ook heb ik melding gemaakt van een stuur wat net was scheef staat bij rechtuit rijden. Niet heel hinderlijk maar toch wel storend. Echter valt dit niet onder de garantie! Mijn Kia heeft 1400 km gereden en ik had dit euvel binnen 750 km moeten melden Aangegeven dat het niet heel hinderlijk is en dat het ook bij de eerst volgende beurt gekund had, maar Kia is onvermurwbaar. Gelukkig denk Dijkstra wel mee en is bereid om de helft van de kosten voor uitlijnen voor haar rekening te nemen. …
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 4,2k weergaven
Helaas levert dat grote Zweedse bedrijf geen houder voor deze Kia Picanto 2018. Wie heeft een oplossing gevonden om een telefoon te bevestigen, ergens in het midden?
Laatste antwoord door Wit19, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Helaas levert dat grote Zweedse bedrijf geen houder voor deze Kia Picanto 2018. Wie heeft een oplossing gevonden om een telefoon te bevestigen, ergens in het midden?
Laatste antwoord door Wit19,